• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Piggelin1

När jag gjorde mitt snitt för att ta bort min cysta för några år sen - då var det ju ett likadant snitt som man gör vid en förlossning. Då fick jag rådet att man skulle ta det lugnt i tre månader, så det stämmer ju med AM's 8-12 veckor. Men om man själv känner att man mår bra & kan röra på sig, då är det säkert OK att göra det - det ska ju till extremt mkt för att ett sår ska gå upp. Köra lite lugnare tempo typ. Springa har jag för mig att man skulle ta det lugnt med, men raska promenader var helt ok.

• Page

Piggelin, Själpmedelcentralen, är det som Arbetsförnedringen?
    Vi fick reda på i går att det kostar pengar för det behandlade sjukhuset när de tar hjälp av ett annat sjukhus. Så det är säkert därför kommunikationen är så dålig. Det känns ännu surare då, när man vet att det handlar om pengar.

• Page

Konstig egentligen att det inte finns en samlad medicinjournal över människor. Som alla läkare har tillgång till. Allt från de första vaccinationerna till hur många gånger man har haft halsfluss.

• Piggelin1

Japp - håller med! För nu har ju inte högerhanden en susning om vad vänsterhanden gör. Datasystem - ngn??

För egen del blev det så övertydligt när jag var på akuten andra gången inom ett halvår & däremellan hade varit på KK, gynakuten, opererats osv, men det enda de såg på akuten var journalen från gången innan jag hade sökt akut. ...och egtnligen hängde ju precis allihopa ihop! Men det sket de högaktningsfullt i, även om jag upplyste dem om detta/min historik. Hur ineffektiv får en verksamhet egentligen lov att vara??!

• Frejis

Det råder ju sekretess mellan olika sjukvårdsenheter och då får olika sjukhus t ex inte ta del av patientens journaler. I normalfall, ska jag nog säga, eftersom det finns undantag. Och då uppstår situationer att patienten får berätta samma sak om och om igen och för att kunna ta del av tidigare historik vid andra vårdgivare behöver man patientens tillstånd, vilket man ofta löser genom att få journalkopian i sin hand.

Ineffektivitet inom sjukvården... jag har lätt för att gå igång när det gäller den frågan. Håller helt med Piggelin när det gäller det.

• fru AM

Brudsommar: Kräv att få en magnetröntgen! Där ser man mer!

Piggelin: Det fåniga är ju att jag inte var singelmamma särskilt länge. Bodde ihop med sonens pappa tills sonen var 4,5år. Och flyttade ihop med min man när sonen var 6,5 år. Men sonens pappa var extremt icke närvarande i allt som kunde tänkas vara lite tråkigt (typ matlagning, barnuppfostran, planering, klädinköp) så i praktiken var jag nog ensamstående ändå ... Därav uppbrottet kanske ... Och därav projektledarförbannelsen ...

Haha - Arbetsförnedringen, den var bra! Det finns ju ett skäl till varför jag inte anmält mig dit de senaste 5 åren trots att jag inte jobbat hela tiden.

• Piggelin1

Japp - skriver under på det - tappade räkningen på hur många ggr jag fick börja om från början...

Frejis - kanske bäst att vi inte går igång på det - då blockar vi tråden totalt för åtskilliga sidor franmöver

• Piggelin1

Projektledarförbannelsen

Denna boken har jag tänkt köpa sen ett tag tillbaka - har bara inte kommit till skott...
    www.adlibris.com/se/product.aspx

Misstänker att man kan få sig några goda & igenkännande skratt!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen