• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • fru AM

Telis: glömde anmäla mitt intresse för spotifyinbjudan! Gärna!!!

• _koko_

Telis - ja, det får man väl säga att jag hade. Trist förresten att man inte får donera embryon i sverige. Måste ju finnas hur många nedfrysta som helst som kasseras (hur var det, fick de ens användas till forskning?) efter 5 år i frysen...

Idag har vi hittills varit ute i trädgården en sväng och plockat äpplen. conny är väldigt fascinerad av löv, men eftersom han inte kryper utan ålar ála combat style blir det väldigt smutsigt att låta honom fara omkring själv...

I eftermiddag ska vi till doktorn. Mer eller mindra förkylda har vi varit ett tag båda två, men nu har conny börjat ta sig väldigt ofta mot öronen, så vi börjar misstänka öroninflammation. Hoppas inte.

• Liten med Mindre

Gräslig text du hittade koko.

Vi brukar också traska runt ute och äta löv och annat skoj som finns. Sååå mycket lättare (för allt utom ryggen) när Mindre fick på sig skor och galonisar så att hon kan gå och sitta. Fast eftersom vi inte har trädgård så måste jag ju inte göra nytta ute, utan har händerna över för att hjälpa henne.

Telis - missade det där med donator igår - grattis. Hoppas att det kan gå vägen!

Nenne - välkommen hem!

Sitter här med allmänt snorig hjärna, dassig röst och ork minus 50. Får nog fika lite med Snorpis så att jag får lite energi.

• Telemarkgrrl

gosnosen, ja jag tror att jag tycker att det är helt okej. Visst skulle det vara lite roligare att få ett biologiskt barn och kunna se sig själv eller mormor eller farfar osv i barnet. Men eftersom jag ändå skulle få bidra med så mycket annat, näringen i magen skulle komma från det jag äter, det skulle vara mina hjärtslag barnet skulle höra först osv, så tror jag att inte jag skulle tänka så mycket på var den där lilla första cellklumpen kom ifrån. Jag tror också att miljön påverkar väldigt mycket och dessutom skulle ju 50% vara min mans gener.

Fast jag skulle nog vara lite nyfiken på donatorn och gärna fått veta lite mer om henne. Som reglerna är så får man inte veta någonting överhuvudtaget.

• Telemarkgrrl

AM, jag har försökt skicka en Spotify-inbjudan till dig, säg till om det inte funkade!

• Telemarkgrrl

koko, hoppas inte det är öroninflammation! Jag var ett öronbarn och minns fortfarande hur ont det gjorde.

• Liten med Mindre

koko - krya på lillkillen! Och behöver du galonisar till honom så kan du få köpa vårt överskott av 74/80 .

• fru AM

Koko: Vilken text! Förresten är Conny pneumokockvaccinerad? Fina äpplen - är det era?

Telis: Tack - jag såg nyss ett Spotifymail, ska genast undersöka. Kör du spotify? Är det bra? HAr du kört iTunes tidigare?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen