• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • FruCicci

Grattis i efterskott älskade Frullan!

• Piggelin1

Jag brukar se två av mina syskonbarn (syrrans resp. ena brorsans) som extra tydliga tecken på att det "livet går vidare & det finns ljus i mörkret" - båda föddes nästan exakt nio månader efter att vi miste vår bror. Ett liv släcktes & precis i samma veva tändes två nya Lite som ett tecken liksom. Men det gör det inte lättare - det är f-n så jobbigt ändå. Men kan vara lite tröst, iaf för mig. Om Amanda hade blivit en pojke, då skulle hon hetat Jonas i andranamn efter min bror.
    Kram igen, Cicci

Telis - kan bara hålla med Tinga i det hon skrev. Du är så KLOK, Tinga! ...och du Telis, är grym!!

• Fru FruLLan

tack cicci

förstår inte heller hur telis klarar att behålla lugnet. Ihhhhh
    jag klarar ju inte sånt här alls. hade gråtit skrikit och variut totalt sönderdeppad för sååååå länge sedan. imponerad. Imponerad av er alla som kämpar med ivf osv

näe ni nu ska jag gå och krypa ner i bingen såååå skönt.

kram till er alla

• start september

Telis,

har också svårt att formulera något att säga till dig. Frejis förslag om en second opinion kanske kan vara bra, det låter konstigt att köra på när det är omoget. Hoppas så att det finns något som kan hjälpa er. Det låter hemskt att berömma dig för att du är så stark att du inte ens skriver ledsna gubbar, men kanske hade du tagit ut en del av detta på förhand redan. Du får vara ledsen här, det hoppas jag du vet. Du verkar vara en så ödmjuk person.

Cicci,

kram till dig. Livet och döden hänger ihop, visst är det så. Hoppas ändå att det finns något som kan hjälpa din moster. Vad bra att maken blev glad, hoppas att ni kan njuta av kvällen och av sista vinet på länge.

• start september

Tack alla för bra skidjackstips - jag har varit på Naturkompaniet och klämt, men inte bestämt mig än. Mycket fint fanns det där, gillade både Norröna och Haglöfs skarpt.

• Telemarkgrrl

Men vad fina komplimanger ni kommer med, jag blir alldeles rörd!

Som jag har förstått det kan man inte spruta hur länge som helst, om inte äggblåsorna har vuxit till en viss storlek vid en viss sprutdag kommer dom inte att göra det även om man fortsätter spruta i två veckor till. Dessutom går jag redan på maxdosen så det går inte att öka dosen för att försöka skynda på dom heller.

Jag har ingen aning om kliniken har rätt men jag struntar faktiskt i vilket och jag vill inte ha någon second opinion. Nu vill jag bara ha det här IVF:andet överstökat. Innan man når gränsen kan man ju fundera på hur man vet att den är nådd, men när man väl nått gränsen så vet man om det. Jag är så trött på mina j*vla ägg nu så jag ska aldrig mer be dom om någonting.

• Liten med Mindre

Cicci - Stora grattis- och tröstkramar! Vilken röra av livets olika aspekter.

FruLlis -det lät som en kanonhelg. Bara mysa o ha det skönt.

Telis - vilken äggröra.. Så nesligt av äggen att inte vilja mogna i rätt tid.

BS - vi skrattade gott åt Iris blöjeskapader. Det går ju inte att bli arg när hon varit sååå duktig.

Här hemma har vi en extremt mammig tjej. Det dök upp som ur tomma intet i onsdags kväll. Numer får maken knappt hålla henne, framför allt inte om jag är närvarande. Och inte duger mormor och morfar heller, mer än i min närvaro. Tycker synd om maken som måste ha henne när jag har cykelpass - skrik non-stop. Vet någon hur länge det varar? Tips o trix för att underlätta?

• Telemarkgrrl

Cicci, fy tusan vad jobbigt med din moster! När man hör sånt inser man ju att man verkligen inte ska klaga på någonting så länge man är frisk. Kramar!

• muggles

Cicci: nej vad hemskt med din moster!!! Usch, jag ryser... Hoppas att det går att hejda och behandla.
    Men vad härligt att din make blev glad. Det var väl ett finurligt sätt att leverera plusset på!

frullan: grattis i efterskott! Du kommer säkert att bli gravid snart, skulle inte förvåna mig om du är gravid nästa månad så kan du och Cicci följas åt igen

*ytlig igen*
    Lappis: jag har tänkt fråga dig flera ggr - kan du inte länka in det där huset du var sugen på? *nyfiken*

• muggles

Telis

Telemarkgrrl skrev 2008-10-07 08:08:18 följande:
    Jag är så trött på mina j*vla ägg nu så jag ska aldrig mer be dom om någonting.
Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen