• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Lapinette, fasen vad trist! När det inte ens hittats några fel på er och när det går så bra vid varje ÄP. Jäkla skräp! Men om ni ändå går och väntar på adoption så småningom (fast det ska banne mig inte behövas gå så långt, ni har ju flera ägg i frysen också), vill ni inte köra några ivf:er till då? Jaja, det kostar och någonstans måste man dra gränsen men ändå? För du har väl mått hyfsat bra under sprayning och sprutning och allt?

• Lapinette

BS - har bestämt, inga fler IVF'er. Det tar för mycket på psyket. Det räcker med de ägg vi har i frysen (borde åtminstone bli 2 FET). Då har vi sammantaget gjort 5-6 försök på "konstgjord" väg. Det får räcka!

• Telemarkgrrl

Cicci, förlåt, jag missade att svara på din fråga. Jag ska prova medicinen vid nästa mens, det är bara för att ha det gjort tills ett ev. ÄD-försök kan göras.

Och ÄD-försöket beror på när/om vi kommer fram i kön. Dessutom ska "vår" donator lämna ägg först och sen ska dom hitta en donator som matchar mig (till längd, hårfärg osv). Det är naturligtvis svårt att veta när allt det där sammanfaller men möjligen kan det bli ett försök på senvåren/tidig sommar nästa år. Om vi har tur.

• FruCicci

Förstår vad du menar Nenne....

Lappis, helt sjukt att läsa när du radar upp det...
    Fy fabian!
    Det borde ju funkat för länge sedan.
    Det där md 3 ggr/dag, har inte ngn betydelse alls. Jag läste på ordentligt för ett par veckor sedan. De handlar om att var 4e ägg i snitt fastnar. På gyn när jag var där sa de att det ska räcka med sex varannar till var tredj dag.
    Stämmer på mig sist när jag blev gravid flera dagar (2) innan ÄL.
    Ja ja, sen får alla ha sina egna teorier, men rent medicinskt så är det så de säger.
    Tror det handlar lite om tur med...

• Lapinette

Cissi - Jag vet, läkarna rekommenderar sex varannan dag och det är så vi kör numera. Tjejen som plussade inne på FL hade endast sex dag 15 och dag 19 och inget utslag på ÄL-stickan! Annars hade de sexat betydligt mer .

Telis - tänk då blir inte vänta så lång (om ni får göra ET i maj/juni). Vad härligt! Får jag fråga hur mycket detta kostar och ska ni då upp till Falun igen?

• BrudSommar2006

Lapinette, jo, vi har pratat en hel del genom åren men de nya rutinerna håller aldrig i sig tyvärr. Sedan har jag ju räknat på hur mycket tid vi lägger på att göra saker hemma och räknar man i tid så har jag kommit fram till att jag inte gör mer, det är bara det där med att ta ansvar som irriterar mig... Det är ju bra att han sköter komposten, klipper gräs, klipper häckar och äppelträd, byter golvlister, tar med Iris till lekparken osv osv men han gör bara saker som inte är akut liksom... inte så mycket för att vardagen ska gå ihop om han inte är ensam med Iris förstås.

• nennesjuttioåtta

Cicci

Det där med 4e som fastnar sa min aku också (hon är barnmorska med), och hon tyckte vi skulle börja långt före ÄL just för att makens soldatrer skulle hinna fram. Fast ändå kan jag känna att någon jävel borde ju ha kommit ända in oavsett om vi försökt tajma eller inte. Men vår tur kommer nog (och då ska jag banne mig köpa en trisslott!)

Piggelin
    Hmm, det var bara såna som var sålda och din gata fanns inte med. Har du ingen granne som sålt i år?

• BrudSommar2006

Lapinette, jag förstår absolut att man måste sätta en gräns någonstans.

Telis, när ska er donator lämna ägg då? Är det inte bra ju förr det sker i alla fall så att det inte hänger på det?

Nehepp, nu måste jag ila.

• Lapinette

Nenne - det är därför vi börjar öva redan nu (en vecka innan ÄL). Lika bra att köra varannan dag i typ två veckor. Då kan man ju liksom inte skylla på att vi "körde" fel dag.

BS - ni kan inte få hjälp "utifrån" med avlastning? Jag vet vad som känns tyngst för dig men städhjälp eller liknande.

• Telemarkgrrl

Lappis, var det inte du som tyckte att väntan till er nästa IVF var lång? Jag tycker att det är väldigt långt till ett ev. försök, det är väl en sisådär 7 månader till slutet av maj.

Men det kostar ingenting, det är landstingsförsök, och det är på Huddinge.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen