• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • gosnosen

Lappis - jag tror att man ska ta det hela med en stor nypa salt. Vissa saker känns ju litelogiskt, tex vitlök som ju har en viss antiinflammatorisk effekt och stärker immunförsvaret. Enligt Marietta är det till och med bra att vara lite lite förkyld vid ET då kroppens försvar då är sänkt och kroppen inte reagerar direkt på att ett befruktat ägg vill fästa. Vad vet jag, vad vet jag... . Folk blir ju gravida till höger och vänster oavsett vad de stoppar i sig. Men det kan väl inte skada att boosta kroppen när den nu är så motsträvig... Ang. alkohol så sa hon inget om det så jag frågade förra veckan. Då sa hon att "ja, sprit kan man väl undvika, men ett glas rött vin att god kvalitet till middagen är ju bara nyttigt". Jag tänker nog undvika alkohol från och med när jag börjar med sprutorna, men fram tills dess njuter jag av dyra fina viner!

• Frejis

Gosnosen - vilken imponerande lista! Hm, en sak är säker, jag skulle definitivt gå ner i vikt om jag följde den eftersom de godaste sakerna (kött, mjölk, vitlök, kryddstark mat, kyckling) är ju borta. Nästan allt jag äter är borta. Och om man inte får döva sorgen med kaffe eller i alla fall té... det skulle vara extremt svårt

När det gäller gravida och småbarn så kan vi faktiskt boka in regelbundna träffar med vår frögurka Cicci

• gosnosen

Ja vilken bra idé!!! Cissi kanske kan boosta oss ett par veckor innan ET och FET.

• Lapinette

gosnosen - åååhhh vad min kommer att bli make blir glad av det Marietta sa. Han påstår nämligen detsamma gällande vin. Själv har jag sagt att ett glas per vecka är ok och det verkar ju ha funkat eftersom mina värden ser så mycket bättre ut nu. Sen när det gäller kosten så slinker det ned lite vitlök och annat lite då och då men självfallet så försöker jag undvika om det går. Kaffe har jag aldrig druckit så det är inte så svårt men jag dricker te för att hålla mig varm.

• Liten med Mindre

Frejis, BS o Cicci - mysigt med fika igår! Kul att träffa vänner irl, och att träffa en jättemysig Victor igen.

Sitter idag på jobbet och tycker allt känns rörigt. Tur att det är uppvärmning idag, med riktig start nästa vecka. Fick ägna förmiddagen åt att hitta skärm, kablar, tangentbord och mus. Och att få datorn att logga in på nätverket igen. Den är minst lika seg och svårflirtad som jag. tur att folk är trevliga och tycker det är kul att jag är tillbaka...

Saknar Mindre nåt otroligt nu bara för att jag står här...inte lika skoj när jag är hemma och torkar matkladd för femtielfte gången på en dag. Fast idag fick mormor och morfar ta den pucken. Säkert med glädje.

Det där med matlistorna och äta-inte äta låter rätt så generellt för vad hälsoivrare förespråkar. Inget kött socker mjöl och mjölk, och sen varierande grönsaker o frukter. Klassiskt. Och etablissemanget säger att inget är bevisat. Svårt att veta hur man ska förhålla sig. Funderar i samma banor gällande att bli kompis med min mage, men kan inte besluta om det är värt att sluta med livets "mat-glädjeämnen".

• nennesjuttioåtta

gällande kostråd. Visst, jag tror att det kan spela en viss roll i sammanhanget. Men svältande i Afrika, pundare och andra som inte direkt äter nyttigt blir ju gravida, så tror ändå inte att det är hela sanningen. Eller också säger jag så för att intala mig själv om att mitt intag av mjölk är i sin ordning (en last, aaah kall mjölk!!!)

Heja alla ivf:are nu!

Kul Gosnosen att du också prövar på akupunktur nu!!!

Heheheh, skrev Gosnonsen först, tur att jag läste en gång till!

• Lapinette

Så är det ju nenne, alla blir gravid ... utom vi !!! Alkolister, narkomaner, män som springer omkring i tajta byxor och som tar varma bad jämnt och ständigt, kvinnor som röker och dricker kaffe eller är överviktiga blir det. Men eftersom man inte blir det lika lätt som övriga befolkningen så drar man i de allra sista halmstråna och hoppas att de hjälper.

• Telemarkgrrl

Lappis, nja män som springer omkring i tajta byxor och som badar varmt blir nog inte det.

• Lapinette

Jo för det bli dem visst det!!! (för på min gata i stan )Tror det var igår på tv där Rod Stewarts fru blev intervjuad och han har fn i mig sprungit omkring i tajta byxor hela livet. Dessutom är han gammal, ful och har säkert partajat en hel del i livet. Sen minns jag inte hur det var med de varma baden men Gordon Ramsey himself hade visst problem med de små simmarna efter alla år vid en varm spis.

• Liten med Mindre

men blev de verkligen gravida lappis???

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen