• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

BS, om den här gången inte funkar överhuvudtaget så är det definitivt sista försöket. Dels för att vi inte får göra fler försök i Falun och dels för att jag inte orkar mer rent fysiskt. Jag vill bara ta min nässprej resten av livet och strunta i allt vad mens och endosmärtor heter.

Om det här försöket skulle resultera i ett par toppägg (fat chance...) men som inte ville fastna så skulle jag (och kliniken) kanske kunna övertalas till ett nytt försök. Men det tror jag är en mikroskopiskt liten chans till.

• Telemarkgrrl

Piggelin1 skrev 2008-10-03 14:06:27 följande:

Telis - jag ses jättegärna när du/ni är i Götet. Mannen din var ju så himla trevlig när vi sågs i Verona, så jag träffar gärna honom med & kan i såfall ta med även min bättre hälft Han gillar er skarpt han också!
    Åh, vad du är söt! Jag ska kolla läget med maken, det kan hända att han redan hunnit planera in hela helgen för sin del. Han har gudbarn, kompisar, brorsor, moster, faster och kusiner i Göteborg. Själv har jag bara er.

Oh, vad häftigt det måste vara när dom börjar gå!! Det är en av dom saker som gör mig så skeptisk till adoption, jag vill inte gå miste om sånt!
  • Piggelin1

Telis - ett gammalt ex till mig - de fick sin dotter när hon var tre månader gammal (adopterad från Sydamerika) & båda var relativt "gamla" då de adopterade - så de fick vara med nästan ända från början! ...och då var det ju massor av månader kvar tills dottern började gå.
    Fast jag ska absolut inte ge mig på ngn övertalningskampanj nu, kom bara på detta spontant nu när du skrev detta att vilja vara med när de lär sig att gå. Att man faktist kan få vara med om det.

Kul om din man skulle joina, men har full förståelse för att han har fullt upp när han är i Götet! Det är ju lite samma för mig när jag är i Sthlm. Mao, kul om det skulle gå, annars struntar vi i det!

• Piggelin1

...och så ses vi tjejer alltså!
    Kom på att det kunde missförstås, efter att jag postat inlägget

• fru AM

Åh Telis vad jag hoppas för er skull!!!!

BS: itrim som jag skrev om ägnar sig åt ett fasteprogram på 10 veckor (då man bara äter näringsshaker och speciell soppa) samtidigt som man tränar och blir coachad hos dem. Efter fastan är det total kostomläggning med mycket grönsaker, lite protein, lite kolhydrater som gäller.

Kanske inte att itrim passar dig nu när du inte får träna. Men äta nyttigar kan man ju alltid föröska göra! Cathrine Schück har bl a skrvit två kokböcker som användes flitigt av svägerskan (och oss) i somras, riktigt god, nyttig mat: HELT NATURLIGT och MER NATURLIGT. (Bl a en tomatsås jag skrivit om på bloggen)

• Mrs  B

AM
    Kollade hemsidan och det låter ju helt ok, men tyvärr finns det inte här där jag bor, 7 mil till närmaste ställe och det går ju inte så bra.

• Telemarkgrrl

Jo, jag vet att man kan få riktigt små barn också men jag antar att man inte får ha det så krav, utan att det blir vad det blir och att man därför måste räkna med att det kan bli ett äldre barn?

Ja, vi får se om träff i Göteborg, om ni är hemma eller inte och om vi ska träffas med eller utan karlar i såna fall.

• MSW

MrsB: DÅ kollar vi hur det funkar nästa gång! Ha det så bra i Sthlm i helgen!

BS: Är med hjälp av aftonbladet som jag gick ner ca20kg inför vårt bröllop.. Det kräver nog lite tid att komma in i det.. Annars är det juh filosofin "att man får äta allt men inte alltid och inte i vilka mängder som helst" som funkar för mig.. Har testar GI, men saknar då det man inte får äta och är sugen bara på det..
    OM jag inte har för mig helt fel tog vickan också hjälp av aftonbladet??

Idag verkar det som sonen sover bättre igen.. Bla sov han mellan 10 och 13.30.. Och nu efter lite mat och "gymmande" sover han igen.. Man får juh tom lite saker gjorda då..

• MSW

För övrigt gick jag ner bara genom att äta 'normalportioner' och lite nyttigare.. Tränade/motionerade inte mer än innan.. Men däremot nu när jag kommit så långt och efter graviditeten känner jag ett större sug efter att hitta någon träningsform som jag tycker är rolig!

• Frejis

Telis - man söker ju medgivande hos nämnden (via Socialförvaltningen, Familjeenheten eller vad de nu kan tänkas heta) och där bestäms ålder på barnet som man får ta emot, t ex upp till två år etc. Det finns mer och noggrann information om det på Adoptionscentrum.
    Så att det visst kan bli ett litet barn eller ett äldre barn, allt beroende på hur gammal man själv är och hur gammalt barn man vill ha. Mycket att synka mao.

Liten - det sista befruktade ägget var inte tillräckligt bra för att frysas och har därför gått till forskningen. Tycker att det är bättre att de får något att forska på än att kassera.

Brudsommar - är det inte gamla viktklubben som du gått med i på Aftonbladet? Eller är det något annat program? Om det är det gamla har de i så fall höjt priset och blivit sämre eftersom viktklubben var rätt så tydlig, tyckte jag. Sedan att jag inte hade tålamod att hålla på längre än en vecka (det blev minus 2 kg ) är en annan sak. Men för mig fungerade själva grejen att man måste fylla i vad man har ätit oerhört disciplinerande även om det tog lite tid i början.
    Du kan nog äta kanelbullen med gott samvete så länge du inte ersätter den med någon annan mat och håller dig inom det angivna kaloriantalet per dygn.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen