• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • MSW

Frullan ha en jättebra (och tantfri) vistelse i Nice! Så ser vi fram emot (och håller tummarna) för ett positivt besked när ni kommer tillbaka!!

Gillade också Ciccis argumenterande!!

Dags för frukost!

• BrudSommar2006

Vänner, vad synd att Pippilotta varit sådär att handla från, tänkte ju som sagt slå till på vantarna och hade också tänkt mig tomte/pepparkaks-/luciakläder därifrån.

Liten, har inga stavar så det har jag inte provat. Hoppas att vi ses på söndag för nu var det länge sedan!

• fru AM

Hej alla:

Kul att Frullan är gravid! För det är hon ju!?

Angående Pipilotta: Har handlat därifrån tre gånger. Det har blivit lite fel - men vid kontakt med kundtjänst så har de varit så oerhört tillmötesgående att jag ändå i sluttampen blivit nöjd. JAg har givetvis utan problem fått byta grejerna som blivit fel och dessutom fått en massa kompensationspresenter. Jag skulle inte tveka att beställa därifrån igen. (Och jag är ändå extremt petig vad gäller service och företags inställning till sina kunder) Dock skulle jag försöka beställa med god framförhållning om det är t ex luciakläder man ska ha ...

Bara en varning: beställ inte märkisar där. De var så sena att jag var tvungen att beställa från annat ställe OCKSÅ för att Livia hann börja på dagis innan de kom. Då beställde jag från: www.namnlappar.se/namnlappar.se/och det tog bara några dagar!

• _koko_

Bajs. Det har kört ihop sig för mig på söndag. Sambons pappa ska sitta barnvakt och vill nu bjuda på lunch när vi hämtar conny, och det kan vi ju inte gärna tacka nej till. Meningen var att vi skulle äta lunch där när vi lämnade, men nu kan han inte det längre.
    Och eftersom han bor lite knepigt till kommer jag sannolikt inte hinna in till stan innan ni dragit...

BS & Liten - Rapporten är att det inte fäster så bra på "sandvägg" (jag hade också läst att det inte skulle göra det, men man måste ju testa!), men vi ska göra ett till försök med extra tapetklister (typ klistra på väggen, låta torka lite, blöta upp walliesen och klistra ihop). Skam den som ger sig! Vi gillar strukturen och vill helst inte bredspackla bort den.

Page - Härligt att höra att han orkar klaga. Hoppas det fortsätter åt det hållet! Sen tycker jag du ska komma till stockholm och låta oss pyssla om dig litegrann.

FruLlan -

Tinga - Härligt med shopping! Här blir det, som för vänner, bara shopping till sonen och hemmet, men jag är faktiskt nöjd med det.

Skickar en massa energi till Lappis, Frejis, Telis och nenne! Blir så glad att höra om dina framsteg hos akupunkturen Lappis, hoppas det ger avtryck på alla möjliga positiva sätt!

Huu, vilket väder det är idag. Passar bra att åka till bauhaus tror jag.

Sen var det som vanligt en massa mer som jag nu glömt.

• _koko_

Just det. Jag beställde wallies direkt från usa (www.wallies.com). Tajmade in en dag då de hade 40% (de har det ibland) på allt, så trots att paketet fastnade i tullen blev det knappt halva priset mot vad det hade kostat att köpa i sverige. Fast nu har ju dollarn klättrat en del sedan jag beställde förstås...

• fru AM

Hallå! Tack förresten för finbesök i tisdags. Krama Conny från mig!

• BrudSommar2006

Koko, då får vi klara oss utan ditt sällskap!

Nu har jag i alla fall lagt in en beställning på Pippilotta, det var ju bra att jag blev påmind om det, fast jag är lite osäker på om jag tog rätt storlek så om de tar lång tid på sig att skicka och det blir fel storlekar så kanske jag inte hinner byta.

Iris har storlek 92 eller 98, nu slog jag till på en tomteklänning och storlekarna var 86/92 eller 98/104. När det är så brukar ju största storleken gälla och det är ju inte läge att vika upp ärmarna när det är stora muddar så det är ju viktigt att det inte blir för långt i armarna. Å andra sidan är hon ju gränsfall 98 redan så nu när jag tog 86/92 så kanske det blir för litet i alla fall.

Lucialinnet tog jag 98/104 så att hon skulle kunna ha något varmt under när det nu blir utomhus men det kanske blir för smalt? Kanske jag skulle tagit ett ännu större och sytt upp det nedtill men då blir väl ringningen så himla stor upptill och det är ju inte snyggt.

• fru AM

BS: Det blir nog bra! Lucialinnen brukar ju vara ganska vida! Kom ihåg, om det bli ngt fel med leveransen så gnäll, gnäll, gnäll!

JAg har precis beställt tre böcker som jag hoppas ska förändra mitt vardagsliv :
    Drinkar för gravida
    Barnens GI-mat (mindre socker för hela familjen)
    Laga mat i lergryta

JAg älskar att handla på nätet!!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen