• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • gosnosen

Telis - det är bra att vara nyfiken! Livet blir mycket roligare då! Nu blir det först Provera-tabletter, sen Synarelaspray och när jag börjar med Gonal F-sprutor (maxdos) ska jag sluta med sprayen. Så Lappis - jag är inte så säker på att det ens blir någon BIM att vänta på. När man slutar med sprayen under sprutperioden finns risk för spontan ägglossning... Jaja, den som lever får se! Jag har iallafall bestämt mig också för att testa akupunktur. Ska ringa och boka tid nästa vecka tänkte jag.

Tinga - vad skönt med en psykolog som är konkret och bra. Min fördomsbild är också att psykologer är lite flummiga... Skönt också att höra att du mår bättre och att vardagen med killarna börjar sätta sig.

Spännande Cissi...

Vänner - trist med din kollega! Det viktiga är att inte lägga energin där, utan fokusera med de bra kollegorna istället. Även om det inte är det lättaste!

Säkert annat att kommentera också, men man glömmer ju.

• Lapinette

Hi, hi Cissi, så lätt kommer du inte undan ! Så klart du är gravid.

Gällande FL så hänger jag ju där men enbart på 3 trådar som har helt normal samtalston. På den ena (den jag är mest frekvent på) är vi ett gäng som gjorde inseminationer på SH ... som sedan gått vidare till olika IVF-kliniker. Är skönt att ibland ventilera med andra IVFare.

• Mrs  B

Hej hej

Sitter här med lätt ångset.....

Svärmor ska passa Malte över helgen (ikväll till söndag kväll) och nu är jag helt nojig över detta eftersom vi som sagt inte har samma syn på uppfostran och jag litar inte ett dugg på henne. Men tyvärr har vi ingen annan att lämna till denna helg.

Max ska vara hos morfar (mormor jobbar) men det är jag inte ett dugg orolig för. Max har fullt upp så det gäller nog för morfar att vara utvilad. I helgen gäller nämligen simmning, ev bio och gympa, därtill kanske lite cykling och massor av lek och bus.
    Han är verkligen i en kul ålder nu.....

Ser ni förresten några förvirrade Skåningar i Stockholm i helgen så är det vi.

MSW
    Maken kommer till din stad ikväll för hockey men jag har tyvärr ingen möjlighet att följa med ikväll, måste lämna iväg barnen och packa. Men nästa gång kanske....?

• Mrs  B

Frejis
    Kul att det blev lite ägg denna gång.
    Nu håller vi tummarna!

• Telemarkgrrl

Gosnosen, vad intressant, att köra sprutperioden utan nässprej (eller motsvarande spruta) är ytterligare en variant som jag inte hört talas om innan. Vad är fördelen med den? Kan nässprejen påverka äggkvaliteten?

• Telemarkgrrl

Jag är förresten i Göteborg under allhelgonahelgen om det är någon som vill fika, bruncha eller ha barnvakt!

• Tinga

Telis - kram! Jag förstår vad du menar med ditt inlägg och funderade faktiskt själv i de banorna när jag skrev mitt senaste inlägg. Ungefär som att varför gnälla över en för kort graviditet när jag iallafall fått uppleva en och, framför allt, har fått två fina barn. Det är som jag sa till en kompis som kände sig helt knäckt över att hennes son fick spendera ett dygn på neo för att sola bort gulsot - hon menade att det var ju ingenting jämfört med våra 3 månader, men allting beror ju på vad man jämför med.

Med mitt inlägg, som du citerade, menade jag att jag önskar att alla barn som ska födas fick göra det i fullgången tid, för det skulle bli så mycket bättre för dem och deras föräldrar då. Men jag förstår att du menar att hellre 3 månader på neo och få ett barn med sig hem än att inte få några barn alls. För ett par månader sedan höll jag inte med, men nu gör jag det, för jag är såklart jätteglad för mina pojkar.

• gosnosen

Telis - jag har faktiskt inte fått helt förklarat för mig vad fördelen är med denna metod. Jag har ju ifrågasatt varför man överhuvudtaget ska nedreglera när min kropp är så svårstimulerad och har då fått till svar att korta metoden inte brukar fungera så bra för de med högt FSH. Men för Freijs funkade det ju bra hittills. Detta kanske är en slags kompromiss... Sprutar du Menopur nu? Vilken dos?

• Frejis

Vänner - det låter jobbigt med människan på jobbet. Att det alltid ska finnas sådana på varje arbetsplats... Har råkat själv ut för sådana vid flera tillfällen, men som någon skrev är det inte värda att lägga ner energi på. Fast det kan vara påfrestande nog att arbeta upp inställningen att jag inte bryr mig... Styrkekramar!

Gosnosen - jaha, så det blir ÄP om ett par månader (nästan). Provera, vad är det för tabletter?

Cicci - du är väl på dag 32 eller 33, gissar jag. Hm, om mensen är borta och du hittils har haft en "vanlig" cykel så finns det bara ett svar men vi får vänta och se.

Tinga - stor kram! Jag tror att jag i alla fall teoretiskt kan förstå vad du menar. Sedan kan det vara svårt att sätta sig in i erfarenheter som man själv saknar. Alla människor är dessutom olika, så att någonting som betyder mycket för mig betyder inte alls samma sak för någon annan fast man kanske delar själva upplevelsen.
    Tycker iaf att det är bra att du får hjälp att bearbeta dina upplevelser.

• Frejis

Lappis - svart i ena handen, kan det vara så att hon kom åt någonting med nålen, typ en blodkärl?
    Det låter förresten gott med vin och det kan alltså vara farligt att vara kompis med dig nu

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen