• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • FruCicci

Nu såg jag Freijs, fan jag trodde verkligen det var din tur att plussa nu... Är du helt säker (misstänker det)? Jag trodde ju jag fick tanten för det började blöda lite den dagen jag skulle haft mens, men det var ju något annat...
    FAN rent ut sagt, men köööör på nu så det ryker.

• FruCicci

Tack Am för länken...

hej nenne,kul att ni haft det bra...

jag måste bara säga att jag är sååååå sjuuuuuuuk trött redan, jag somnar hela tiden och känner mig nästan förlamad, jag orkar inte med någonting o gäspar konstant, trots minst 10h sömn per natt....(fast inte i rad då, inte när man är mamma till Victor, hihihi)

Korsika, dit hade väl både ;Muggles och Vickan farit i somras, handlar om det på NärochFjärran...

Har bakat äppelkaka till min man. Jag är inte alls sugen, men ska ändå smaka lite... hade fär mycket smör o för lite av allt annat, den ser inte så god o krispig ut precis...

jaha och nähe, nu önskar jag alla trevlig kväll

snark

• Frejis

Grattis Saffranin!

Brudsommar - det svaret som du fick från hälsovakten lät så komiskt. Hoppas att det fungerar bättre än den andra sidan.

Cicci - japp, det är helt säkert, blödning med klumpar och mörkt rött (sorry för detaljerna!).
    Tanten är mycket snällare den här gången än vanligt så jag slipper överdosera Ipren för att mildra det onda i magen. Kan nog inte påminna mig om en mens med så lite smärta (peppar peppar!) faktiskt.
    Hoppas att äppelkakan går att äta. Själv har jag gjort äppelpannkakor idag (och överätit så klart så att man kan sitta och jäsa framför datorn)

Koko - ett fint äpple!

Har läst på lite och försökt förstå varför det inte tar. Carl von Linné kliniken hade ett svar som iaf jag kan tänka mig att köpa, att embryot som ser perfekt ut på utsidan egentligen inte är så bra inifrån och att det helt enkelt slutar dela sig. Hm, skulle behöva Lappis bidrag i dessa funderingar, hon har ju ett liknande problem. Det skulle ju underlätta om man kunde veta hur många fler försök som krävs eller om man kan lägga ner redan nu.

Min mamma sade idag att hon ville komma på besök i mars för att se den eventuella magen, men nu när det inte blev något får hon komma hit och hälsa på ändå.

• viktualia

Cicci - jag var på Sardinien i somras (efter div velande hit och dit innan vi bokade)

Nu är jag dock i staden där Vännerfan bor.... och har lyckats få styr på hotellets nätverk. Borde verkligen jobba.. men urkans vad oinspirerad jag är till det... sitta här och dumsurfa och dricka lite vitt vin är ju skojigare.. fniss fniss!

• nennesjuttioåtta

Grattis Saffranin!

Vi har varit på korsika!

Mrs B
    ooh, fråga igen vad det var - jag vill ha alla tips!!!

Imorgon ska jag på cellprovtagning, najs....

hmm, nu har jag ett par hundögon framför mig så jag ska nog logga ut och gå och lägga mig i soffan... Jaha, trodde jag - nä nu vill han städa. Vafasen!

• muggles

Saffranin: GRATTIS! Du behöver inte vara rädd att vi blir sura - du har ju skrivit förut. Håll oss gärna uppdaterade hur det går!

Cicci: aha, det var där du var. Undrade just vart du tagit vägen Så du är tröttare denna gången än med Victor?

Själv är jag också trött, har inte sovit så bra av ngn anledning (Moa sov hela natten så det var inte hennes fel). Däremot har Moa gått tillbaka till att vakna före 06 (imorse började hon böka 05.20) - GÄSP! Jag är på jobbet kl 7 numera, jag som är morgontrött egentligen.

Det var ngt mer jag skulle kommentera men har glömt. Kaffe!

• Oms

Hur mkt sover era barn under ett dygn?

Jag har en väninna vars alal tre barn har sovit minst 15-16h/dygn de första 3 åren... och de somnar dessutom av sig själva, hon har aldrig vagnat, eller nattat eller ngt o alla barnen är helt oliak varandra i temperament o sätt - lustigt - vad har hon för knep tro?

Mathilda sover varje natt mellan 19.30-06.30 utan att vakna ngt (ja vet - det e sååå skönt!) det blir 11 timmar. sen efter att ha varit vaken i 2,5h sover hon i ca 1h igen. och efter att ha lekt o ätit etc i 3-4 timmar så sover hon ca 1h och är sen vaken till 19.30.

totalt blir det ca 13h/dygn ibland ngn timme mer berodne på em sömnen, men det kan ocå var ngn timme mindre de dar hon får för sig att bara sova korta snuttar.

på dagen så vagnar vi henne, det tar väl ca 2-10 min innan hon somnar beroende på vad hon gjorde strax innan vi började vagna. och till natten så lägger vi henne bara i sängen i hennes kolmörka rum och så står vi bredvid i några min och korrigerar henne ibland, innan vi säger godnatt o går ut o stänger dörren.

hur gör ni andra o hur fungerar det för er?

• fru AM
    Oms skrev 2008-10-15 10:09:44 följande:
    [citat]
    Hur mkt sover era barn under ett dygn?Jag har en väninna vars alal tre barn har sovit minst 15-16h/dygn de första 3 åren... och de somnar dessutom av sig själva, hon har aldrig vagnat, eller nattat eller ngt o alla barnen är helt oliak varandra i temperament o sätt - lustigt - vad har hon för knep tro?
    Ja ... Hon kanske är extremt tråkig så att barnen hellre sover. Nej jag skojar bara!

Märkligt att alla tre är likadana bara när det gäller sovrutiner. Kanske är unikt. Jag misstänker att hon aldrig oroat sig (eller behövt oroa) sig för sömnen utan att hon tryggt kört på enligt sin filosofi (vad den nu kan bestå i - tidigt låta barnen somna själva ...) Och de mindre har följt de större. Fast det låter ovanligt! Och avundsvärt!
    Har hon samma pappa till alla? Dvs har familjebilden varit intakt hela tiden?

Livia sover, och har så gjort länge, nätan exakt 12 timmar per dygn. 1 timma 20 min på dagen - resten på natten.
Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen