• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • FruCicci

Nenne, nepp Frullans tant har inte kommit. Jag har sagt det innan, - hon är gravid. Hon lär komma in o berätta efter helgen. (Ursäkta att jag pratar lite för dig Frullis )

Spännande med temp kurvan Lappis och akupunkturen o akupunktören eller vad de kallas
    Hoppas hoppas att du o Frejis fixar det nästa gång, då blir vi ett helt gäng som kan dra vagn. Era bebisar lär ju komma i augusti då

Tinga - härligt med shopping.

I dag har jag tagit monsterpromenad, sen varit i parken med Victor och bokat in Le Meridien i Dubai, satan vad dyrt, men attans vad nice.
    Får skylla mig själv som tyckte det var en bra idé att åka över nyår (som alla andra gör)

Nu ska jag ge V gröt o få honom i säng...

tjing

• Vännerfan

Koko,
    Vad är en wallie?

Page,
    Skickar en stor kram! Usch, vad tråkigt! Hoppas, hoppas att J kryar på sig snart!!

BS,
    Har glömt att jag skulle rapportera hur Pippilotta-vantarna var. Tror de funkar rätt bra. Men imorse fick jag bara in den ena tummen, för att ha vantar på sig var öht inte alls poppis! F ö har jag ju nu beställt varor där 2 ggr. Och har fått fel saker båda gångerna. 1 sak av 1 möjlig var fel sist. 3 saker var fel den här gången. Fel färg eller fel storlek och dessutom blev jag faktiskt besviken över kvaliteten på många varor. Så jag kommer nog inte handla mer där som det känns nu. Tyvärr, för det var skönt att bara sitta och handla i lugn och ro en kväll framför datorn. Maken konstaterade att sådär har det ju alltid varit att handla på postorder. Bättre då att kanske bara handla varor där man vet exakt vad det är man får. Dammsugarpåsar, krämer etc...

Såg att ni diskuterat adoption idag. Jösses, vilka långa köer!! Det är verkligen helt sjukt! Jag har också suttit och tänkt på f.d. arbetskamrater, gamla vänner etc. som adopterat och då har det ju inte tagit sådan tid. Och de har dessutom fått väldigt små barn, så jag har länge trott att man oftast fick de så små. Men så verkar det ju inte vara. Jag minns att en kompis till mig gjorde ett större arbete på högskolan om adoptioner och jag passade på att fråga henne varför det görs sådana gedigna utredningar på föräldrarna när så många barn behöver ett bättre hem. Svaret då var för att ett adopterat barn jämför sig med de i sin omgivning och tänker inte att ?jag fick det iaf bättre här än jag hade i födelselandet?. Intressant tyckte jag.
    Och ang. detta med Sverige kontra USA. Alltså ibland är vi så ute och cyklar för att göra HELT rätt så det vore bättre att göra nånting som iaf är på rätt spår, så nånting blir gjort. Som efter tsunamin. Varför strunta i att hjälpa någon bara för att man inte kan hjälpa alla??

A.M.
    Fy, vilken hemsk ex-svärfar! Hoppas du har en bättre nu, men värre kan det väl knappast bli? *ryser*

Frejan,
    Vad glad jag blir att ni ger er in i matchen igen! Jag kan bara inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara med alla dessa försök.

Nä, nu måste jag plocka undan lite här. Städfirman kommer och provstädar imorgon. *hopptralalala*
    Sen blir det sängen. Jag jobbade idag och det var rätt jobbigt och sen var jag och klippte mig och tog liksom Tinga en shoppingrunda. Men det blev inget till mig, bara till Prinsen och hemmet.

• Fru FruLLan

Hej igen
    Näe nenne det var faktiskt inte om tanten jag hade tänkt kommentera
    jag hade faktiskt tänkt kommentera det här med adoptioner till vietnam. har en gammal kollega som har fått löfte om adoption från just Vietnam. Hon är ensamstående och har efter en superlång process fått lov att adoptera en liten kille som hon ska hämta i mars. För henne var ju gårdagens nyheter lite oroande minst sagt. Men hon har kommit fram till att för sin egen del tror hon iallfall det ska gå vägen eftersom processen är på g. Men för andra som inte kommit lika långt och önskar från vietnam ser det värre ut. Trist. önskar alla som så önskar skulle få adoptera. det verkar vara en ganska lång och jobbig process särskilt om man är ensamstående. Då måste man uppvisa starka kontaktnät, backuper, personer runt i kring osv. Hoppas allt går vägen med hennes son nu. Håller alla tummar.

Kommentera min tant...nu ser jag att cicci redan gjort det. hmmmm hur vet du att jag inte fått tant gumman synsk????
    eller just det, jag hade ju messat dig direkt om hon kommit så klart

Läget på tantfronten...
    Ja än har hon inte kommit. Så visst börjar man hoppas och tro....
    fast både jag och maken har en stark känsla av att hon faktiskt kan komma i morgon. Så än ropar vi inte hej. MEN helt klart har man börjat hoppas.

Ha ha ha
    cicci är så himla skön
    igår sa hon ungefär detta åt mig:
    FruLlan,du måste ju änd¨räkna dig som en hyfsat intelligen människa ( ) du måste ju ändå förstå vad dety betyder att tanten inte kommit än
    dummare än så är du ju inte

ha ha ha
    vaknade i natt och skarattade åt det.
    Cicci du såg så skönt allvarlig ut... ha ha ha
    s´åååååå kul.

ha ha ha
    angående min intelligens ...
    hmmmm¨
    hur står det till med den????
    vad är intelligens????
    var bra på matte o skit i skolan, är man intelligen då???
    bra betyg, intelligent???
    fast... jag kan ju inte ens rita en streckgubbe det är ju attans ointelligent...
    jag är sjukt ovig, ointelligent
    o så kan jag inte joddla, det är nog ganska ointelligen det med.
    Så hmmmmm
    ja...
    ÄR jag en någorlunda intelligent varelse....
    VEM VET?????????

men att mensen inte kommit
    jo visst vet jag i teorin vad det innebär då den inte kommer 14 dagar efter ÄL. Sjävlklart.
    MEN saken är den att jag blev så sjukt bränd förra månaden då jag faktiskt började hoppas. Och visst min ÄL var knäpp men mensen var ju faktiskt också ett par dagar sen.

Sen utöver detta så har jag inte känt ett satansnågot av det jag kände då jag väntade borren. Inget av de symptom jag hade då har jag haft. Och jag har haft en super känsla av att jag ska ha mens. plus att jag inte ens vågat hoppas. Och magk'nslan har sagt att det är mens på g och magkänslan brukar stämma.

men som sagt, visst börjar man hoppas (tyvär) och visst vet jag vad fakta säger.
    MEN både jag och maken har ju känslan av att den kan komma i morgon.
    har den inte gjort det jag DÅ vågar jag tro. Men testa gör jag då först när jag kommer hem till maken på söndag.

okej????

sen kan jag ju då jag tänker klart inse att det hade varit svårt för oss att bli gravida förra månaden då vi inte hade sex efter minst 3 dagar innan böj. o i vårt fall funkar inte det.

men men. Nu ska jag och maken äta skaldhjur och dricka vin.

Vi hörs på söndag då jag är tillbaka från nice.
    ha det suuuuper alla!!!!!!!!!!!

• Fru FruLLan

Hej igen
    Näe nenne det var faktiskt inte om tanten jag hade tänkt kommentera
    jag hade faktiskt tänkt kommentera det här med adoptioner till vietnam. har en gammal kollega som har fått löfte om adoption från just Vietnam. Hon är ensamstående och har efter en superlång process fått lov att adoptera en liten kille som hon ska hämta i mars. För henne var ju gårdagens nyheter lite oroande minst sagt. Men hon har kommit fram till att för sin egen del tror hon iallfall det ska gå vägen eftersom processen är på g. Men för andra som inte kommit lika långt och önskar från vietnam ser det värre ut. Trist. önskar alla som så önskar skulle få adoptera. det verkar vara en ganska lång och jobbig process särskilt om man är ensamstående. Då måste man uppvisa starka kontaktnät, backuper, personer runt i kring osv. Hoppas allt går vägen med hennes son nu. Håller alla tummar.

Kommentera min tant...nu ser jag att cicci redan gjort det. hmmmm hur vet du att jag inte fått tant gumman synsk????
    eller just det, jag hade ju messat dig direkt om hon kommit så klart

Läget på tantfronten...
    Ja än har hon inte kommit. Så visst börjar man hoppas och tro....
    fast både jag och maken har en stark känsla av att hon faktiskt kan komma i morgon. Så än ropar vi inte hej. MEN helt klart har man börjat hoppas.

Ha ha ha
    cicci är så himla skön
    igår sa hon ungefär detta åt mig:
    FruLlan,du måste ju änd¨räkna dig som en hyfsat intelligen människa ( ) du måste ju ändå förstå vad dety betyder att tanten inte kommit än
    dummare än så är du ju inte

ha ha ha
    vaknade i natt och skarattade åt det.
    Cicci du såg så skönt allvarlig ut... ha ha ha
    s´åååååå kul.

ha ha ha
    angående min intelligens ...
    hmmmm¨
    hur står det till med den????
    vad är intelligens????
    var bra på matte o skit i skolan, är man intelligen då???
    bra betyg, intelligent???
    fast... jag kan ju inte ens rita en streckgubbe det är ju attans ointelligent...
    jag är sjukt ovig, ointelligent
    o så kan jag inte joddla, det är nog ganska ointelligen det med.
    Så hmmmmm
    ja...
    ÄR jag en någorlunda intelligent varelse....
    VEM VET?????????

men att mensen inte kommit
    jo visst vet jag i teorin vad det innebär då den inte kommer 14 dagar efter ÄL. Sjävlklart.
    MEN saken är den att jag blev så sjukt bränd förra månaden då jag faktiskt började hoppas. Och visst min ÄL var knäpp men mensen var ju faktiskt också ett par dagar sen.

Sen utöver detta så har jag inte känt ett satansnågot av det jag kände då jag väntade borren. Inget av de symptom jag hade då har jag haft. Och jag har haft en super känsla av att jag ska ha mens. plus att jag inte ens vågat hoppas. Och magk'nslan har sagt att det är mens på g och magkänslan brukar stämma.

men som sagt, visst börjar man hoppas (tyvär) och visst vet jag vad fakta säger.
    MEN både jag och maken har ju känslan av att den kan komma i morgon.
    har den inte gjort det jag DÅ vågar jag tro. Men testa gör jag då först när jag kommer hem till maken på söndag.

okej????

sen kan jag ju då jag tänker klart inse att det hade varit svårt för oss att bli gravida förra månaden då vi inte hade sex efter minst 3 dagar innan böj. o i vårt fall funkar inte det.

men men. Nu ska jag och maken äta skaldhjur och dricka vin.

Vi hörs på söndag då jag är tillbaka från nice.
    ha det suuuuper alla!!!!!!!!!!!

• Fru FruLLan

för att det var sååååå
    intelligent mitt inlägg så skickade jag det två gånger

• BrudSommar2006

FruLlan, det låter ju som att du kan stoppa undan dina gamla piller igen, vad skönt!

Kommer fortfarande ingen vart med min viktnedgång, beror väl antagligen på att jag inte rör på mig alls. Ska prova att se om jag klarar att gå lite i helgen, det kanske går om jag tar stöd mot barnvagnen.

Finns så många fina wallies men har läst på och sett att det inte fungerar om väggarna inte är släta och det är ju tyvärr gamla strukturtapeter i Iris rum som vi målat.

• Lapinette

Vad spännande!!! Ska vi få ett plus till här på tråden!

• Liten med Mindre

BS - har du prövat stavar att gå med? Det går att stötta sig bra på dem med, kompisen med MS använder dem när rullstolen blir fööör otymplig att ta med.

Frullan - spännande! Och ja, Cicci har många kloka kommentarer.

Cicci - resa bort låter superhärligt. Angående ses på söndag så avvaktar jag ett tag till. Måste stämma av lite saker med maken. Får återkomma i frågan.

koko - söta väggdekorationer. Vi kanske skulle försöka smälla upp några såna för att dölja hålen i väggen efter vår hylla... Fast de fäste visst inte på fiskbensväv?

Lilltjejen somnade visst om efter att ha babblad o gnölat i en timme, så jag avvaktar med väckning ett litet tag.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen