• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Liten med Mindre

Vilken lyx med fönstertvätt Lappis! Är det något att titta på?

Väntar på barnvakt här. Maken är bortrest - attans vad ensam jag kände mig igår kväll när glassen och tv:n tog slut. Måste ju iväg o cykla ikväll (kan jag locka någon med ett litet cykelpass kl 17?) och någon får hålla igång lillskruttis. Eller se till att hon inte håller igång fööör mycket.

Inte för att tala illa om lugna barn - men jag begriper inte att såna finns. Som igår, på nya babysimgruppen. Då kommer en mamma in och sätter sitt barn på en torr fläck på golvet i duschrummet medan hon duschar - och ungen SITTER KVAR???? Hur går det till? Mindre hade varit dyngsur och överallt innan jag fått igång varmvattnet. Framför allt hade hon legat och pillat i avloppsfiltret.

Och sen efter simmet planterar sagda mamma och någon till sina barn i en badbalja med lite vatten, och där sitter de kvar medan mammorna duschar. Mindre har nog aldrig suttit still i en badbalja. Gör vi något fel eller är det bara så? Kan väl tilläggas att medan dessa några månader yngre barn lojt glider med på mammas arm och plaskar på lite, så skvätter någon ut halva bassängen i skvalprännan...

Så, jag förstår er tvekan BS, för Iris tycker jag mig har förstått är bra mycket mer aktiv än Mindre, och hon har ju storleken på sin sida med. Men - med tanke på ålder och det där med jobbiga år så skulle jag inte vänta. I alla fall inte om ni tror att relationen klarar av att det blir ny ev jobbig graviditet och amningsnätter på en gång.

• fru AM

Lugna barn: Min son var precis så där som du beskriver, Liten. Satt bebis sitter, liksom. Så det var något av en chock när jag insåg att hans lillasyster var av en helt annan sort. Busig och rörlig är bara förnamnet. Ska bli intressant att se hur trean blir ...

• muggles

hallå tjejer - hur mår ni?!
    Hinner inte in här ens för kortisar numera Trist.

Gjorde en 12h-sejour (kundbesök) till Landskrrråuna igår - jädrar vad de pratar annorlunda där!!!

Ngn som plussat el ngt annat roligt som hänt? *hoppas*

• Lapinette

Nej, ingen bar överkropp (det är troligen för kall ute ...har inte varit ute än idag) och en "gubbe" i typ 60-års åldern. Tittade faktiskt inte så nog då jag försökte se upptagen ut.

• Lapinette

muggles - inga plus här inte.

Liten - läser din story om olika slags barn ... har alltid undrat om man kan beställa ett sånt där lugnt barn?! Undrar ändå mer just nu då det inte verkar bli några egna. Ska kanske fråga när det är dags för adoptionsutredning ... eller vid närmare efter tanke, ska nog INTE fråga.

• muggles

Liten: vi kan bilda klubb för Moa är inte direkt lugn hon heller. Men jäkligt rolig och påhittig! Ju äldre de blir desto roligare är det att ha ett barn med lite ös i (tror jag).

• _koko_

Page - Usch och blä, lider med er!! Håller tummarna hårt för att maken din blir bättre snart och ni kan få lite lugn och ro och tid för återhämtning!!!!!

BS - Jag tror att jag och conny kommer på söndag!

Ang Crispin, som Liten nämnde kan jag tipsa om butiken i fältöversten, där kan man nämligen fynda lite extra! Cicci, jag och fruLlan har köpt skor där (jag och cicci till våra barn, fruL till sig själv), och den enda som behövde betala korrekt pris var jag. Trist att jag valde den expediten som kunde räkna... (till saken hör förstås att vi alla köpte skor på rea).

Har precis klappat upp en wallie i connys rum. Det är bara ett test, väggarna är målade med sandfärg och jag vill veta om det fäster eller om vi måste göra något åt dem innan vi kan sätta upp walliesarna... Håll tummarna!

Conny är också ett väldigt aktivt barn numera. Innan han kunde röra sig var han dock väldigt lugn och enkel, kanske därför jag är lite utmattad...? Ska faktiskt bli väldigt roligt att börja jobba om en dryg vecka, fast det känns lite förvirrat också! Ser framför allt fram emot att få längta efter conny, att ha en massa energi kvar till honom när jag kommer hem från jobbet!

Nu måste jag ringa banken!

• MSW

Fick sms från storasyster innan om hon och barnen fick låna Albin på en promenad.. Först tänkt jag "Ja vad bra då hinner jag plocka iordning lite, eller laga mat eller.." sen slog det mig "jag kan gå och lägga mig en stund utan att ha ansvar för att lyssna om bebis är hungrig eller nått annat ljud..

• Izzie

MSW - Njut för sjutton!

Liten - Ha, din beskrivning av Mindre på babysim kan jag kopiera och bara byta ut namnet... Ska dit nu om en timma, och förra gången kan nog klassas som ett träningspass - för mig. Matilda är dessutom rädd för vatten, så det är inte helt kul att vara ensam och försöka gå upp och ner i poolen, duscha henne (illskrik) och sen försöka duscha själv (medan hon antingen illskriker el kryper iväg och rensar avlopp...)

Lappis - Låter ju perfekt med fönstertvätt. Skulle jag verkligen behöva ta tag i här hemma...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen