• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • muggles

Nä men usch, vad det såg kallhamrat ut nu. Så menade jag det inte, tyckte bara att det var ganska humoristiskt skrivet! Hoppas du inte tar illa upp...

Liten: det är så olika från barn till barn. När Moa har haft mammighetsperioder så har det faktiskt hjälpt att maken har fått ha henne mer (och jag har varit borta) - det jämnar ut skillnaden. Men jag kan inte säga att det hjälper för er för barn är som sagt olika.

• Telemarkgrrl

Muggles, nej nej, det är klart att jag inte tar illa upp! Giggle 3

• Frejis

Cicci - stor kram till dig! Hoppas att behandlingen hjälper. Livet är ibland bra märkligt.

Telis -
    ... även om det är tråkigt att dina ägg inte vill uppföra sig.

• Lapinette

Så mycket att ta in här under morgonläsningen så jag vet inte riktigt vad jag ska kommentera eller skriva.

Cissi - jag rös till när jag läste om din moster. Beklagar verkligen men visst det är livets gång ... inte alltid rättvist.

Telis - fasiken! Har de överstimulerat dig denna gång eller varför var två av äggen för stora? Vad känner du? Vill du fortsätta och köra på eller hellre avstanna och börja om på ny kula nästa månad?

Frejis - är det gravsymptom du har? Jag fortsätter att hålla tummarna.

• Telemarkgrrl

Lappis, det var likadant förra gången, att mina äggblåsor växer i olika takt, även om det inte var lika stor skillnad på dom då. Doktorn sa att dom hade sett sånt just med Menopur men det vet jag inte om jag tror på, jag tror mer att det är mig det beror på eftersom det blivit så även med Gonal-f.

Jag vill absolut inte avbryta och börja om på ny kula. Nu vill jag få det här ÄP:et överstökat och sen aldrig någonsin mer behöva göra någon IVF.

• Lapinette

Telis - jag hoppas de hittar ett fint ägg!!! Hur känner du dig? Arg, ledsen, uppgiven??? Är det ÄD som är nästa anhalt?

• MSW

Telis: Skräp! *kramar*

Cicci: Så jobbigt med ledsna besked när man vill vara glad! Vi har det senaste året åkt mycket berg-och-dalbana, med glädje och sorg! Men som sagt: Cest la vie! *Kramar*

• MSW

Frullan: Grattis! Skönt att du fått upp näsan över vattenytan också!

Igår var min och sonens dag lite kämpig, då han bara sov 4*30minuter, och var lite gnällig emellanåt! Så det kändes som att jag konstant hela dagen försökte somna honom!
    Han somnade heller inte i sin säng när vi skulle lägga honom för natten (som han gör för det mesta) men sen kom maken in med honom till mig i vår säng, och då somnade han på en gång! Sen sov han till 3.30 och åt och sov till 7.30 och nu sover han sen 8.20 igen, så han hade nog mycket sömn att ta igen!
    Jaja, jag uppskattar verkligen att det är på dagarna sömnen krånglar och inte på nätterna!

Idag ska vi till BVC! Doktorn ska (rutin)kolla honom! Tänkte att jag kanske ska höra vad hon säger om hans sömn.. Annars är jag nyfiken på hur mycket han växt sen sist!

• Frejis

Nu vet jag vad jag glömde.
    Grattis i efterskott Frullan!

Lappis - några gravsymptom känner jag inte möjligen efterverkningarna efter ÄP. Börjar bli uppriktigt trött på det här eftersom jag förvandlas till en soffpotatis. Seg, stor och mjuk

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen