• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Oms

Tubbies - jag är inte insatt i det här med ÄD då jag inte har behövt vara det. visste tex inte att man matchar utseende m mammans vilket iofs gör att man kanske ser mer likheter mellan varandra om nu det e tanken, vad vet jag. Jag har inte på ngt sätt ifrågasatt ditt eller ngn annans beslut om ÄD utan jag har bara sagt vad jag personligen tycker och för mig skulle en ÄD inte kännas bra. Däremot har jag inga problem m en adoption då jag känner många som är adopterade samt har adopterat och kan därför lättare relatera till det.

Däremot menar jag att om jag inte kunde få egna barn skulle jag adoptera framför ÄD därför att de barnen finns redan o behöver ett hem och att då ge dem ett är stort. Självklart skulle jag välja egna barn först - det skulle nog 99% av världens befolkning göra. Att få ägg av en annan kvinna bara för att få vara gravid o föda ett barn är inte ett val jag personligen skulle göra - men jag har förstått att flera här inne skulle ha gjort det. För mig är inte grav märkvärdigt (jag tillhör inte kategorin som klappar på magen och sjunger sånger etc)graviditet är en transport sträcka och en förlossning klarar jag mig utan men jag VET att det finns många kvinnor som skulle dö bara för att få uppleva detta.

Om du Tubbies o andra med dig känner att ÄD är rätt för er så är det självklart ngt ni ska pröva oavsett vad andra tycker o tänker - o tur e väl det! att vi alla tycker o täntker olika i frågor som dessa för annars skulle köerna vara såå långa att man skulle behöva börja köa innan man ens försöker bli gravid den vanlgia vägen

självklart hoppas jag att det kommer att fungera m er donator o att du får uppleva en graviditet o förlossning tillsammans m din make - det är ni minst sagt värda nu efter alla turer!

• Liten med Mindre

torsdagkväll? Någon? Dock inte ikväll - klarar inte av att kackla så mycket som jag vill, om jag först ska klara cykelpasset med.

Muttrar - vi har råkat på en klåpare till bilverkstad, som tycks ha slitit sönder bilen i atomer innan de kommer på att fråga om vi vill betala 8000 för att laga det hela. Problem som enligt bilsäljaren dessutom inte borde förekomma på en ny bil, och därmed borde gå på garantin om vi lämnar till märkesverkstad. MEN - nu är ju bilen inte körbar när de slitit sönder alla komponenter...

Hoppas maken orkar lösa det där. Jag är så usel på att gräla utan att gråta, och det är inte läge för det.

• Lapinette

Godmorning girls,

Sitter här superförkyld på kontoret och hör hur regnet smattrar mot fönstret. Igår låg jag på takterrassen på vårt hotell i bikini och läste slutet på Millenium (Stieg Larsson). Kan säga att det kändes något bättre än idag. Nåja, åter i stan efter härliga dagar i Andalusien. Hade tyvärr otur med vädret (inte igår ) men det var aldrig så pass dåligt att vi inte kunde göra de utflykter vi hade tänkt oss. Tur i oturen så regnade det när vi satt i bilen och var uppehåll eller sol när vi var ute.

Nåja, totalt OT på denna tråd. Själv sitter jag här med stora bröst och tycker mig ha kännt nypningar kring naveln. Men det vet vi ju alla att allt detta är bara en massa dravvel från min sida.

Är obotligt nyfiken på hur det har gått för Frejis så jag måste läsa lite.

• Piggelin1

Välkommen hem Lappis! Ser fram emot att höra mer om resan!

• FruCicci

Liten, jag kan helst inte alls på veckodagarna på kvällarna, det är så mycket annat då och jag är så trött så jag går o lägger mig med Victor ungefär. Kan vi inte ses som vanligt en söndags eftermiddag?
    Kan väl vara trevligt att ta en fika eller så bara, vi behöver ju inte brunsch i all oändlighet.

Kokosen, glömde kommentera ditt fina äpple Wow.
    Skönt att det inte var öroninflammation iaf.
    Ag Connys matproblem, vet jag jätte många, och från mamma-gruppen bland annat, så fick problemn runt 8-9 månader. De gick då tillbaka till burkmat som var från 6 månader, och HIPPs barnmat för den var mer mosad... Kanske ska testa, om han nu vill ha gröt c ersöttning som man inte känner så myvket bitar i utan bara sväljer?

Muggles: Ag hur trött jag var med Victor - inte trött ALLS. Känner mig förlamad av trötthet denna gången. Var ganska tröttt nu sist med, hoppas det går över snart. Lätt illamående kommer krypandes med, men annars mår jag som vanligt!
    Jag ar ju haft förkylning i 1 månad snart, så det kanske gör att man är lite extra trött med... inte vet jag....

Nu ska jag surfa in på Junibacken.

• FruCicci

Välkommen em Lappis, o cspännande med nyp i magen och stora bröst, iii.

• Lapinette

Har inte läst allt utan bara de sista två sidorna och förstått två saker:

- Telis har en donator!!!! Super!!! Har du börjat testa medicinerna?

Gällande äggdonator så har jag svårt att tänka mig det men det beror nog mest på att jag inte har behövt ta ställning till det. Mina ägg funkar, blir befruktade men sen ger det ändå inget. Inget säger ju att jag skulle bli gravid pga av äggdonation. Så stå i kö i ett år och få ett ägg och sen ändå misslyckas, nej tack. Hade jag varit i Telis sits hade jag förmodligen tänkt helt annorlunda.

- Frejis, vad fasen blev det inget??!!! Jag var helt övertygad om att det skulle lyckas denna gång. Faaaaannn!!!! Har ni orkat fundra på något hur ni ska fortsätta?

• FruCicci

En gång inträde på Junibacken som vuxen kostar 110 kronor och ett årskort för vuxen 195 kronor, vad sjukt. Ska köpa årskort!

• FruCicci

lappis, frejjan ska göra FET el ET eller vad det heter i slutet av november.... hon skrev det ett par sidor bak...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen