• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Helt sjukt men jag sitter här och googlar Julbord åt maken och hans företag (vi fruar får alltid följa med så det gäller ju även mig).

• Lapinette

Abrupt slut på konversationen i natt då BT gick ned .

Idag åter en dag som förkyld och för att lägga extra krydda på det hela superhärlig (NOT!) mensvärk. Ska snart ge mig in och tapetsera "kontoret" med maken fast solen skiner ute.

• FruCicci

Mensvärk.... mmmm antingen så är du gravid, för då kan man ha dert med, det hade ju jag. Eller så är det tantfan som är på G, jag hoppas vidare iaf... till hon verkligen uppenbarat sig.
    Har du tempat idag?
    Tapetsera, vadkul! Jag vill göra ngt år vår matsal. Skulle vilja ha en fondvägg med tapet ist för fätg. Alla rum hos oss är vita, sthlmsvitt....
    Jasså BT lade av igår... hmmmm

• BrudSommar2006

Ju mer jag tänker på det ju mer obegripligt finner jag det att de inte kommit längre med forskningen så att de faktiskt har hittat en förklaring till varför ägg inte fäster, det bara måste ju finnas en förklaring till det. Det måste ju finnas en förklaring någonstans till det här med "oförklarlig" barnlöshet bara det att de inte hittat den än.

Iris börjar bli bättre nu, alla utslagen fjällar nu så hon håller på att byta hud i hela baken nu, det ser inte vackert ut men hon har inte ont längre när man tvättar och det är vanlig, fin hud som dyker upp under.

Ska åka och handla till middagen strax, maken och Iris har somnat, de var uppe tidigt, själv fick jag ligga till nio, jätteskönt, minns inte när det hände sist.

Sitter och tittar på soffa i Mio-katalogen, har haft funderingar på en svängd tresitssoffa så att man inte sitter så på rad och så antingen en tvåsits längs med andra hörnet om det får plats eller ett par fåtöljer på var sida om soffbordet. Fast har insett att de tar mycket mer plats än en rak och kanske det inte är så snyggt med en svängd längs en vägg?

Målaren har målat första lagret på övervåningen nu och det blir verkligen snyggt, särskilt när man sett hur hemskt det var innan med tapet i bubblor som dessutom var trasig bitvis.

Lapinette, trist med tanten, hoppas det blir bra med tapetseringen i alla fall.

• _koko_

oms - Japp, det var riktat till dig, och jag borde ha skrivit det. Läste inte igenom innan jag skickade som jag brukar göra. Dina åsikter har du självklart rätt till, det enda jag invände mot var att du använde andras åsikter för att förstärka dina egna. Det finns inga rätt eller fel svar på frågan "kan jag tänka mig att ta emot donerade ägg eller sperma", och då räcker ens egna åsikter gott och väl i diskussionen. Tycker jag.

frejis - Låter verkligen som ett tidigt missfall. KRAM!!! Vill även jag puffa för FET, du KAN ju bevisligen bli gravid!

Lappis - Inte du också. Även jag fick min mens idag, efter 5 dagar med spottings. Tillbaka till där vi började för 2 år sedan känns det som... Fast det är ju inte alls rättvist att skriva så, så jag ber om ursäkt direkt.

nenne - Dubbel glädje att få två meddelanden från dig, även om de var lika! Ska genast svara!

Idag ska i till tippen och dumpa en massa byggskräp, sen ska conny till barnvakt och vi ska på FEST! Fast först middag på tu man hand på mancini, mums! Har visst längtat för jag drömde till och med om det inatt...
    Synd bara att inte mensen hade kunnat hålla sig borta...

saffranin - Hoppas den lill* stannar kvar hos dig!!

BS - Kul att hälsovakten verkar passa dig! Hemskt med iris rumpa, men skönt att det verkar bli bättre fort!

Tipsar alla som letar tapeter om detta:
    www.maleributiken.se/maleributiken/index.jsp&ptId=1&target=wallpaper&m1Id=1
    De har all information om alla tapeter i deras sortiment (en heeel del!) på den sidan och man kan söka på färger, mönster, tillverkare osv. Sen kan man ju köpa tapeten vart man vill, men det är en bra sida att börja titta på.

Nu är det dags att ta tvätten tror jag!

• Liten med Mindre

BS - skönt att eksemen är på bortgång

koko - ha det så gott ikväll! Jag frossade i ostbrickan när jag var på Manicini senast. Knappt jag ville se ost sedan...

Vi ska ha födelsedagskalas! Ovanligt att ha det på rätt dag. Synd bara att det fortfarande är förkylt och att tanten bidragit med lite extra huvudvärk. Nåja, det blir nog kalasstämning snart ändå. Hoppas på lite uppvaktning från maken, som får ge mig den fina kappan jag hittade.

Trevlig eftermiddag alla!

• Zozo

Inne en snabbis medans Lea sover... Hej pa er allihopa!

Jag var inne som hastigast pa FL.. de är banne mig inte kloka där inne!!!! Sa jag studsade snabbt ut igen!! (En tjej blev kallad de nesligaste saker för att hon hade tvn pa pa ett foto där hon ammade sitt barn! Shit! Da maste jag vara världens sämsta mor jag med!)

• BrudSommar2006

Liten, grattis, grattis, grattis!!! Hoppas du blir ordentligt uppvaktad och får äta god tårta!

Zozo, de finns här också fast i mindre skala... På FL verkar de frodas någonting alldeles fantastiskt, hade ingen aning om att det fanns så många rabiata människor!

Vårt middagsbesök har åkt hem, skönt med småbarnsföräldrar som måste hem och lägga barnen! Nu hinner man både se på tv, hänga här och dricka ett glas vin i lugn och ro.

• nennesjuttioåtta

Liten
    GRATTIS och KRULLTRUMPETER!

Vad synd att glasyren inte sjönk ner i kakan. Men första dagen brukar den vara lite torr och göttar te sig efter 3-4 dagar. Var både kakan och glasyren varm när du hällde på den? Jag gör många hål med gaffeln och bärsärkar kakan något grönjävulskt, men det syns ju itne sen. *wa-ta-ta-ta-taaaa*

• nennesjuttioåtta

Cicci!!!!!!!
    Hittade en annons i senaste Land (jepp, här är vi på blixtvisit i bondgår'n) om en lufttvättare; "för torr luft, torra slemhinnor, krupp eller astma". Fanns en modell med t ex digitalstyrning (vet inte om den finns i Stockholmsvitt )

www.swema-trading.se

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen