• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Frejis

Grattis Cicci! Tycker att det är roligt med BF i juni, så nära Victors. Vältajmat

Zozo - kan tänka mig att det är jobbigt med svärmor fast jag säger som Cicci att själv skulle jag hellre ta det än motsatsen. Min svärmor umgås med sina barn mest per telefon. Tycker att det är konstigt med så lite personlig kontakt med tanke på att hon kanske bor en kilometer ifrån oss.

Lappis - tycker att det är superintressant med din tempkurva. Att kroppen visar på ett så tydligt sätt att nu är det ÄL hur räknar du ut nu när du ska få mens?

Telis - underbart med en hel vecka i Paris. Dessutom under jul har börjat drömma om julskyltningen redan nu.

• Lapinette

Frejis - normalt kommer ju mensen 14 dagar efter ÄL?! och det gör även min .

Hur känns det för dig? Jag vet, en superdum fråga men jag kan bara inte låta bli att fråga. Du får slå mig nästa gång vi ses.

• fru AM

Måste också berätta detta: Vi hade middag i helgen för två par och jag drack ju bara alkoholfritt hela kvällen medan de andra pimplade cosmopolitans, champagne och rödvin. Vi måste ha EXTREMT finkänsliga vänner för ingen ifrågasatte varför jag plötsligt hade vit kväll ... Så de fick inget veta.

• Mrs  B

Är åter hemma från storstaden och dess puls.....
    Spännande att få se en NHL match men så spännande match var det ej. Hände inte tillräckligt mycket för att det skulle bli spännande men kul var det iaf.

Åkte med två andra par plus en bebis och båda paren kom med nyheter, det var bara maken och jag som inte hade något nytt att komma med. Kanske tur det....
    Ena paret ska få ett syskon också i maj (liksom AM och ev Cicci) och det andra paret ska gifta sig i juni. KUL!!!!!!!!!!

Körde förresten inom (!!!!??? omväg eg) Vingåker och dess Outlet och den måste jag verklige få rekomendera......
    Hade bara lite för lite tid för att hinna med men gjorde ändå lite fynd.

Någon annan som varit där?????????

Muggles
    Med Max hade vi det mesta kvar i bla fönsterbrädor för att se om han var en sån som skulle "pilla" på saker eller inte. Han drog ner några krukor och åt lite blomgjord, så blommorna försvann en efter en. Nu har jag plockat väck saker igen för Malte KAN VERKLIGEN INTE hålla fingrarna i styr. Han pillar på allt....
    Jag plockar väck det jag är rädd om eller det som jag vet att Malte kan stoppa i munnen.

Vänner
    Vi har vår platt-tv på en tv-bänk eftersom vi har haft bäänken ett tag nu och tycker den fungerar bra med DVD, boxen och allt annat.
    Var tvungen att köpa en tvbänk med lås för Max kunde inte låta sakerna vara ifred.

Cicci
    Grattis till plusset!!!!!!!!!!!!!
    Och tack för mattipsen i city, men vi hamnade tillslut på en kvarterskrog utanför stan pga av många anledningar. Trist tyckte jag men bra för det paret som ville ha med sin barnvagn hela kvällen.

• Lapinette

AM - sådana vänner har inte jag. Skulle jag inte dricka så vet de direkt MEN jag kan ju köra samma ursäkt som jag kör just nu. Att min läkare har förbjudit mig och eftersom alla vet om hur vi kör IVF'er och annat så skulle den ursäkten absolut godtas.

• Telemarkgrrl

Tjohoooooo, GRATTIS, Cicci!!

Det är ju inte utan att man undrar om det är något med vattnet på Österlmalm. Eeeeh, fast kanske inte - jag dricker det ju på jobbet varje dag....

• Telemarkgrrl

Lappis, vad coolt att veta så på dagen när BIM är! Jag har alltid olika långt efter ÄL till BIM så jag vet aldrig.

• Telemarkgrrl

Mrs B, hur hade din svärmor skött sig som barnvakt?

• FruCicci

Tack för alla grattis!!!!!!!
    Jag är verkligen glad idag Så skönt att få känna en sådan glädje, med tanke på hur jag reagerade sist. Även oerhört tacksam att det tog sig med en gång nästan efter min soppa...

AM, klart vi ska på barnvagns promenad, vi lämnar de stora på dagis, sen drar vi
    16 maj kan jag absolut tima! Då är jag iaf i vecka 37 tror jag (Om nu allt går som det ska -peppar peppar-)
    Ska man räkna från mensens första dag nu eller för att få reda på BF??? Eller från ÄL dagen, den kom ju lite senare för mig denna gången 3-4 dar sent tror jag det var?????
    Mensens första dag var 29/8 sist.

AM igen, Victor säger också TACK. Fast det gör han inte bara efter maten, utan så fort han får något.
    Jag vill ha en väluppfostrad son
    Vi sätter tydliga gränser hemma o han vet exakt vad han får eller inte får göra. De är inte så dumma som man tror

Frejis, bor svärmor bara en kilomeyter från er?
    Oj, skumt då... Min bor iaf 50 mil bort (saknar inte henne så mycket iofs ) Saknar min mamma däremot, hon fyller år på fredag och jag åker till henne på torsdag, så jag tror hon ska få veta på sin födelsedag om barnbarn nr 3.

Lappis, jag tog tempen efter att du frågade mig, hade 36,7 jag med, men jag vet inte vad jag har i vanliga fall ju så det visar ju kanske ej så mycket. (maken undrade vad jag höll på mig, han är lite trög... han vet fortfarande inte att jag är gravid o fattar inte ens vinkarna innan).

Skönt med ljudbok TInga!
    Borde lyssna mer på det själv. Man hinner inte läsa mer än tidningen på morgonen och sen går hela dagen liksom.

BS, jasså, hon var nöjd att blöjan var av. Victor tar av sig sin på kvällen, han vet att det är lufta rumpan stund då. Han älskar det. Men han kan ju bara göra det om kläderna åkt av först, han har ju bodies, så knapparna klarar han inte.
    Sover Iris bara i blöjan då eller? Kan hon ta av sig pyjamasen också?

• FruCicci

Hur ska jag berätta för maken idag på ett kul sätt?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen