• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Tinga

Lappis - nu är jag väl för sent på det, men passar iallafall på att önska dig en trevlig tur till Andalusien. Hoppas att vädret blir bra, trots dyster prognos tidigare i veckan.

Så kul att höra att akupunktur och tränings- och vinuppehåll verkar ha gjort nytta för din kropp! Det är ju lättare att göra uppoffringar om man ser något resultat av dem. Sen är väl kanske det enda resultat som riktigt räknas en lyckad ivf, men jag hoppas verkligen att din nyfunna balans gör susen!

AM - jag hajade till lite först när jag läste att ni inte var så intresserade av att åka till din mans land längre, och jag började fundera på om jag hört tidigare att han inte kom från Sverige. Sen kom jag på att i dina trakter säger man ju land om lantställe eller sommarstuga! Ibland kan det bli språkförbistring trots att man pratar samma språk.

Angående inredning så sällar jag mig till Muggles skara - jag gillar också minimalism. Inte i dess mest extrema form, men jag tycker om enkla former och öppna, rena ytor. Färgmässigt går vårt hem mest i vitt, brunt och grått, med mycket naturmaterial som trä, läder och fårskinn. Och så en lysande grön barnvagn!

Izzie - välkommen hem! Visst är det häftigt att shoppa när allting har bra priser! Själva fick vi köpa en extra väska när vi skulle åka hem från Kalifornien förra sommaren.

• fru AM

Tinga: Haha - nej, han är ursvensk lille maken.

JAg tor jag väckte en björn som sov i o m detta med inredningsnyfikenheten ... Jag är absolut inget inredningsproffs men bruka få bra idéer när det gäller andras hem. Så om ni vill att jag ska tänka till på riktigt så inboxa mig era problemrum med mått och beskrivning! Vem vet - det äkanske inredare jag ska bli när jag blir stor!?

Piggelin: Det är sås värt att säga något om stolarna om man inte sett bordet - men stolen i sig var väldigt snygg med det där flanell/tweedaktiga tyget. Tänka bara efter och mät höjd på bord och ta reda på sitthöjd på stol så att inte t ex stolarna är för låga ... Vi gjorde ett litet misstag när vi köpte vårt stora matbord - det är franskt och franska bord är tydligen väldigt höga - vilket gör att det är ett helsike att hitta nya stolar (mina gamla barockstolar börjar gå sönder ene efter en efter många middagar och fester ...)

Apropå vantar: HAr köpt ett par till Livia på Stadium som jag tror mycket på. LÅng dragkedja samt "senilsnöre" som är avknäppbart. 79 kr! Då kan man ju köpa flera par!

Hej så länge - nu ska jag iväg på öppna förskolan med Livia. Glömde att säga till på dagis att hon är frisk så dit kan jag inte lämna henne

Kramkram

• muggles

Fick just se utvärderingen från senaste kursen. Ngn hade klagat på att stolarna var dåliga och att det var dåligt att borden inte var justerbara så att man kunde stå och jobba. VA?! På en kurs??? Hallå eller! En annan gång klagade de på att lunchmaten var tråkig. Nivån är hög... Sedan hade jag fått lågt på "ability to explain" vilket jag alltid haft högt på förut.

Telis: det var snällt sagt. Annars tycker jag som AM skrev en gång att rent objektivt är inte Moa det sötaste barnet jag sett men naturligtvis tycker jag att hon är en riktig sötnos i mina ögon!

När det gäller inredning har jag rätt dyr smak tyvärr. Fastnade tex för en lampa som heter Globe tills jag såg att den kostade över 10 000 kr!!! Hupp.

• Telemarkgrrl

Men kära söta vilka fantastiska SMS jag får! Ni är helt otroliga! Jag vet inte vad jag ska säga mer än TACK!!

• Telemarkgrrl

Hihi, Muggles, förlåt att jag skrattar men dom där kommentarerna är ju obetalbara. Snacka om att famla i luften och inte kunna komma med någon konstruktiv kritik överhuvudtaget. Jag tycker att du ska tolka det som om A) Dom hade inget dåligt att säga om själva kursen eller B) Dom är riktiga puckon. Båda alternativen är säkert sanna.

• Mrs  B

MSW
    Helt okej hus! Med lite nya tapeter och egna möbler blir det nog kanon, om man nu inte vill renovera om helt.
    Trodde inte att det var så "dyrt" i lilla Ljungby.

Sitter och vänta på att Malte ska vakna efter hans förmiddagslur. Sen ska vi åka till fotografen och ta lite kort. Ska bli kul! Hoppas bara han också tycker det.

Max vägrar (mycket strak vilja nu för tiden) följa med så vi ringde till mormor och morfar för att se om de skulle vara hemma och hade tur. Morfar är hemma på förmiddagen och mormor på eftermiddagen.

• BrudSommar2006

God morgon! Pust, nu är jag äntligen på jobbet, jag fyller år idag och har varit och köpt tårta till eftermiddagsfikat till gruppen där jag brukar fika och ställt fram chokladask till andra hälften av gruppen där jag inte kommer hinna fika. Sedan har jag varit till macken och försökt hämta ut senaste Me&I-beställningen till Iris men posten hade tappat bort hela försändelsen med alla paket som skulle just till den macken så nu höll de på och letade, får se om/när de hittar den...

Jag tycker förresten att minimalistiskt är snyggt hemma hos andra men hemma vill jag ha stora, mjuka soffor och en blandning av vitt och antikviteter. Kan inte påstå att vi kommit dit än dock eftersom vi fortfarande har en blandning av mina och makens saker och vi ser ju hur Iris går hårt åt allt just nu.

• Mrs  B

BS

Stort grattis än en gång!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoppas du får en bra dag!

• MSW

BS: Grattis Grattis!

MrsB: De flesta hus i Ljungby har legat runt 1,7-1,8 eller högstbj. den senaste tiden.. Men det verkar som det sjunker nu ("vårt" hus tyder juh på det tex)..
    Det är juh så att man vill göra det till sitt eget, men det känns hyffsat fräscht ändå, så då kan man ta det lite i taget!

Jaja, maken ska ringa banken idag så får vi se sen... Men såklart har vi redan börjat möblera så smått i tankarna..
    Det är inte perfekt (lite litet om vi får fler barn som vi vill).. Men det känns helt ok..

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen