• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • start september

Liten,

jag tycker absolut att det har klar potential men visst är det massor med jobb. Hyfsad prisnivå verkar det vara i Tyresö tycker jag, klart bättre än på vissa andra ställen i Stockholm. Förstår vad du menar med att slå ut väggar...

• start september

Man ska ALLTID gå på visning för att känna efter, vet inte hur många gånger jag blivit besviken/överraskad över hur annorlunda det känts IRL jämfört med Hemnet...

• start september

Hemnetmissbukare verkar vi vara allihopa!

Nu ska jag väcka liten tjej tror jag, hon har sovit nästan fyra timmar nu, nytt rekord på dagen...

• Liten med Mindre

September - här slår vi minus-rekord i dagsömn. 5 minuter i morse och en knapp timme nu. Kallhjärtade jag sitter och tycker att hon gott får hojta om hon nu vill det istället för att sova, hon får stanna i sängen tills jag tycker att hon "vilat" klart. Elak mamma ibland... Orkar inte så mycket som vanligt när jag är krasslig...

• Tinga

Liten - det fanns ju ett och annat att fixa med huset, men har man lust och ork är det ju samtidigt en möjlighet att få det som man vill ha det, t ex vad gäller köks- och badrumsrenovering. Huvudsaken är ju att läget är bra, för det kan man ju inte göra något alls åt. Annars gillade jag också oregelbundenheten med utsidan.

Muggles - hänger du inte med i inredningstrenderna ; heltäckningsmattor är ju hett igen nu!

Piggelin - förstår att det känns tufft att inte veta något om mannens jobb, men ni får väl försöka glädjas åt att åtminstone du får vara kvar. Gissar att det finns en del par där båda jobbar på företaget och båda får gå.

• Piggelin1

Tinga - det är lugnt - egentligen oroar jag mig inte jättemkt. det är nog mer att det kommer över en lite då & då, just ovissheten. Har ju aldrig behövt bry mig tidigare ism en nedgång & nu slår det över en med desto fullare kraft istället... När räntan var uppe på 500% 1992, då var studielånen de enda lånen jag hade
    Om jag skulle älta detta i flera månader nu, då skulle jag bli tokig. Det får helt enkelt bli som det blir, ingen idé att oroa sig alltför mkt just nu (det är nog ni här som får ta del lite av mitt ältande, sorry...). Snarare lyxa "lite billigt" & unna sig lite småsaker för att pigga upp sig. I lördags kväll åt vi suverän lammfilé med madeirasås & ugnsrostade grönsaker, till detta en pinotage från SA i 130-kronorsklassen. Köpte den strax innan jag blev gravid, så den hade hunnit ligga till sig på den "kryssmärkta hyllan" Mmmmm!

• Telemarkgrrl

Hej alla och tack snälla för era fina och varma tankar och hälsningar!!

Vickan, nu har ju dom andra redan sagt så många kloka saker men min åsikt är att om du tycker att jobbet är viktigare än att få barn kanske det är bättre att lägga barnplanerna på hyllan? Såna världsliga saker som pendling, jobb, dagishämtning, hobbysar osv löser sig ju ändå om man verkligen vill.

Frejis, nja, jag tycker att dom här två åren som vi har försökt få barn har känts som halva livet, jag kan inte riktigt tänka tanken att vi skulle spendera dubbelt så lång tid *TILL* i den här vänta-på-barn-bubblan.

Tinga, synd att inte huset kändes optimalt! Men förhoppningsvis dyker det upp fler.

Liten, jag tyckte huset var jättefint och hade otrolig potential. Visst hade jag också velat byta ut skåpsluckorna i köket och byta ut lite tapeter och golv men i övrigt var det ju jättefint. Man måste bara se bortom ägarnas inredningssmak.

Jag skulle definitivt inte slå ut några väggar, jag gillar inte dom där öppna planlösningarna som är så populära nu för tiden. Jag vill ha massa små rum, ett par pigkammare och nån serveringsgång med inbyggda skåp och sånt där.

AM, på andra sidan kvarteret hemifrån dig finns det ett litet hål-i-väggen-café som har en fantastisk iransk kycklinggryta. Bara så att du vet.

Piggelin, ja inte hade ni kunnat ana det här då när ni köpte huset, förstår verkligen att det känns lite jobbigt. Men ni har ju ändå ett halvår på er, jag hoppas att det hinner vända till dess! Min kusin köpte hus i Göteborg för en månad sen ungefär och ska nu sälja sin lägenhet i Stockholm och flytta ner. Jag är inte ett dugg avundsjuk.

• Piggelin1

Telis - ni ska inte köpa vår lgh i Gbg då?! Du ville väl lämna Sthlm!! Vi har massor med skrymslen, vinklar & vrår i vår fyra! Serveringsgång & en mängd inbyggda garderober finns det oxå! Centralt läge & öppen spis som funkar Special price for you, my friend Fast pigkammaren finns inte kvar, den väggen revs innan vi flyttade in, ville ha ett rymligt kök som man kan umgås & slippa trängas i!

• Telemarkgrrl

Aaaaaaa, så du säger, Piggelin! Den där väggen kan vi ju smälla upp igen.

Jag lobbar som tusan för en flytt till Göteborg, ska du veta, fast maken är lite seg än så länge. Och det kanske inte är bästa läget just nu på arbetsmarknaden i Götet heller iofs.

• Zozo

Vickan; kan min syster som är riksdagsledamot arbeta pa distans sa kan du! Hon ska vara tillgänglig 24h om dygnet för allmänhetens fragor - men det¨kräver bara tekniska lösningar för attd et ska funka pa distans. Om det vore bara det det hängde upp sig pa...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen