• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Frejis, men är inte det lägsta medgivandet 0-24 månader?

• BrudSommar2006

Vad det gäller adoptioner så kan jag bara inte fatta att det finns så många stackars barn på barnhem när det är så många som vill adoptera från så många länder och så långa köer överallt.

Frejis, det är möjligt att det kommer att dyka upp mer tydlig information eller att det är något jag missat, får se efter senare. Det angivna kaloriantalet kommer jag inte att kunna hålla de närmsta dagarna i alla fall men kanske till nästa helg att jag har tid att sätta mig och läsa mer noggrant om det inte blir av någon kväll under veckan som kommer men det blir det säkert nu när jag väl kommit så här långt. Egentligen en dum dag att registrera sig på idag men, men.

• Lapinette

Det där med barns ålder är också lite beroende på vilket land man adopterar ifrån. Vissa har som regel att det inte får vara mer än 40 års ålderskillnad mellan förälder och barn. Andra har inga bestämmelser alls. Jag fick info om länder och regler med mitt det första utskicket från AC. Låg och läste den för några veckor sedan ... var inte så motiverad under sommaren.

Vi skulle ha gått på infomöte men nu när allt är uppskjutet så ligger det i min Outlook (att ringa "adoptionstanten") precis efter BIM i december.

• Lapinette

Gällande att gå ned i vikt så har jag lite då och då tagit bort kolhydrater och det ger en snabb effekt på mig. Ska då visserligen inte gå ned mer än 2 kg. Sambon hoppade även på detta i somras och har trots att han numera på luncherna även äter sushi eller hamburgare har gått ned 3-4 kg. Som sagt, inga jättemängder i vikt men lagom för oss. Samt att det inte känns som någon större uppoffring.

• Lapinette

Telis - vet du när i nästa vecka det blir ÄP? Vill inte åka iväg till Spanien ovetandes ... Hoppas så in i bängen att ni får ett embryo tillbaka!!!!!

• Frejis

Telis - det stämmer.

Brudsommar - du kan ju börja lite smått ändå, till exempel genom att ta mindre av det som bjuds etc. Alltid något och så plötsligt har man gått ner ett par kilo utan att det känns för mycket.

Jag kan också tycka att olika bestämmelser kring adoption är något för hårda och för krängliga. Kände faktiskt själv för första gången för några dagar sedan att här har man ordnade förhållanden på olika sätt och så ska man bli granskad av en byråkrat som kanske ogillar mig rent av som person (japp, jag har läst om det där på familjeliv när man kan vara gravt alkoholiserad och drogmissbrukade och få barn varje år som staten sedan får ta hand om. Och dessa stackars barn som hamnar på barnhem och tittar förhoppningsfullt på alla vuxna som kanske är mamma och pappa som kommit för att ta mig härifrån... Men man kan kanske inte få allt och då syftar jag på mig själv.

• Lapinette

Frejis - så klart man kan få ALLT! och gärna lite till !!!

• Telemarkgrrl

Lappis, jag ska till läkaren på måndag för nytt VUL. Dom förra två gångerna har det blivit ÄP på torsdagen och fredagen efter ett VUL på måndagen så jag räknar med att det blir det nästa vecka också. På måndag eller senast tisdag borde jag få veta vilken dag det blir. Vilken dag är det ni åker?

Frejis, men då kan man ju få ganska stora barn även om man får det lägsta medgivandet? Vilket vi kanske inte skulle få eftersom min man är ganska gammal.

• muggles

Telis: jag vill självklart träffa dig när du är i Götet! När är Allhelgonahelgen - datum???

Piggelin: vad kul med Amandas första steg - det är jättekul när de börjar gå! Moa knatar runt och är så nöjd, kul att se.

Tinga: ibland när jag hör om andras förlossningsberättelser så är jag så otroligt glad och tacksam att jag hade en helt normal graviditet och förlossning! Det är så otroligt mkt som kan hända... Jag förstår att det tar tid att komma över det men du är ju på väg. Härligt att du har en bra psykolog.

Nä nu ska jag snart logga ut och dra iväg till Saluhallen för ett glas vin med maken och Moa (fast hon får inget vin ). Fredagsmys a la AM!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen