• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • MSW

Kroppen producerar trombocyter men antikropparna ser till att de blir bort sorterade i (bl.a.) mjälten, så om man operera bort mjälten så är trombocyterna kvar länge i blodomloppet.. Men störst effekt blir det juh så länge det inte är mest bortsorterning i ett annat organ (är typ 67% chans att värdena går upp till nomala nivåer om man tar bort mjälten)! (Det var egentligen bestämt att jag skulle operera bort mjälten innan graviditeten kom ivägen..)
    Hittills har jag inte blivit (för att jag inte vetat vad jag vill) behandlad förutom under graviditeten och då fick trombocyter genom dropp, för bebbens skull och ännu mer inför förlossningen!

• Page

Ah, är det så det fungerar? Man kan säkert leva bra utan en mjälte, problemen uppstår om man skulle drabbas av en sjukdom, och om man har då ett lägre immunförsvar. Förstår att det inte är ett lätt beslut MSW.

• MSW

Nä, är inget lätt beslut, men det känns ohållbart som det är nu.. Så vi får väl se.. Kommer isf att bli vaccinerad mot några av de sjukdommarna man blir mer mottaglig för.. Det får man sedan fylla på med jämna mellanrum..

Förresten, Zozo, glömde kommentera ditt inlägg angående FL och tv-tittande.. Sitter ofta vid tvn och ammar.. Vilken hemsk mamma jag är.. Nä men allvarligt, känns som att det finns så många "riktiga" saker att oroa sig över... Hur går tillvaron annars med lilla Lea och så?

• MSW

NU ska jag gå och klä på mig... Har gått i morgonrock hela dagen.... Men nu känner jag att jag orkar klä på mig.. Kanske till och med gå de 50meterna till brevlådan..

• MSW

Det betyder juh förhoppningsvis att förkyldningen har vänt och inte bara att alvedonen verkar....

• Page

Var finns Vickan när jag behöver höra: Page, sluta att leva i en fantasivärld! Klipp dig och skaffa ett arbete!

Vickaaaan, hoho?

• Fru FruLLan

hejsan raringar
    GRATTIS nenne åt att ni har sålt lägenheten.- Vad skönt! Och vad super att ni är nöjda med priset. Har du några bilder på huset eller så jag har missat det. Vad kul att ni får flytta in innan jul. Det absolut första jag skulle göra då är att hänga upp julstjärnor och sätta ut stakarna. alltså LJUSstakarna ... pervon!!!!!
    Faaaan vad kul.

Vi börjar faktiskt så smått fundera på att börja se oss omrking. Vi räknar ändå att det är ett två års projekt att hitta vår gård där vi ska rota oss. Kanske dags att börja så smått. Vi vet ju liksom inte ens vilken sida av stan vi ska till. eller joooo JAG vet... maken vet dock inte om att det är bestämt redan

MSW: intressant med plättarena. Alltså... självklart inte intressant att du har problem emd dom ... men att man vet så lite. Vad innebär det för dig att du har låga värden? Mår du dåligt jämt eller är det bara risk om du skär dig eller gör dig illa?

lappis: vilken underbar solskenshistoria!!!! Åhhh vad glad jag blir över att höra såna! Har själv en historia som jag blev otroligt glad över att höra även fast jag fick lute neg kommentarer om den som gjorde mig ledsen Men JAG tycker att det är super!!!!

jag har en kusin som levt singel i stort sett hela livet och är nu snart 45 år. Men för ett par år sedan så träffade hon äntligen mammen i sitt liv och de gifte sig snabbt o9ch passar så super bra ihop. Han är i samma ålder och ocks¨å gammal evighetssignel. de tyckte båda att de var så gamla så barn de skulle det nog inte bli några i deras liv och det kändes helt okej för dom båda. Dom vara bara så glada för att äntligen ha träffat sin livspartner. MEN en dag så var det vääääldigt länge sedan mensen kom och tjoff..... dom var GRAVIDA! Helt på egen hand och inga hjälpmedel eller ens försök. Så nu ska det bli en liten bebis där som är sååå troligt efterlängtad. så himla kul tycker jag. Så man ska vel aldrig säga aldrig helt enkelt....

Page: sko Uno ha ha ha jääääklar vad många tusenlappar jag har plöjt ner i det stället. Man tycker ju att den sura ägaren på gamla brogatan borde vara glad... men nej. jag köpte alla mina skor under ett par decennier där (jäääävlar vad jag är gammal... fast det var vel inte riktigt två )
    men men
    en dag hade jag helt enkelt "vuxit ur" Martens.... jag har blivit för gammal tror jag... eller ja.... så nu behöver jag andra skor. men var köper man såna

just det zozo: jag är då också en riktigt usel mamma....
    men för sjutton Borren åt ju i 40 minuter de första veckorna... vad ska man göra... stirra in i väggen???? Näe då var det tur att det fanns TV.

BS: VA???? 8 kg vid 3 månader. Drygt det vägde Borren vid 10 mån kontrollen..... shit vad olika.

• FruCicci

Hej FruLLis, anar att tantskrället inte har kommit
    För det hade du ju meddelat!

Tjohoooooo du är gravid tror jag...

Hej alla andra...
    Hinner inte skriva för jag står i grytorna - skulle bara in snabbt o läsa lite....

• nennesjuttioåtta

Page, din lilla glädjeflicka!

Frullan
    Länken finns inte kvar, men när vi flyttar dit får jag väl starta den där bloggen då så att ni får se före och efter (här ska färgmatchas, mooahahhahaa ok, skojar kanske lite)
    Vaaaaaar är tanten?!?!

• nennesjuttioåtta

och vilken fin historia! Vad var det för kontroversiellt med den? Det måste ju vara fantastiskt att vara så gammal när man träffar kärleken och får barn hoppsanhejsan, när man någonstans trott att man missat det tåget och nöjt sig med det. *klappar händerna*

Fler solskenshistorier!!!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen