AM - känner igen det där med projektledarrollen väl, speciellt när jag var mammaledig. Just det där att vara den som i störst utsträckning "ser" vad som behöver göras & håller allt i skallen - då är inte en "projektledarassistent" good enough, det är projektledare till som gäller.
Tycker att det kan bli lite för mkt av det goda att vara projektledare både hemma & på jobbet... Nu märker jag iofs att nu när jag jobbar igen, så "ser" eller störs jag inte lika mkt av allt som behöver göras hemma längre. Mannen tvättar, städar, fixar matlådor till mig & annat småfix nu när han är hemma, så för tillfället känns det mer "jämbördigt". Skillnaden mellan mannen & mig är nog att han kan slappna av mer hemma utan att "se" sånt som behöver fixas - när jag var hemma så kändes det som om jag bara hittade mer & mer saker som behövde göras, om jag var hemma mkt om dagarna. Enda & bästa botemedlet mot det var att dra hemifrån & hitta på grejor, vilket jag också gjorde väldigt mkt. Mådde helt enkelt bäst av det
Hmmm, knepigt det där...