• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Mrs B, det är lite tungt. Även om jag hade det på känn är det tungt att tänka sig att jag aldrig kommer att få något biologiskt barn. Kanske inga barn alls.

Man känner sig lite som en B-människa när man inte ens lyckas ta sig till ET. Det är liksom onormalt att inte kunna få barn alls och ännu mera onormalt att inte få ett enda befruktat ägg på tre IVF:er.

• BrudSommar2006

AM, har stackars Livia varit sjuk? Det har jag helt missat. Tur att hon är frisk nu i alla fall, lagom till helgen.

Var inne och tittade på alla av Swedbanks pågående budgivningar i vår ände av världen igår bara för att jag kunde och oj vad det går dåligt med alla budgivningar nu! Efter långa budgivningar var det knappt att de var uppe över utgångsbud. Ingen bra tid att sälja villa nu helt klart men definitivt köpläge.

• Telemarkgrrl

Stort grattis på födelsedagen BS!! Happy Birthday 10

• BrudSommar2006

Telis, jag förstår att det känns tungt men nu ska vi hålla tummarna för att ni hinner fram i ÄD-kön! Ska ni inte fundera på att ställa er i adoptionskö i alla fall, jag vet att ni just nu inte riktigt känner för det men tänk om ni har ändrat er om ett par år och så är ni längst bak i kön där också då. Det verkade ju som att man inte aktivt behövde göra något mer åt det än att stå i kön om man inte ville?

• BrudSommar2006

Åh Tack!!!

Telis, blir det något med lägenheten förresten eller har ni helt skippat det?

Jag saknar verkligen att gå på visningar, jag tyckte det var jätteroligt att få se hur alla har det.

Är det någon som vet om man kan plantera ut vilka astrar som helst i trädgården och få dem att ta sig eller om det finns speciella perenna höstastrar som inte är samma som de som säljs i krukor överallt nu?

• Tinga

Grattis på födelsedagen, BS! *ledsen att jag inte kan göra lika fina gubbar som Telis*

Telis - det vore väl närmast konstigt om det inte kändes tungt idag, med tanke på vilken stor sak det handlar om. Att inte kunna få biologiska barn är ju inget man smälter på en kafferast direkt. Och jag tycker absolut att du ska låta sorgen ta tid och plats nu, för annars är risken att den kommer tillbaka med större kraft senare. Tänker på dig! Kram!

Muggles - det var verkligen usla svar på den där utvärderingen! Har de inte hört talas om konstruktiv kritik?

• Telemarkgrrl

BS, vi står faktiskt redan i adoptionskö, just av den anledningen som du sa, för att vi ska kunna ändra oss sen. Men än så länge känns det totalt omöjligt att adoptera, jag har ingen som helst lust att få ett första barn när jag är 43.

Nej, det blir inget med lägenheten, dels så tittade vi mest på den för att det är kul att titta på lägenheter (och på den fina utsikten!) och dels för att vi inte alls fastnade för den i verkligheten.

• Telemarkgrrl

Jag försöker se det som att det är bra att jag inte kan få biologiska barn. Med ÄD ökar man ju chansen att få ett sött, smart barn som är glatt i alla lägen och som inte får blodsockerfall och får raseriutbrott för att det inte har fått äta på tre timmar.

• BrudSommar2006

Telis, det visste jag inte, att ni redan står i kö, det var väl jättebra! Då kan ni ju ta det beslutet senare utan att gräma er över att ni slösat bort tid då ni kunde stått i kö! Äsch, mormor var 45 när hon fick mamma, men, men, det där ska jag inte lägga mig i!

Visst är det kul att gå på visningar som sagt! Ibland får man riktigt bra inredningstips även om man inte är intresserad av att buda annars.

• BrudSommar2006

Haha Telis, jag tror att det skulle blivit ett litet sött, smart barn i alla fall! Och det tror jag att det blir med ÄD eller för all del adoption också för jag tror att det här hemmiljön som påverkar mest!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen