• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Mrs  B

MSW
    Hör av mig så fort jag vet igen om matcherna.
    Ska förresten på kalas några mil söder om er nästa helg, där min mamma är uppvuxen, smålänning som hon är....

Hur lång tid tog det förresten att gå ner 20 kg med Aftonbladets viktcoach??????
    Fundera på att välja det allternativet ändå. Min mamma har nog gått ner 20kg på GI, men har provat det nu till och från och min mage klarar inte av så mycket grönsaker.

Sitter ensam i ett tomt hus och det känns både skumt och skönt!

Max är hos mormor och morfar, Malte hos farmor och maken på match.
    Har storstädat huset, tagit en långdusch och sitter nu här med ett glas vin. Inte helt fel.......

• Mrs  B

Vickan
    Vad är det för sorts mat på menyerna????
    Är inte så sugen på att laga annan mat till barnen och maken.

• Telemarkgrrl

Nenne, lägenheten ser jättefin ut! Jag tycker jättemycket om halltapeten. Men var är skidorna?

Ha det underbart i NY!

• viktualia

Mrs B skrev 2008-10-03 19:45:12 följande:

VickanVad är det för sorts mat på menyerna????Är inte så sugen på att laga annan mat till barnen och maken.
    Helt vanlig mat! Det hela går ut på att äta rätt mängd mat, lite av allt. Du kan säkerligen ta dina vanliga recept och sedan anpassa dem till VK för att du ska kunna minska i vikt. Alla tjänar på att äta vettigt sammansatt mat. Och man måste ju offra NÅGOT om man vill krympa i vikt - det jag offrade var tiden det tog att mäta maten jag stoppade i mig.
  • Mrs  B

Vickan
    Ok, då vet jag lite mer. Då är det nog värt att prova....

• BrudSommar2006

Jag blir mer och mer irriterad på den där viktsajten, jag tror att det slutar med att jag avbeställer. "Efter att du fyllt i uppgifterna får du personliga veckomenyer speciellt för dig och just dina behov" står det. Personliga my ass, de har ju inte frågat mig ett smack om vare sig vad jag äter, vad jag gillar eller eventuella allergier.

Nä, jag kan inte sitta i timmar och leta bland recept som inte ser goda ut, jag vill veta hur mycket det är i olika ingredienser så jag kan laga mat själv. Hos viktväktarna får man en behändig liten bok som det bara är att slå i, synd bara att allt blev nedpackat innan flytten och jag aldrig hittat det igen, jag gick ju med där precis när jag blev gravid så jag kom aldrig in i det och nu får jag börja om igen eftersom allt som sagt är borta.

• BrudSommar2006

Vickan, jag är nog för dum för att begripa mig på den där viktklubben, man måste nog vara lite smartare än jag helt enkelt. Jag lägger ner och letar upp något annat men nu har jag ju fått gå in och se lite hur det är i alla fall, även om jag mest retat upp mig på den hittills. Kan ju vänta tills efter helgen med att avboka, det kan ju ske ett mirakel...

• BrudSommar2006

Mrs B, efter vad jag sett hittills på den där sajten så är det nog så som Vickan säger att man måste offra något för att gå ner i vikt.

Jag kommer inte att kunna äta samma mat som Iris för ska jag äta samma som Iris tycker om så kommer jag att få äta så små mängder att jag inte blir mätt. Då måste man ändå lägga tid på att göra grönsaksröror och annat för att fylla ut med och det kräver ju sin planering på vardagarna när det är knepigt nog ändå att få tiden att gå ihop innan Iris blir panikhungrig och vägrar äta totalt. Det är ju bara att inse att det inte är optimalt att ha småbarn och behöva banta men, men, i alla fall jag måste ju. För när Iris äter måste jag ju iväg och leka med henne, då har jag ingen möjlighet att börja med mat till mig, för då är hon trött och har inget tålamod.

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2008-10-03 20:20:39 följande:
    Vickan, jag är nog för dum för att begripa mig på den där viktklubben, man måste nog vara lite smartare än jag helt enkelt. Jag lägger ner och letar upp något annat men nu har jag ju fått gå in och se lite hur det är i alla fall, även om jag mest retat upp mig på den hittills. Kan ju vänta tills efter helgen med att avboka, det kan ju ske ett mirakel...
    Som sagt - det gäller att hitta SIN egen metod för att få rätt stöttning när man vill gå ner i vikt. Och inget säger att VK är rätt för just dig.

Uppgifterna om hur mycket olika typer av mat innehåller finns på VK, tyvärr är det för länge sedan jag använde det för att jag ska kunna guida dig.

Och personliga veckomenyer handlar om att man får veckomenyer med rätt antal kalorier per dag. Inte anpassat till en massa andra förutsättningar. jag är lite allergisk av mig så jag fick fixa egen anpassning, men jag tycker att sånt är skoj så det var helt ok.

Mitt förslag är dock - om du trivdes med VV - varför inte återgå till dem och till deras system? Resultatet i vad man får äta och inte är i princip det samma som VK, det är bara datasystemet som skiljer.
  • viktualia

Och till både BS och MrsB - jag önskar er ALL lycka till! Glöm inte att det ÄR möjligt att gå ner i vikt!!!

*megakramar och påhejningar*

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen