• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • muggles

Vickan: du har inga möjligheter att jobba hemifrån? Jag går ngn timme tidigare ibland, tar med mig datorn och sätter mig en timme efter att Moa somnat. Jag har tur som kan göra så (jag kan läsa mejl hemifrån, komma åt dokument, läsa specar mm). Det är knixigt att få det att funka med så lång pendling helt klart.

Page: att jag alltid lyckas missa dig! (Men så var du inne mitt i natten också Vad skönt att transplantationen är över nu, håller tummarna att resten går bra också. Har tänkt på dig ibland, skönt med en update! Jag tyckte du hade rätt schysst kropp förut också (tänker på bikinikortet).

Tinga: oj vilket psykedelisk mosaik i badrummet - jag såg prickar överallt! Men om planlösning, läge mm är bra så kan man ju förändra resten...

Jag och maken var rätt sugna på det här huset: w4.objektdata.se/pregen/580/OBJ28035_921123580/wp.htm
    Jag hade dock satt upp överskåp i köket och bubbelbadkar behöver jag inte men annars var det många rätt! Och nära till havet... Vi som ändå inte vill ha en trädgård att ta hand om hade tyckt att det var perfekt med en atriumgård med stor altan Men nu ska vi inte flytta utan vi bor suveränt där vi bor.

• viktualia

mugglan - näpp det går inte. har ett jobb som kräver min närvaro största delen av tiden. är samhällsvetare/byråkrat och förväntas tex svara i telefon under kontorstid.... allmänhetens galna frågor osv.

• Tinga

Vickan - jo, vi tyckte också att det på bilderna såg ut att vara att bara flytta in, men när man såg det i verkligheten förändrades den uppfattningen; "hängmatta" till innertak, fula tapetskarvar, mycket fläckar på väggarna, lister i olika färg i samma rum, stora glipor vid trösklarna, osv.

Muggles - ja, mosaiken är verkligen jobbig att titta på när man ser den på bilden, men den var en av få grejer som såg bättre ut i verkligheten!

Vi får väl se vad som händer, men i dagens läge är vi inte beredda att gå in i någon budgivning uppåt. Ska vi köpa just nu ska det vara till ett riktigt juste pris, så att det inte gör något att vi går lite back på vår lägenhet. Annars är läget perfekt med 5 min cykelavstånd till jobbet för mig och 10 för maken, att det är i ett plan, liten tomt i sydvästläge (vi är inte heller trädgårdsintresserade, Muggles!), uppvärmning, osv. Huset du länkade till, Muggles, var helt i min smak också; en större uteplats räcker fint för min del.

• muggles

Vickan: har de hört talas om mobiltelefon???! På mitt jobb har vi bara mobiler. En nackdel är att man kan bli nådd av kunder när som helst

• muggles

Piggelin: förresten, japp det var First hotell...

• start september

Fina hus både Muggles och Tinga! Lund vet jag ju lite om och det är väl ett kanonläge vart man än ska, inklusive om man ska ta tåget.

Vickan, det är knepigt, det förstår jag absolut. Men vad säger maken? Inte kul om han ska ta hela lasset i veckorna alltid, det förstår jag. Kanske kan man deala lite med din arbetsgivare? Eftersom man enligt lag har rätt att jobba deltid under småbarnsåren (vilket arbetsgivaren ibland tycker är surt om man har ett jobb som kräver heltid) kanske de är villiga att hjälpa dig att få till en distanslösning mot att du ändå jobbar heltid? Det finns ju bra teknik som Muggles är inne på. Jag förstår om du tycker det är ett trist läge när jobbet är så nytt för dig och du gillar det.

• Piggelin1

God förmiddag!

Grattis i efterskott både BS & Frullan! Hoppas ni haft mysiga födelsedagar!

AM, jag har gogglat runt lite & hittade ett bord som påminner lite om vårt matsalsbord, vårt är inte riktigt lika klumpigt, men ngt åt det hållet & lite större tror jag.

bp2.blogger.com/_gBmMzPY111I/R7MIWYvYfKI/AAAAAAAAACg/jkrvDSw6NuA/s1600-h/xx007.jpg

De stolarna som man ser på bilden är för tunga & klumpiga för min smak. I dagsläget har vi en mix av stolar, fyra Äpplet-stolar med klädd sits (lite "modernt" randigt i grönt, vitt & beige & mörkbrunt) & fyra andra ganska rangliga stolar från annodazumal, som jag gärna skulle slänga ut, de är mannens från början, & han skulle inte heller sörja om vi slängde ut dem.

Annars så kan jag meddela att vår kära dotter får längre armar för varje dag som går - idag på morgonen när jag skulle plocka juice ur kylen så hörde jag plötsligt ngt som lät "dropp, dropp" bakom mig - då hade Amanda fått tag på min skål med yoghurt & vält omkull den så att hela härligheten droppade ner på stolen, golvet & henne. Plus att hon hann börja dra med handen på stolen & i sitt eget ansikte (plus äta lite) innan jag hann rycka ut...! Lite stökigt, men samtidigt kunde jag inte låta bli att fnissa, jag kunde ju inte gärna bli arg & yoghurten verkade vara god dessutom Igår på frukosten fick hon tag på en skalkniv (en sån där billig variant för att skära lite gurka till mackan) som låg på bordet Inte speciellt vass, men ooooops ändå... Detta är bara början inser jag samtidigt

Telis - har tänkt på dig & maken din flera ggr under helgen. Kram

• muggles

Piggelin: bordet är ju faktiskt lite i SA-stil - du kanske ska ta inspiration från det när du väljer stolar? Kanske ska kolla lite i dina SA-böcker (designhotell mm)?

• fru AM

Piggelin: Fint bord. Om jag var du så skulle jag INTE försöka hitta matchande stolar utan bryta av lite - antingen med riktigt moderna varianter (vita?) eller med en stol som har stoppad/klädd både sits och rygg. Se t ex exempel på
    www.folkhemmet.com/shop.pab|34 (t ex modellerna Penta ell Tely ...?)
    (fast jag tror att folkhemmet bara finns i Stockholm)

Den där stolen från Ilva som du visade förra veckan tror jag är jättefin till.

Ett annat tips kan vara BQ of Sweden. Finns butiker i Stockholm, Malmö, Vänersborg - se deras matsalsstolar: www.bqofsweden.com/index_produkter_matsal.htm (t ex modell York eller Danform Helene)

Farligt när de små når saker ... Fast ibland blir det ju som sagt lite lustiga situationer också!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen