• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Ja, jättefint hus, Lappis! Även om inte en del val var i min smak heller.

• Lapinette

Så är det ju ofta ... att det inte är allt som tilltalar en. Håller med om kaklet i badrummet men i övrigt fräsch, ligger bra till (min mormor bodde inte långt ifrån så jag är uppvuxen i dessa kvarter)och är smart utbyggd (de där husen är annars jäkligt små). Sen är ju priset lägre än för vår lägenhet vilket alltid är "nice" men, men vi får se budgivningen i nästa vecka.

• Lapinette

Telis - Gällande lägenheten så tyckte jag den låg bra till, precis vid Zinkensdamms t-bana och Skinnarviksberget som är så mysigt. Ska nu in och titta på "din".

• Lapinette

Telis - jag igen! Underbar utsikt och fin lägenhet men utbyte av kök tror jag nog skulle vara på sin plats. Sen så kollar ju vi på 4:or.

• Mrs  B

Gillar Lappis hus och Telis lägenhet!

Telis
    Usch det var ju inget roligt!
    Kryp ner i soffan och gråt ut en stund, det brukar hjälpa.

Malte och jag har precis kommit hem från en powerwalk på 60 min och det var inte alls fel så nu väntar duschen.

I eftermiddag ska maken och jag tatuera oss och det ska bli kul. Min andra och makens första.
    Får väl bara se om tatueraren och jag kommer överens först.

• MSW

Fina objekt,telis och Lappis!

Telis: Skit, skit skit!

Lappis: Vad bra att värdena går åt rätt håll!

MrsB: spännande med taueringar! vad har ni tänkt er?

• Telemarkgrrl

Lappis, vi tittar bara på lägenheter med utsikt. Ju större, desto bättre förstås men allt över 2:or med utsikt är av intresse.

• BrudSommar2006

Snart är det helg och vi måste bestämma oss för vad vi ska ha för färg i övre hallen som vi ska ha som litet tv-rum tror vi. När vi valde färg sist så var vi så stressade och så blev det som det blev men nu vill vi ta det lugn och hitta rätt färg men jag har ångest för att jag inte kan komma på hur jag vill ha det! Fast nu har vi chans att köpa hem färgprover och kludda på bäst vi vill på väggarna i och för sig.

Mrs B, tatueringar är inget för mig men lycka till med era i alla fall! Hoppas att ni blir nöjda.

Telis, jag hoppas verkligen att ni kommer framåt i ÄD-kön. Det stod att man helst skulle vara under en viss ålder, var det 35, när jag gick in och läste lite om det för ett tag sedan, inte att man absolut måste?

Lapinette, fantastiskt att man kan gå och få nålar instuckna lite här och där och så förbättra balansen i kroppen så drastiskt att det syns på tempkurvor och allt!

• Lapinette

BS - jag har ju inte enbart fått nålar utan slutat träna hårt samt knappt något vin. Det är nog en sammanslagning av detta.

• Lapinette

Telis - så det är utsikten ni är ute efter! För mig är det nog främst att den har rätt antal rum, balkong, klädkammare (helst garage) och så en bra planlösning. Sen är det en fördel om den ligger överst och har hiss. Så bor vi idag ! Vi ska inte flytta ... he, he säger jag som ständigt tittar på nya objekt.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen