• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Lappis, jag mejlade syster P förut och berättade om igår och fick ett sånt himla rart svar tillbaka så både maken och jag blev alldeles tårögda. Vad söt hon är!

• fru AM

Telis - för att återgå till realiteterna ... Hur blir det nu: Är det köande för ÄD som gäller? Hur lång tid kan det ta? Finns det något hopp om att hitta en donator så att ni kan få kortare kötid?

• Telemarkgrrl

AM, ja, nu är ÄD enda utvägen. Om det blir aktuellt så blir det till våren/sommaren. Och hopp finns det alltid.

Med andra ord är det i bästa fall ett halvt års väntetid där ingenting överhuvudtaget kommer att hända i bebisfabriken. Men jag får väl fortsätta hänga här och vara lika OT som vanligt.

• Lapinette

Telis - ja hon är verkligen supergullig och mänsklig. Sådana man behöver när man håller på med det här.

• BrudSommar2006

AM, var letar ni sommarhus någonstans? Om vi inte hade skaffat hus så nyligen så skulle jag också vara sugen på att leta, då norr om Norrtälje för där var jag alla somrar när jag växte upp, fast nu börjar vi luta mer åt båthållet.

Jag blir avundsjuk på er och era stora möbler, vi missbedömde helt hur litet huset faktiskt är när vi var på visning och jag känner inte att vi får plats med det vi ville från början och får omvärdera. Speciellt vardagsrummet är frustrerande litet. Fast nu blir vi nog kvar i alla fall, vi får planera om helt enkelt och fundera i nya möbel-banor...

• fru AM

BS: Vi letar mest norrut mot kusten. Östhammar, Öregrund, Grisslehamn är hett för oss. Fast huset vi blev snuvade på igår ligger långt ut i norra skärgården ...

Behovet av stora möbler är inte bara av godo ... Det är nämligen rätt dyrt ... Men eftersom det är ett löjligt lyxproblem, icke förenligt med de mer allvarliga problemen som dryftas här, så tänker jag inte oja mig om det vidare

• BrudSommar2006

AM, aha, jag tänker mig mer åt Björkö-Arholma hållet. Det jag tycker är tråkigt är att vi inte kommer att ha plats för så många sittmöbler i vardagsrummet som vi skulle behöva, det är ju rätt ofta man är några stycken och vill kunna sitta bekvämt och fika. Bara man har ett enda par bekanta över och så har de minst ett barn, oftast två och inte lika små som Iris, så blir man ju en sex - åtta personer i ett nafs. Har man då två par bekanta över så - ja, många blir man... Inte kul att sitta uppradade på pinnstolar. Där skulle en bautastor soffgrupp sitta fint men, men, bara att glömma.

• fru AM

BS: Hur stort är rummet? (inredningskonsulten i mig vaknar ... )

• Lapinette

Kikar bara in för att säga hejdå! Kommer nog inte koppla upp mig förrän om en vecka och då lär ju Frejis redan ha plussat och massor av annat skoj hänt här inne!

KRAM

• Telemarkgrrl

Ha en underbar semester, Lappis!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen