• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

AM - har missat ert gräl (har ju inte läst i helgen). Skönt att det känns bättre och att ni verkar ha kommit fram till en bra lösning.

• Telemarkgrrl

Min och Lappis läkare sa faktiskt att det bara var en skröna det där med varma bad och datorn i knäet. Man blir ju gaaaaaaaalen på alla olika bud man får jämt! Rant 6

• nennesjuttioåtta

AM
    härligt att ni är överens och att det verkar funka (med smärre inkörningsproblem ). Fast jag var iofs alrdig särskilt orolig och läste knappast in något gräl i det där.

Tips från nån smart! Vi ska ju låna till huset och sätta in det vi fick för lägenhten i lånet. MEN! Maken har studielån, ska vi pynta av dem? Det är inte så mycket pengar, och 2011 kommer det att vara färdigbetalt änyway, men just nu är det ändå någon tusenlapp per månad. Vad är smartast? Låta det vara eller betala av det nu?

• nennesjuttioåtta

Maken får inte ha datorn i knät och mobilen i fickan (efterlevs oftast). Dock har han tajta kalsonger (annars tycker han att paketet bara dinglar omkring) och vi badar varma bad tillsammans. Men han frågar varje gång innan han doppar pungen i det heta vattnet om detta verkligen är att rekommendera och jag hoppas att det inte gör något...

• nennesjuttioåtta

Lappis
    ååh jag älskar Japp, men tror de bytt recept för den var bättre förr.

• fru AM

Jag pyntade av mina studielån när jag ärvde och sålde en tomt för 8 år sedan. Otroligt skönt att slippa de där retsamma kuverten fr CSN - kanske gick jag med lite förlust med tanke på räntor och så där. Men det är skönt att slippa de lånen man kan slippa. JAg röstar för att han ska göra sig av med CSN!

• nennesjuttioåtta

*noterar AMs tips* Du har en poäng där, det är lite så vi tänker. Att ju färre poster desto bättr. Men det är ju å andra sidan en bättre ränta på det.

• fru AM

Men det är sann livskvalitet att slippa CSN. Och livskvalitet är ovärderlig!

• gosnosen

Nenne - gosnonsens... HAHAHAHA, ja så är det nog ibland!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen