• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Vickan, det kan ju hända att jag bara är väldigt bra på att hitta på ursäkter för mig själv! Tror att jag kanske skulle trivas bättre med vv men är inte helt säker för jag hann knappt börja sist. Den här gången ville jag göra något nu, inte betala in till vv och sitta och vänta på att saker ska komma med snigelposten!

Men jisses, jag undrar om jag drabbats av pms på äldre dagar, fast jag vet inte om det är dags för det än, men det verkar inte finnas någon hejd på allt jag retat mig på idag nu när jag tänker efter, listan är lång som Öland! Typ den långsamma sjukvården, tanten på jobbet som är min personaladminkollega, som började babbla med en doktorand om hans eventuella uppsägning inför alla i fikarummet, vårt vardagsrum som är lite litet och inte rymmer den monstersoffgrupp för hela tjocka släkten som jag skulle vilja ha...

• BrudSommar2006

Vickan, lycka till själv med den eventuella viktminskningen, du verkar ju lyckas ta tag i saker och ting i alla fall!

• BrudSommar2006

Nu ska jag gå och överväga om jag törs pussa lite på Iris eller om jag väcker henne då, kanske törs jag lyfta lite på en fot i alla fall.

• BrudSommar2006

Nattson förresten, om du läser det här så har jag inboxat dig!

• nennesjuttioåtta

hojtala!
    Tack! Vad söta ni är (köp! köp!)! Hahahah, vi flyttade runt lite flyttkartonger, kläder, prylar och resväskor, så ni vet ju inte hur det ser ut bakom kameran. Välstädat, my ass! mooahahahahhah! Kameran ljuger väl aldrig...?
    BS, jepp, ett rött hus och mörk tapet (svart). Det är många lägenheter ute nu, hoppas vi får den såld... Folk verkar lite byxis på att köpa nu. :-s

telis
    Mäh, skidorna är ju i garaget i mitt fina skidställ som jag skruvade ihop lite lagom barfota. *ernstolog* ÅÅh, var ska ni åka i vår? *jodelahoho*

Mrs B
    ha det så kul på hockeyn!!!!!

Nu ska jag packa. Eller nåt. Har lagt i några kläder i resväskan men det ekar fortfarande när man ropar ner i den. Vad ska jag stoppa i handbagaget? Några linser och en bok? Passet också. *hohooooo* Hoppas att jag lyckas fylla dem vid återresan, men det är nog snarare ekonomin som styr det än utrymmet, tyvärr.

gud vad jag egoinläggar hela tiden. Sorry!!

• nennesjuttioåtta

Vickan
    såg ju att du talat med din man men inte kommenterat. Bra, tjejen! Ni kommer att mötas på samma plats så småningom! *kramar*

• nennesjuttioåtta

BS, Mrs B
    Oavsett metod så tror jag att om viljan finns så lyckas ni (och viljan verkar ni ju redan ha!). Och med små delmål och envishet samt pepping från oss så går det ännu lättare! Lycka till! Wohoooo!! (att det alltid ska vara så lätt att peppa andra...)

Vi åker vid 1 imorgon så jag hinner in igen. Ha det gött!

• viktualia

Brudsommar - jag ägnade sisådär 10 år åt att hitta ursäkter för att slippa banta.. jag vet verkligen hur det är. Och hur ljuvligt det är när man tagit sig över tröskeln!

Men motivationen måste rinna till för att man ska lyckas och hur man hittar den - tjaaa jag har INGEN aning ALLS. Vet bara att jag lyckades!

*kramar om*

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2008-10-03 21:46:45 följande:
    Vickansåg ju att du talat med din man men inte kommenterat. Bra, tjejen! Ni kommer att mötas på samma plats så småningom! *kramar*
    jaaa jag hoppas på det. Nu har jag ju försökt prata lite med honom. Tycker att han kan få ägna projektet lite mer uppmärksamhet... han kan faktiskt räkna han också och borde, utan större problem, kunna räkna ut när det är dags att lägga in en stöt.. men SÅ intresserad är han inte... det kan tydas på två sätt:
    a) Han är inte tillräckligt på
    b) Han vet att han är gift med en velig knäppgök som plötsligt kan bli väldigt upprörd och neggo och vet därför att det bara är att vänta ut läget när hon grubblat färdigt.

Jag röstar för att det är 80% av variant b.. men känner en släng av a) också.

Godnatt på er!
  • MSW

Ang viktminskning: Min motivation kom i form av en bröllopsklänning som var för liten som jag skulle komma in i till bröllopet.. Dessutom hade jag och maken bestämt att vi skulle vara smala när vi gifte oss! Jag tror att jag gick ner det på typ 9-10 månader..

Nenne: Ha det super bra när ni är iväg!

Bs: Man har juh sådana där dagar ibland.. när man bara irriterar sig på allt och alla.. Men det gör juh inte det hela roligare!

Vickan: Skulle det hjälpa då om man var mer på? Risken kanske finns att du blir mer av av det när du inte riktigt vet vad du vill?? (utgår från mig själv och min emellanåt ganska starka övertygelse att göra tvärt om vad folk tycker att jag ska göra.. )

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen