• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

AM - priset var ju bra på lägenheten, en fyra för 4,2 MSEK. Maken tyckte badrummen var för små och sen klagade han på Söder. Jäkla vilken snobb jag har gift mig med.

• Telemarkgrrl

Vad är det för fel på Söder?

• fru AM

Får vi inte tag på något sommarhus nu så kommer vi hyra nästa sommar. Det blir ingen utomlandsresa då med tanke på tillökningen ... Min mans familjs land kommer inte funka att vara på så mycket mer - eftersom vi är mer som inneboende där och inte får bestämma någonting och inte kan bjuda dit vänner.

Nu ska jag läsa på om pristagaren!

• Lapinette

Telis - inget alls. Jag älskar Söder och kommer ju t o m från söder om Söder. Det är bara att någon vid något tillfälle sa till maken att man omöjligt kan bo söder om T-Centralen så det där kör han med hela tiden nu.

AM - det är det trista med att låna sommarstuga, att man alltid är besökare och inte kan göra som man vill. Trevligt att hälsa på mamma men faktum var att i våras var vi där flera helger då de var ute och reste. Superskönt!

• fru AM

Söder kan vara jättecharmigt - men det är också litelite läskigt i vissa områden (halva söder kallas ju för kniv-Söder och andra halvan för sprut-Söder)

Men jag är nog säkert snobbig också ...

• Lapinette

AM - ja, du är definitvt snobb!!! Din Östermalmskärring!!!

• fru AM

Lappis, mina svärföräldrar åker ingenstans. De parkerar sig på landet i maj och lämnar först i september ... så där är vi aldrig ensamma.

• Lapinette

Det låter nästan som min mamma + sambo fast de dansar och var iväg några turer i maj/början av juni då det var så fint väder . Vi fick två kanonhelger där ute aldeles själva.

• Telemarkgrrl

Oj, jag måste vara helt blind när jag är ute, jag har aldrig upplevt någon del av Söder som läskigare än någon annan.

Däremot har jag blivit påhoppad av en galning som tog stryptag på mig på Kungsholmen.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen