• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Moi? Nej, du måste förväxla mig med någon annan . Visst är 7 månader långt men jag tänkte mest på de där 2 åren som det var snack om från början. Nu är det ju "bara" ett halvår. Ahhhh... så det blir ett gratisförsök. Vad underbart att slippa punga ut pengar. För oss kan det bli en så där 50 000 kronor till att punga ut (1 IVF + 3 FET ... om det blir så många FET).

• Telemarkgrrl

BS, donatorer måste ta en massa prover två gånger med sex månaders mellanrum, så den sista omgången prover kan hon ta först i februari tror jag. Sen måste ju förstås behandlingen och ÄP passa in i hennes schema.

• Telemarkgrrl

Lappis, det är ju minst sju månader kvar nu och det blir ju drygt ett år sen vi ställde oss i kön då. Ett år var ju precis vad dom sa när vi ställde oss i kön, om man har en egen donator, annars är det två års kö. Så om vi kommer fram i sommar är det ju enbart tack vare vår donator.

Och vi har väl redan lagt ut 50.000 kr på IVFer, som inte har lett till ett dugg, så jag tycker att vi är förtjänta av ett landstingsförsök nu.

• nennesjuttioåtta

Jag tycker vi har bra fördelning. Och även om jag stör mig på att han aldrig kommer till skott med vissa saker, så tar jag inte upp det för han gör så mycket saker som jag inte vill ta i med tång. Och skulle jag säga nåt kanske jag riskerar att få det tillbaka - jamen då kan ju DU göra de här grejerna istället för det är inte heller så kul. Hua!

Ps farmor är väldigt gammeldags när det gäller arbetssysslor och vad man som fru ska göra. Hon har ingen koll på oss och nu är hon lite skruttig och snurrig men förr kunde hon se uppenbart oroad ut över att jag skulle vara borta, för vem skulle då laga mat! Hans föräldrar bor ju på samma gård som henne och efter att en bondes fru blev sjuk så undrade hon mest över hur det nu skulle gå för (vi kan kalla honom) Göran. Men då sa Ps mamma ifrån: "Är det verkligen ett handikapp att vara karl?". Iofs så när Ps mamma åkte till Grekland så hade hon lagat matlådor och lagt in i frysen, skrivet på med tusch vilken dag det skulle ätas för annars hade Ps pappa ringt till hotellet och frågat. Tur att min pappa var hemma med oss så att man vet att de kan om de måste.

• nennesjuttioåtta

jaha, hahahah nu är vi på nytt ämne. ÅÅåååh vad jag hoppas att er väntan snart är över (och min med)!!!!!!!!!!!

Kanske dags att ta en dusch och cykla ned på stan då?

• FruCicci

Telis då hänger jag med. gött att det är gratis...
    Men om er donator får fler ägg, då får ni allihopa och det funkar, som en vanligt ivf med efterföljande FET då eller. Det är väl inte bara ett ägg/chans?
    Förstår du vad jag menar?

• Frejis

Vad ni skriiiiver!

Cicci, tack för sms:et till Frullan (påputtning med andra ord

Frullan - grattis till plusset, du är faktiskt nästan frögurka som andra har sagt. Fast jag kan förstå att du var rädd att plusset skulle dröja med tanke på endometrios som du någon gång skrev om.

Nenne - stor kram till dig! Vilka mediciner ska du förresten ta till inseminationsförsöket?

Känner igen min P när du beskriver din P *vilken mening * Min P går efter ett system som han har i huvudet när det gäller hushållsarbetet och så kan han vara extrem när det gäller fysiska lagar, t ex att man bara kan lägga knivar på ett visst sätt, skåputrymmet skall optimeras etc. Mm, jag var först överraskad att en man självmant ger sig på att städa alla skåp, men det gör han. Och så dammar han alldeles frivilligt (muttrande att det är ju så skitigt på grund av någon ingenjörsmässig grej), lagar mat och handlar mat (jag får säga till honom vad jag vill ha så köper han det ) Och så går han efter mig och rättar till saker som jag gjort, jag vet vid det här laget vilka "fel" jag gör!

Brudsommar, hoppas att det går bra hos läkaren!

Page, hur går det för J?
    Jag har också en gigantisk panna, men kan inte ha någon lugg på grund av mitt krulliga hår... Prova med att låta håret växa ut, att klippa av det tar max fem minuter!

Nu ska jag läsa ikapp lite till. Vet att jag glömt något som jag ville kommentera.

• Piggelin1

Nenne - det är några i huset som sålt det senaste året & vi har hyfsad koll på dem - så egentligen är det ganska lugnt! Jag är mest bara obotligt nyfiken av naturen!

Haha, busslinje - kul liknelse

Telis - vad gött att landstinget finansierar er ÄD! Välförtjänt!

• Frejis

Piggelin - hoppas att det går smidigt att sälja. Att sälja idag är nog mer rätt än att sälja imorgon, tror jag Håller tummarna!

Telis - det måste kännas skönt att ha en så pass konkret plan. Jättebra med landstingets finansiering. Hur blir det om de kan frysa embryon, ingår FET i dessa försök?

Lappis - jättestor kram! Det var många försök när jag läste det kom jag dock på att tänka att det fortfarande kan fungera i en helt vanlig menscykel, särskilt när inga fel har hittats. Kan själv tycka att denna fras "det kan fungera" känns lite bisarr när man försökt så länge.

Jag har slutat räkna våra försök för länge sedan eftersom jag bara blir stressad av det. Sedan har jag blivit gravid en gång och min klumpiga läkare hade sagt månaden innan att jag befinner mig i klimakteriet kroppen är konstig, det vet jag iaf.

• Telemarkgrrl

Cicci, FET ingår om det blir några befruktade ägg över.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen