• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Piggelin1

Åh, tack AM för den snabba feedbacken!!

Precis den tanken vi har med - dvs att INTE matcha med liknande stolar utan att bryta av med ngt annat, för att lätta upp det lite.

Jättefina grejor på Folkhemmet! Tely gillade jag skarpt nu när jag suger lite på det & Penta är åt det hållet vi har funderat på hittills.
    På BQ of Sweden inser jag att vi faktist varit inne en vända, fast det var förra sommaren & då kom vi inte till skott & sen kom Amanda emellan! Just det där att vi vill i så fall köpa åtta stolar i ett svep, då går det ju loss på en hel del...
    Danform Helen/Myran-stuk eller dylikt funderade jag på för ett tag sen, men mannen var inte alls inne på den linjen. Sen har vi iofs ett bord i valnötslaminat (Ellips-kopia från Mio) i köket med matchande stolar i Myran-stuk, så då blir det nog lite väl mkt i den stilen om vi skulle ha liknande till matsalsbordet också. Hmm, men tusen tack för inputen - det liksom bekräftar att jag/vi är inne på rätt väg

Hmmm, Tely var cool... Fast just det, stolen York på BQ lyckades jag inte hitta (eller så är jag osedvanligt blind idag).

Denna mattan har vi under matsalsbordet idag (& en sån där genomskinlig matta för kontorsstolar i ena änden, där Amandfa sitter...!)
    www.mio.se/Sortiment/Mattor/Mattor/Rialto/Matta-vit/
    (fast nu blev jag tveksam eftersom mönstret syns så tydligt på denna bilden, men jag tror att det ska vara denna!)

• Liten med Mindre

vad många hus-funderingar det var då. maken o jag kikiar med, fast det är en faslig massa renovering och utslagning av väggar...

www.maklarhuset.se/ViewObjekt.aspx&referrer=boliga

Muggles o Tinga - det såg ju nästan inflyttningsklart ut på bilderna!

• Frejis

Telis - en jättestor kram till dig, hoppas att du mår bättre idag och att allt så småningom kommer att ordna sig, på ett eller annat sätt. Tycker att det är bra att ni även har ställt er i adoptionskön, bra att ha så många möjligheter som möjligt när och om man vill ha dem. Håller nog med om att det inte är särskilt roligt att ägna 4-5 år av sitt liv åt barnprojektet a la adoption, men de här åren går kanske fortare än vad man tror. *särskilt när man tittar i backspegeln eller hur? *

Frullan - klokt skrivet när det gäller Vickans situation, tror definitivt att du har en poäng.

Vickan - jag undrar lite om det finns några djupare anledningar till varför du är så tveksam till barnprojektet. Man behöver kanske inte alltid gå i psykoanalys för att få reda på det men jag undrar vad det är som du är rädd för och hur föreställer du dig ditt liv om du får barn. Det är kanske där en del av svaren finns.

Brudsommar - grattis i efterskott!

Page - kul att se dig här och jag hoppas verkligen att J kommer att bli frisk. Grattis förresten till fina resultat när det gäller BMI

Riga är en vacker stad, kan bara föreställa mig hur fint det måste vara där på sommaren. Båten har nog sett bättre dagar och lämnar först ett halvsunkigt intryck (rätt många lastbilschaufförer och gubbar i allmänhet , men man vänjer sig vid det och sedan kommer även andra passagerare fram. Har lyckas bli lite förkyld och ska försöka komma iväg till City Akuten för att få lite medicin för min örongångseksem. Det kliar som sjutton!

• Liten med Mindre

AM - typ nytt större kök och dito badrum, nya tapeter, gräva runt huset kanske...

Men vi gillar att det inte är helt fyrkantigt som många hur häromkring (som håller ok prisklass).

Fast lite skakigt skulle det ju kännas att köpa hus just nu förstås...

• Piggelin1

Aha, AM - jag är ett blindstyre - kollade bara på rubrikerna efter namnet & såg inte York i den beskrivande texten Det är nog precis den stolen som vi kollade på förra sommaren, fast emd annat tyg! Ska absoult VB:a dina tips till mannen!

Fast egentligen drömmer jag ju mest just nu - ska man vara krass så vet jag om vi har jobben kvar efter jul Fick lite info förra veckan som innebär att det iaf ska vara lugnt för min del, så då kan vi iaf bocka av mig...
    Men mannen min lär inte få veta ngt ännu på ett tag
    Vi tar en sak i taget...
    ...och sen ska mannen börja kolla med mäklare nu angående lägenheten, tajmingen är verkligen kass - men det är iaf fortfarande ett halvår kvar tills huset är klart & vi ska flytta, alltid ngt. Vem trodde att allt detta skulle hända, när vi skrev på reservationsvatalet för huset för ett år sen???!
    Jaja, nog gnälllt om detta - det är faktist världsliga problem i sammanhanget.

Liten - coolt hus! Gillade jag också att det var lite "oregelbundet" & ovanligt!

Tinga - fnissade förresten häromsdagen när jag läste om detta med AM & hennes man & "hans land" & språkförbistringen från ditt håll. Jag har råkat ut för samma missförstånd jag med! När jag pluggade var en hel del av mina kursare från Sthlm & jag minns att jag var ett levande frågetecken första gången jag hörde land & lantställe - jag hade aldrig hört ngt annat än "sommarstuga" för just sommarstuga

• fru AM

Liten - ja kanske känns skakigt att köpa hus nu men man måste ju leva sitt liv ... Det kommer nog ta 1-2 år innan priserna på hus sjunker ordentligt. Och om ni ändå tänkt bo där ett tag så hinner ju priserna säkert gå upp igen ...? *En högst ovetenskaplig analys av det ekonomiska läget - jag går mer på känsla*

• muggles

AM & Liten: liiiite fix?! Jag rös när jag såg köksluckorna och heltäckningsmattan. Och sedan tänker jag - har de inte gjort ett dyft inomhus sedan de flyttade in (det ser ut så), vad har de då fixat med i övrigt?? Jag fattar inte hur man kan bo så, den ingrodda smutsen på köksluckorna, urk! (Sedan, visst kan man fixa det men i princip hela huset behövde göras om kände iaf jag...) Men nu ska jag inte vara negativ. Vill man göra ett fynd så är det väl precis ett sådant objekt man ska välja, hoppas på att budgivningen blir obefintlig (många har svårt att föreställa sig hur fint det kan bli efter renovering) och så blåser man hela skiten och gör om allt. Då har man nog gjort ett bra köp.

• Liten med Mindre

muggles - jo, allt ska ju göras om, försökte uttrycka mig finkänsligt.

budgivningen ligger just nu under utgångspris (2,7 någonting). Eftersom vi missat visningen så funderar vi på om vi ska be om en egen visning och se om det är något för oss.

De som bor nu har bott sen -74, och vad jag vet har de reparerat en vattenläcka och installerat bergvärme. Sen kan det inte vara mycket mer...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen