Oms
nej, jag tycker inte att ensamstående mammor är sämre föräldrar, det jag menade var att såna som inte vill blir gravida *knäpper med fingrarna* men jag vill jättegärna och är inne på försök 24. Jag tycker det är jävligt orättvist att det fungerar så lätt för dem som inte ska ha eller vill ha (eller om mannen inte vill ha och kräver abort, jepp, inspirerad av FL), men inte för oss som verkligen vill (nu vet jag att även om man blir gravid fort så vill man ha barn, men er blandar jag inte in här
).
Jag tycker inte att att bli gravid är någon prestation, däremot är en graviditet något jävligt fantastiskt häftigt att få vara med om. Synd att du inte tycker det och har det något att göra med att det inte var så big deal för dig att bli gravid?
Men jag kanske är dum i huvudet som fortsätter försöka och inte har ställt mig i adoptionskö än. Men jag mår gärna illa i 9 månader bara jag får bli mamma. Men det verkar vara fel sätt att tänka. Man ska ju inte tänka så mycket. Händer det så händer det. My ass.
Visst är det så att alla våra ståndpunkter utgår ju från var vi står i livet och har varit med om. Hur mitt problem löser sig vet jag inte, eftersom vi ännu inte vet exakt var felet ligger och har inte börjat med ivf än.
Jag känner ingen som adopterat eller blivit inseminerade i min närhet, men eftersom jag är inblandad i den här jävla soppan som jag helst hade sluppit så ser jag ju ÄD och adoption i horisonten (nu blir det ju insem med min mans spermier då). Det är ju en helt annan sak när man är där än om man inte ens behöver reflektera över det.
Fan, det här blev bra blajigt. Jag förstår ju hur ni alla resonerar och varför. Just nu blev jag bara så ledsen att det kanske är min längtan som sätter käppar i hjulet...