Jag har smygläst men inte kommenterat på länge så nu ska jag försöka. Liten tjej sover och maken och jag har hunnit med ett varv i sängen också
Att det ska vara så svårt att få till det med en liten! Och då är hon ändå inte så stor att hon fattar...
Sömn ute är fantastiskt! Några drag med vagnen och hon slocknar och sover ofta upp emot två timmar.
AM, det här med hemmets projektledare är svårt. Så fort lilla tjejen föddes blev allt mycket knepigare tycker jag och jag kan bara tänka mig hur det är när man ha flera barn och jobbar. Jag har mer simultankapacitet än maken, det är bara att konstatera. Han gjorde ju i princip allt när hon var nyfödd, och jag vet att han upplevde det som jättejobbigt och tidsödande att vara ensam om det mesta. Nu när jag är hemma gör jag i princip allt, mycket för att han ska få satsa på sitt jobb lite nu (det var en gammal deal). Jag tycker det är kul att laga mat just nu och vi har det så lyxigt att vi har hjälp med städning, så det är absolut hanterligt. Men jag funderar lite på hur det ska bli när jag också jobbar
Även om man tar hjälp med mer praktiska saker (jag vet, vi är ena lyllosar som har möjligheten till det) så blir det en ännu större projektledarroll som ska till. Inte lätt. Det blir nog gräl hur man än gör, men att synliggöra jobbet och sedan komma fram till en fördelning som eventuellt inte är 100% rättvis men ändå kompenserande är nog den enda vägen, men det är såklart inte kul.
Nåväl, tack för alla bra tips om skaljacka! Jag går runt i min nya Haglöfsjacka och en amningsfleecetröja och bara myser!
Tinga, BVC är ibland under all kritik. Jag får dra ur info ur vår tant - på direkt fråga sade hon att det var jättebra med rapsolja i smakisarna, men inte självmant. Hon gillar smaken tror jag så jag spetsar gröt och annat rejält. Hoppas att Piff och Puff gillar smaken med! Var i din stad förra helgen och svor när jag köade till (och från) det köpcentrum jag tror du menar, jag fattar inte hur de tänkte när de byggde där.
Page, stor kram till dig och hoppas så att J repar sig kvickt.
Frejis, jag blev så glad när jag läste att ni nu satsar på FET.
Nenne, grattis till försäljning! Vi har också för många glas. Jag har köpt sådant papper antingen hos en flyttfirma eller hos Shurgard.
MSW, låter så kämpigt med dina trombocyter. Vilken söt bild!
FruLlan, håller försiktiga tummar!
Lapinette, låter ju kanon med akupunkturen! Hoppas så att den gör tricket.
För nåldynan Nenne med såklart!
BS, håller tummarna för att viktnedgången ska gå smidigt. Syskondiskussionen är nog svår när man än tar den. Men det måste ju vara ett gemensamt belsut och du måste må ganska bra när ni startar, annars blir det nog väldigt kämpigt för dig. Hoppas så att simmet gick bra!
Cicci, kul med tvillingvagn! Ni resonerar helt rätt som passar på.
Vänner, usch för att slå sig. Låter ändå som du klarade dig hyfsat. Du bar inte Prinsen iallafall? Jag bor också med trappor och det är min fasa, att ramla med henne i famnen.
Majskrokar - när började ni med det? Ger ni dem bara ibland som godis (alltså inte varje gång det gnälls) eller mer regelbundet?