Koko,
Vad är en wallie?
Page,
Skickar en stor kram! Usch, vad tråkigt!
Hoppas, hoppas att J kryar på sig snart!!
BS,
Har glömt att jag skulle rapportera hur Pippilotta-vantarna var. Tror de funkar rätt bra. Men imorse fick jag bara in den ena tummen, för att ha vantar på sig var öht inte alls poppis! F ö har jag ju nu beställt varor där 2 ggr. Och har fått fel saker båda gångerna. 1 sak av 1 möjlig var fel sist. 3 saker var fel den här gången. Fel färg eller fel storlek och dessutom blev jag faktiskt besviken över kvaliteten på många varor. Så jag kommer nog inte handla mer där som det känns nu. Tyvärr, för det var skönt att bara sitta och handla i lugn och ro en kväll framför datorn. Maken konstaterade att sådär har det ju alltid varit att handla på postorder. Bättre då att kanske bara handla varor där man vet exakt vad det är man får. Dammsugarpåsar, krämer etc...
Såg att ni diskuterat adoption idag. Jösses, vilka långa köer!! Det är verkligen helt sjukt! Jag har också suttit och tänkt på f.d. arbetskamrater, gamla vänner etc. som adopterat och då har det ju inte tagit sådan tid. Och de har dessutom fått väldigt små barn, så jag har länge trott att man oftast fick de så små. Men så verkar det ju inte vara. Jag minns att en kompis till mig gjorde ett större arbete på högskolan om adoptioner och jag passade på att fråga henne varför det görs sådana gedigna utredningar på föräldrarna när så många barn behöver ett bättre hem. Svaret då var för att ett adopterat barn jämför sig med de i sin omgivning och tänker inte att ?jag fick det iaf bättre här än jag hade i födelselandet?. Intressant tyckte jag.
Och ang. detta med Sverige kontra USA. Alltså ibland är vi så ute och cyklar för att göra HELT rätt så det vore bättre att göra nånting som iaf är på rätt spår, så nånting blir gjort. Som efter tsunamin. Varför strunta i att hjälpa någon bara för att man inte kan hjälpa alla??
A.M.
Fy, vilken hemsk ex-svärfar! Hoppas du har en bättre nu, men värre kan det väl knappast bli? *ryser*
Frejan,
Vad glad jag blir att ni ger er in i matchen igen! Jag kan bara inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara med alla dessa försök.
Nä, nu måste jag plocka undan lite här. Städfirman kommer och provstädar imorgon. *hopptralalala*
Sen blir det sängen. Jag jobbade idag och det var rätt jobbigt och sen var jag och klippte mig och tog liksom Tinga en shoppingrunda. Men det blev inget till mig, bara till Prinsen och hemmet.