• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Lappis, det där med adoptionstiden tror jag att jag har fått från Adoptionscentrum? Jag har för mig att det stod att det tog ett par år från det man anmälde sig tills man skickade sina papper till det valda landet och att det sen tog två-tre år till innan man hunnit fram i kön i landet. Den tiden skiljer sig ju förstås från land till land men jag tittade på Kina och Vietnam tror jag.

En sak som känns jädrigt orättvis när det gäller adoptioner (var det Frejis som berättade det eller har jag hört det någon annanstans?) är att länder som USA ger stora bidragspengar till tex Kina i utbyte mot att dom får adoptera kinesiska barn medan Sverige vägrar att gå med på något sånt, vilket gör att adoptionerna till USA bara ökar medan dom bara minskar till Sverige.

• Page

Tack för kramar!! Jag vet inte riktigt hur illa det är, men J klagar mest på den dåliga sjukhusmaten och att syrgasslangen irriterar, och då kan det inte vara så illa!

Frejis, kul att höra att du har återhämtat dig! Och att du orkar kämpa en stund till.

Lappis, varför är köerna på adoption så fasligt långa? Jag är inte ett dugg insatt i ämnet. Är det pappersarbetet som tar så lång tid, är det för att man ska hinna fundera igenom beslutet?!

Tvätta fönster...hm, det har jag inte gjort på ett år eller så. Tidigt i höstas bajsade en fågel på ett av dem och jag har ännu inte tagit bort det. Skäms men det är så tråkigt att tvätta fönster!

Nenne, öööööh, vad sa du att din svärfar sa?!

Liten, haha skrattar gott åt din beskrivning av Mindre i badhuset!

Åh, vad det skulle vara kul att vara med på dejten på söndag. Men jag är så grymt snorig att jag måste nog hålla mig hemma. Det är på något sätt obehagligt att umgås med människor när man inte har ett luktsinne. Åt en hel rå vitlöksklyfta igår och jag kände ingen smak. Ingenting förutom att det sved lite i munnen.

MrsB, jag skickar ett mejl till dig!

• BrudSommar2006

Koko, vad roligt att vi får se er på söndag!

Izzie, hur Iris och jag skulle lyckas ta oss från omklädningsrummet, ut i bassängen och tillbaka igen begriper jag bara inte så jag ger mig inte på det än!

Hm, ja det här med syskon tål att funderas på men vi börjar kanske försöka efter nyår. Väntar med att fundera vidare tills efter mina läkarbesök.

• Page

Oj, en liten korrektur. Mitt SINNE för lukt har väl inte försvunnit, känner inga lukter just nu bara.

Mrs B, jag har skickat mejl till dig.

• Page

Kollade lite slött igår på ett debattprogram. Det handlade om aktiv dödshjälp. När jag pluggade retorik fick vi i uppgift att diskutera aktiv dödshjälp, och jag fick vara med på emotsidan. Det är ganska länge sen nu men jag har fortfarande inte valt sida. Självklart att jag har åsikter gällande ämnet, men jag kan inte bestämma mig om jag är för eller emot. Och så är det med ett flertal ämnen, ett exempel till är sexhjälp till handikappade. Händer det er att man helt enkelt inte kan bestämma sig vilken sida väger tyngst?

Jag tittade precis in i kylen och där hittade jag en snusdosa. EN!! Jag börjar ångra mitt beslut att sluta med snuseländet.

• Frejis

Tack Nenne Jag kan!

Hm, vilken svärfar du har!

Lappis - FET någon gång vecka 48, det stämmer bra. Förutsatt att min mens kommer i tid och att cykeln inte har blivit rubbad efter senaste ivf:en. Så vi blir nog hyfsat synkade, hoppas jag.

Det är ju trevligt att USA tänker på sina medborgare medan den svenska regeringen vill att allting ska bli "rätt". Med dessa långa väntetider på 4-5 år känns inte adoption som ett vettigt alternativ. Vi har ju övervägt enskild adoption från mitt hemland och då går man direkt via MIA, men det tar ändå 2-3 år. Har också läst rapporterna som man måste skriva när man har adopterat och det var ingen munter läsning heller

Page - knepiga frågor du ställer Skulle också svårt att bestämma mig för EN sida, men sådana gruppövningar kan vara kul. Ibland väljer jag "fel" sida bara för att reta majoriteten

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Page: åhhhhhh vad hemskt med din make
    Hoppas verkligen att han blir bra fort nu. Urs vad ni åker på smällar. Tusen kramar!

Hmmmm
    jag skulle ha kommenterat massor men har glömt vad
    är heeeelt ur form

återkommer....

• Lapinette

Tillbaka från akupunktur och har nu en knöl och öm högerarm. Nålen måste ha träffat något för så här brukar det inte bli. Iallafall så verkade min akup. glad över min tempkurva och mulbade något om gravid och satte en jädrans mass nålar i fötterna, ben + fötter 14 nålar! Totalt hamnade jag nog på 27 nålar idag.

Frejis - 2-3 år känns helt ok för min del (adoption). Visste jag att det skulle ta ytterligare 2 år tills fick barn så vet jag ju att vi hinner med den där trippen till Bordeaux och Californien innan det är dags .

• Lapinette

Frejis - jag har ÄP inbokad vecka 49, min cykel är ju något längre än din fast sist kom den faktiskt 28+2 .

• Frejis

En knöl och öm överarm, aj! men det är kul att kroppens temperatur har blivit bra.

28+2 är ju vad jag har. De senaste gångerna har det varit exakt 28 dagars cykler, inte ens ivf:en har kunnat rubba dessa. Får se om det fortsätter så här.

Om det fortsätter på samma sätt som förut, med samma otur, så hinner vi ju med rätt så många resor, eller hur? Jag lär nog hålla på med ivf:erna till jag är 40 om läkarna inte kommer på vad det är för fel och varför det inte fungerar. Det sägs ju att upp till sex ivf:er har man samma chans, sedan går det utför.
    (måste öva på den rosa gubben)

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen