• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Fru FruLLan

BS:ahhhhhh då fattar jag!!! om man måste komma tillbaka och ha sig så förstår jag verkligen att man vill ha det "rätt" från början. Men jag har aldrig trott att kollerna var så allvarligt menande hmmmmm
    har aldrig ens funderat på vad de ska kolla borren för och min barnmorska verkar så himla softish om det hela. Men då förstår jag er verkligen. Vad olika det kan vara.

frejan.
    åhhhh torsdags spännande. Men då kan du ju verkligen känna av det redan nu

• Fru FruLLan

frejan: förra torsdagen eller den torsdagen som var nu sist ( den 2:a)?????

• Tinga

Telis - hoppas verkligen att det blir några toppembryon den här gången!

• Liten med Mindre

Frullis - vår "vill byta"-möbel heter köksbord. Det är så gräsligt fult. Men vi vill ju också flytta, och då är det dumt att köpa något dyrt som bara kanske passar här... Samtidigt vet jag inte om jag ens skulle vilja ha visning med bordet som vi har nu.

Älskar Nemo jag med. Kan för visso inte val-ska, men är finfin på "mine mine mine mine" [eng] - eller vad de nu säger på svenska de där måsarna...

Skruttis är mammig värre idag med. Maken skulle hålla henne i badet medan jag blaskade av ansiktet. KATASTROF! Men när bara jag höll och blaskade så gick det fint att plaska och ha skoj... SUCK! Tycker verkligen synd om maken som måste ha henne när jag kör cykling. Inte skoj att behöva försöka mata och lägga en gallskrikande tjej. För hon är ju så supermysig när bara jag är med. Leka själv är inget problem heller.

Nåja, ska stoppa mig i säng och hoppas att det bättrar sig till imorgon när först mormor och morfar, och sen maken ska ha hand om Mindre.

• Lapinette

AM - har fått förfrågningar ang hur det ser ut hemma hos oss på "den andra tråden" som jag hänger på men jag har ännu inte lagt upp bilder på FB. Vet inte riktigt varför men det känns lite personligt. Precis som om mina semesterbilder inte är personliga ?! Vet inte hur jag resonerar där men semesterbilderna som jag väljer ut är ganska så städade, bara något enstaka på mig och maken och jag lägger inte ut familjemedlemmera och kompisar (inte hittills) för att respektera deras privata sfär.

Fortsättning inredning - projekt arbetsrum/gästrum går sakta framåt. Maken ska börja måla taket idag och igår tog jag dörrfodret. Tvekar fortfarande lite över tapetvalet (varför ser de alltid annorlunda ut när du får hem dem mot i den där stora katalogen i butiken??).

• Lapinette

Telis - håller tummarna hårt, hårt! så det var ÄP igår... ska du då tillbaka till Falun på fredag? Hur många ägg fick de ut? Och skit med endocystorna??!!!

Frejis - jag tror du är gravid! Sen får du tro vad som helst .

Ego - jag var hos akupunktören igår igen och hon gjorde åter en kontroll på mig och gissa vad?! Jag börjar se "normal" ut ! Kändes så skönt att höra att mina värden går i rätt riktning. Ser även på min tempkurva att min kropp har lugnat ned sig. Hittills ingen berg- och dalbana efter ÄL. Sen får vi se om jag kan bli gravid men åtminstone så är min kropp mer mottaglig nu än tidigare.

• fru AM

Lappis: Så skönt att värdena börjar bli normala! Och att kroppen lugnat sig! Det var riktigt positiva nyheter! Du ska se att det kommer en lite hoppe kanin ut ur det hela ...

Angående min inredningsnyfikenhet - jag menade inte att jag tycker att alla ska ta kort på sina hem och skicka runt, jag menar det gör ju inte jag heller - men jag är nyfiken på vilken stil olika människor har i sin inredning ... Jag får nog helt enkelt fortsätta läsa mellan raderna och fantisera om er!

• Lapinette

Det som känns lite tungt just nu är att ALLA går igenom IVF'er både här och på tråden i FL. Jag skulle ju ha gjort detsamma och för en gångs skull ha haft sällskap . Just nu känns två månaders väntan oooootroligt långt. Men, men vi får jobba vidare och kanske hoppas på att slippa göra IVF. Japp, den optimistiska sidan och Lapinette har precis talat.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen