• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

AM, ja vi har klossar hemma som vi pysslar med varje kväll, jag bygger och Iris raserar... Hon räcker dem till mig en och en och efter en stund raserar hon min vackra byggnadskonst, tar klossarna en och en och lägger tillbaka dem i påsen igen, fast några får av någon anledning alltid ligga kvar på golvet...

• MSW

AM: Skrattade åt "å andra sidan tror ansåg hon ju att näsan låg i stöveln"..

*vinkar till junilejon*

Frejis: *Håller tummarna* När är det du ska testa? Någon gång nästa vecka, eller hur var det?

Fick reda på idag att en av barnen i föräldragruppen blev till med hjälp av IVF, det hade tagit på andra av de tre landstingfinansierade! Sen var det en som det hade tagit för med hjälp av pergotime (sista månaden innan de skulle satsa på ivf)..
    Kändes som att man hade lite koll/mer förståelse för dom när man hängt här!

Nahe! Ska se om sonen tänkt fortsätta sova länge nog för att jag ska få mig en tupplur också!

• muggles

Frejis: jag vill eg inte haussa dina förväntningar men stickningar i magen hade jag också innan/precis efter att jag plussat... Jag hoppas så att tummen blir blå! Vi behöver ett plus i tråden nu efter alla bedrövelser...

Öht känns det deppigt här i Götet idag med bilindustrin som går käpprakt neråt... Känns som att många jobb hänger lösa.

När det gäller klossbyggande och annat så skiter jag i att "öva" med Moa. Det märks så tydligt att saker och ting bara "klickar" helt plötsligt. Man kan öva en sak i flera veckor och det går inte och sedan plötsligt så kan de bara. Och de lär sig ju saker utan att man över med dem också. Moa sätter iaf ihop duplolego sedan en tid tillbaka - det kräver ju en viss intelligens Och sedan går hon runt och hejar på folk vilket är jättegulligt.

Och solen skiner och det är en jättefin höstdag!!! Alltig ngt...

• fru AM

BS: Sätt henne i sin stol vid matbordet och lägg tre klossar utspridda framför henne (och inget annat) och se vad som händer!?
    (Det är ju det BVC-tanten gör)

• MSW

Angående minipiller och andra p-medel så är det väl olika för olika människor vad som är bra, vet att många är väldigt nöjda med p-stav, vilket inte fungerade alls för mig (sexlusten blev mindre än noll och så blödde jag nästan jämt, ävenom det inte var några mängder)..
    Funderar också på vad i *piiip* jag ska ha nu! Vill juh (om det är möjligt) ha fler barn relativt tätt, men så är jag rädd att om jag äter p-piller att det (kan) ta längre tid innan det tar... (+alla biverkningar......)

• BrudSommar2006

Jag sitter och funderar på de där frågorna, bäst att jag kopierar dem någonstans så att jag kommer ihåg dem om en och en halv månad!

Vad tycker Iris om/inte om. Just nu står det helt still! Vad har hänt sedan sist, det var också en svår fråga. Fast nu måste vi koncentrera oss på det där klossarna ja...

• BrudSommar2006

AM, ska prova att sätta henne i stolen då och se vad som händer! Min gissning är att klossarna hamnar på golvet men har ju inte provat än!

Muggles, annars får jag hoppas att det bara kommer helt plötsligt då. Iris gillar också duplo förresten.

• fru AM

Angående P-medel så är P-ring väldigt smidigt! En låg, jämn dos av hormoner och ingenting att glömma bort att äta ...

• Mrs  B

AM
    Inget fel på rummet i sig och fönstren är kanon att ha , men problemet nu idag är att det ligger "där nere" (bor i sutterängvilla och bor "där uppe") så Max vill än så länge inte vara så mycket där själv och det blir lite ruggigt eftersom kortsidan är "under marken". Men när barnen är lite större kommer det att bli KANON för dem, tonårsrum bla.

• fru AM

Mrs B: Men då är det ju strålande att ha arbetsplats i lekrummet - så kan du sitta och chatta med oss i tråden medan Max & Malte leker i samma rum!

Vad gillar ni för typ av stil på möbler? Om jag vet så kan jag hjälpa dig att surfa reda på bäddsoffa (är lite sysslolös just nu eftersom Livia tvingar mig att sitta bredvid henne i tv-soffan. Vill INTE titta på HITTA NEMO för 345:e gången)

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen