Åh, tack AM för den snabba feedbacken!!
Precis den tanken vi har med - dvs att INTE matcha med liknande stolar utan att bryta av med ngt annat, för att lätta upp det lite.
Jättefina grejor på Folkhemmet! Tely gillade jag skarpt nu när jag suger lite på det & Penta är åt det hållet vi har funderat på hittills.
På BQ of Sweden inser jag att vi faktist varit inne en vända, fast det var förra sommaren & då kom vi inte till skott & sen kom Amanda emellan! Just det där att vi vill i så fall köpa åtta stolar i ett svep, då går det ju loss på en hel del...
Danform Helen/Myran-stuk eller dylikt funderade jag på för ett tag sen, men mannen var inte alls inne på den linjen. Sen har vi iofs ett bord i valnötslaminat (Ellips-kopia från Mio) i köket med matchande stolar i Myran-stuk, så då blir det nog lite väl mkt i den stilen om vi skulle ha liknande till matsalsbordet också. Hmm, men tusen tack för inputen - det liksom bekräftar att jag/vi är inne på rätt väg
Hmmm, Tely var cool... Fast just det, stolen York på BQ lyckades jag inte hitta (eller så är jag osedvanligt blind idag).
Denna mattan har vi under matsalsbordet idag (& en sån där genomskinlig matta för kontorsstolar i ena änden, där Amandfa sitter...!)
www.mio.se/Sortiment/Mattor/Mattor/Rialto/Matta-vit/
(fast nu blev jag tveksam eftersom mönstret syns så tydligt på denna bilden, men jag tror att det ska vara denna!)