• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Nu hittade jag nennes lägenhet. Jag/vi funderar också på svart i hallen... fast då bara väggen där vi hänger jackor/ställer skor. Så jäkla opraktiskt att ha vitt där.

• Lapinette

Förresten tjejer, ni har väl ätit kanelbullar idag?! Här blev det ett par vid fikat på eftermiddagen. Hembakade av en väninna som var här på middag för ett par veckor sedan och i stressen med ett litet barn som slagit sig inte hann köpa blommor på vägen utan hon tog med sig en stor påse med nybakta bullar istället. Så trevligt!!!

• viktualia

Japp, jag har ätit kanelbullar idag! det är ju kanelbullens dag idag!! Köpte en megastor butiksbakad på Coop - har varit mätt på den i flera timmar.. ha ha ha!

Annars har jag gått på hålans marknad idag - obegriplig sysselsättning!

Och tittat på ny cykel - gaaa vad mycket pengar!

• Lapinette

Jag fick en ny cykel av maken i fjol... har användt den aldeles för lite *dåligt samvete*. Trodde i min enfald att vi skulle cykla sååååå mycket nu när vi bor i stan. Helt klart enklare att promenera.

• MSW

Har också ätit kanelbullar idag! Fast inga hembakta (trots påsar i frysen)..
    jaja, skulle egentligen bara in och säga att
    Cicci: Imorgon är det söndag!!

Tillbaka till TV-soffan!

• viktualia

Jag äger en cykel med antikvärde.. men bromsen är utsliten så den får nog pensioneras snart. Är på jakt efter en hoj som kan stå på busstationen hela dagarna - dvs jag använder den till och från bussen. Var och tittade på både en riktig cykelaffär - 5000 spänn för en märkescykel och på Coop Forum - 1500 för en skitpryl.. Känner mig lagom oseriös för nu har jag spanat på Biltema av jordens alla affärer... och där finns en rimlig variant för 2200 - dvs ungefär vad jag hade tänkt mig... plus att dubbdäcken där kostade rimliga 200 spänn istället för drygt det dubbla på cykelaffärn... hm...

Nu är det dags att göra sen middag
    www.tasteline.com/recept/Rosepepparstekt_lax_med_citrontimjanquinoa
    som kommer att serveras med en chardonnay från Australien nr 6463.

Kram på er!

• Zozo

Arrrgh! Svärföräldrarna är här sedan i torsdags och svärmor e som ett j-la plaster i häcken!! Det är knappt jag fatt ga pa toaletten själv sedan de kom - jag blir HYSTERISK! Och hon ska pa och pilla pa lillan när hon äntligen somnat... Hon vill ta över och ta hand om hela tiden men jag behöver INTE det nu! lillan e tva veckor men jag har henne bara sedan EN dryg vecka! Jag behöver vara med henne och inte kasta över henne pa ngn annan. 'Säkta, behövde bara kasta ur mig lite...

• viktualia

Zozo - alltså... hoppas sväronen drar snart igen så du får vara ifred!!!!

*styrkekramar*

• FruCicci

Känns inget vidare att testa idag, maken och jag bråkade igår o jag är skitsur. Dessutom klämde han ur sig att om jag skulle vara gravid är det katastrof och han tror snarare att vi kommer separera.
    Min underbara make det! Gubbjävel!

Jag testar i morgon måndag. Då är det Internationella Barndagen, och det kommer kännas bättre för mig...

Hur som, tror jag vet vad vi har att vänta, men man kan aldrig vara säker, jag har ändå gått igenom en del som kan göra kroppen lite upp o ner.

*Hoppas*

• MSW

Åh Zozo! Det låter som det blev så hemskt som du trodde att ha dom där? Hur länge ska dom stanna?? *Stora Kramar*

Cicci: Stackare! (vet inte mer att skriva) *Kramar till dig också!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen