• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • MSW

Nenne: jag undrade lite.. men gissade att det hade blivit fel..

• MSW

Ah, shit! ringde precis och hörde om de inte funderat på¨att sälja huset(rucklet) som jag gått och spanat på ett tag nu.. Och (pratade med mamman till ägaren) hon sa att ibland vill han och ibland inte... Men hon skulle prata med honom och så ska jag höra av mig på fredag igen.. Trodde inte att jag vågade sånt.. spännande allt blev nu!

• Mrs  B

MSW
    Ja, nu blev det ju verkligen spännande.....
    Var ligger huset???

• Mrs  B

Idag är verkligen Malte på solskenshumör.
    Så kul att ha sådana dagar också.....

Just nu är pipmuggen helt fantastisk!!!!!!

• MSW

mrsb: Det ligger i samma lillaby som vi bor nu.. Kan till och med se en skymt av det i köksfönstret..
    Mysigt att Malte är på humör! Och lycka till med jobbsökandet! Vad är det för jobb du har sökt?

• Page

MrsB, säg till om du vill ha hjälp med det personliga brevet, eller bara synpunkter på det du har skrivit. Jag tycker att jag är ganska bra på sånt! (haha, fast jag lyckas inte få några jobb med mina braiga ansökningar, så jag är kanske inte så bra som jag tror)

Nenne, skriv en vacker kråka nu!

BS, hehe, jag har tjatat om så mycket här att det är svårt att minnas allt!

MSW, Shit, 10-12?! Det är verkligen lågt. Förstår att du överväger att ta bort mjälten!

Nu när det precis har lugnat ned sig hos oss har J åkt in med ambulans med en trolig infektion i lungorna. Usch och blää!

• Mrs  B

MSW
    Ja, då blir det ju inte långt att flytta.
    Och ja, idag har vi det allt mysigt.......
    Har sökt ett musikjobb eftersom det var det enda jag kunde söka just nu. Vill ju helst vara inom läraryrket eftersom det är det som jag är utbildad till. Hoppas på ett svar nästa vecka för sen åker vi på semester.

Page
    Tar tacksamt emot hjälp!
    Skriver själv bara precis det jag måste, tycker inte riktigt jag får till det annars och vet inte heller vad de egentligen vill veta. ????
    Så tråkigt med J.
    Hoppas det blir bättre snart. Hur ser prognosen ut för honom?

• nennesjuttioåtta

Page
    *kram*

Mrs B
    Äh, jag tycker egentligen att jag är rätt händig med mina ansökningar men de kanske tycker att det blir för mycket ordbajseri. Men det har ju gått förut och nu har jag ännu mer erfarenhet än sist så jag fattar likosm inte vad problemet är.

MSW
    OOh lycka till med huset, vad häftigt!!!!

Nu är allt påskrivet, vilken trevlig farbror som ska flytta in!!!

• nennesjuttioåtta

Skrik och panik. P hittade ett vitt hårsttrå i min lugg idag. *darrar på läppen* Fast inser ju att i jämförelse så är det inget att gråta över så jag får väl sträcka på mig och se aktoritär ut istället. *blänger på barnen på gården*

• Lapinette

nenne - ETT vitt hårstrå! Var glad att du inte sett flera ... själv har jag en hel drös.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen