• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Piggelin1

Ahhhh, Aftereight-muffins - vill också ha!

Cissi, ska leta upp kladdmuffinsreceptet hemma!

• fru AM

Omsan: Stor Kram! Hoppas du hittar nytt jobb snart!

Telis: Gärna recept på after eight-muffins om du hittar det!

Cicci: Är i vecka 12+6 idag. Mår fortfarande pest på eftermiddagarna men hoppas det går över snart. Är inte sugen på godis alls (vilket jag alltid är ananrs) däremot syrligt, fruktigt, nyttigt. Det är nog en kille. Med Livia mådde jag toppen hela tiden förutom urinvägsinfektioner. Har aldrig tidigare mått illa när jag väntat barn.

Blöjproblemet: De är ju ute hela tiden - och då förstår man ju att det är svårt att känna på lukten när det är dags att byta blöja. De byter ju alltid innan maten och efter vilan. Men verkar inte ha något utvecklat system för att kolla barnen regelbundet - men kanske att de gör det nu. De blev väldigt spaka när både jag och Livias pappa var på dem och berättade om blåsorna som sedan blev sår i stackars Livias rumpa. De försökte hävda att visst bajs fräter på en gång - men eftersom jag såg blöjan som byttes när blåsorna plötsligt var där så kunde jag berätta att den var riktigt intorkad.De skämdes verkligen. Vilket kändes bra - för då tror jag att de skärper sig. Jag kommr vara på dem som en hök. Visst är det bra att de är utomhus hela tiden - men det måste uppenbarligen till lite rutiner också.

• Lapinette

Vad trist Omsan!!!

Tänkte också på Sweetan igår kväll och undrade hur hon hade det. Ska nog kolla hennes blogg.

Cissi - jobbigt att behöva städa upp efter städhjälpen. Vi har ett superbra par här på jobbet som även städar hemma hos halva företaget privat. Har dock inte köpt in tjänsten än men skulle kunna tänka mig att betala för storstädning, en på våren och en på hösten. Skönt att ha någon som kommer och kör genom hela lägenheten rejält inkl. fönster.

• Mrs  B

Jag har ett recept på en kladdkaka med after eight. Mumsigt....

• Telemarkgrrl

Mrs B, är det det receptet med after eight både i smeten och ovanpå? Det har jag också i så fall,den är fantastiskt god!

• FruCicci

MEN NU SÅG JAG; Telis!!!!!!!!!!!
    After eight muffin, fabian vad gott!
    Recept måste komma ut i tråden.
    Om man hoppar efterrätt kan man ju bara kör det till kaffet... om man inte vill ha det annars med. Jag ska försöka ha middag hemma - vi har lite folk vi är skyldiga, och jag är såååååå väårdelös på deserter, jag kan verkligen inte få ihop ngt, förrutom en gång då gjordde jag cheescake.Den blev god, men annars kör jag bara fruktsalla o glas, aptrist.
    Folk gillar ju deserter och så kan jag inte göra dem, suck.

• Lapinette

Det är inte så svårt att få till goda efterrätter. Jag har en chokladfondant som går hem hos alla eller en vit chokladmousse. Superenkla!

• FruCicci

Jag slinter visst på tangenterna och i och med det fattas lite bokstäver ser jag, glass med ett "s", tjena!
    man lärde3 ju sig stava till glass när man var 4 år.

Lappis, låter gott.
    Vet inte ens vad choklad fondant är??!?!?!?!?!
    Du ser, jag och derserter.... aldrig ens intresserat mig förrän nu...
    Choklad mousse låtr frymt, jag älskar vit choklad!!!!!
    Mums.
    Får gärna skriva ner receptet.
    Skönt att det är enkelt, då kanske till och med jag kan göra det...

Tänkte på alla bakverk som Liten och BS, mfl har gjort med silverkulor och glasyr .... herregud, jag har aldrig gjort ngt med glasyr i hela mitt liv, möjligt vis pepparkakor i skolan

• nennesjuttioåtta

heyyy
    Å shit, efterrättsprat före lunch! *Blir svag i knäna*
    P är asbra på kladdkaka, annars är det jag som är efterrättsansvarig. Händer iofs inte så ofta för P tycker att vi ska leva nyttigt (booooriiiiing) och nu var det väääldigt länge sen vi bjöd någon på middag. Men till nyår är det dags!

Omsan
    Välkommen i klubben, fast du hade bättr lycka med avgångsvederlag och uppsägningstid- jag fick en månad på mig. Men ändå trist och pest! Det är ju väldigt mycket varsel nu och det känns inte så uppmuntrande för det betyder att det är fler att konkurrera med och färre jobb öht. Bajs!

Ny tråd - åååh jag har drömt våta drömmar om att få göra det! Får jag?! Får jag?!? När är det dags? lördag, eller?

Sterling
    har aldrig åkt men tyckte ändå att det var skönt att man inte var strandad på en flygplats någonstans, eller precis var på väg iväg.

MSW
    Woohoooo vilket hus!! Potential! Borde vara en spännande planlösning!

Igår var vi och lämnade lite kartonger och den astunga bäddsoffan i nya huset. Skönt att få lämna lite pö om pö eftersom det annars blir så satans trångt med kartongberg och skräp här i lägenheten annars.

Väntar på att fertdoktorn ska ringa upp och meddela när och hur jag ska börja med sprutorna. Missade telefontiden igår med 40 minuter för jag hoppades ju in i det sista men sen kom tsunamin rrrätt ner i trosorna så då var det bara att abdikera. Lite nervös men P har redan prestationsångest och då är vi ändå ensamma och ska inte använda satsen till nåt. Men till slut löste det sig, så vi kommer ligga i hårdträning och tuffa psyktest tills det är skarpt läge.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen