• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Mrs  B

BS
    Tänker på det jag har tvättat i tvättmaskinen...
    Hade också en buse här hemma innan men han har faktiskt lugnat ner sina hyss nu men Malte kommer att bli ännu värre.

Tror säkert det kommer att ordna sig med Iris kläder och saker inför Lucia, alla andra kommer ju att ha lussekläder, kronor osv. Då brukar det inte vara några problem och dessutom är hon några månader äldre då än nu. Mtcket kan hända.

• Mrs  B

Vi började potträna Max vid 1 1/2 års ålder och det blev mycket skurande, men nr 2 kom aldrig på golvet. Nu har han varit blöjfri sen i början av maj och senast igår fick jag skura golvet för han var så kissignödig att han inte han få in snoppen i pottan ordentligt.

• Mrs  B

Hmmm

Malte sover i sin säng och Max har somnat på soffan (han som aldrig sover på dagen mer än om han är sjuk) ska nog ta och krypa ner i soffan.

HEJ SÅ LÄNGE

• muggles

Sept: hittar du en skaljacka som har dragkedjor under armhålorna så är det ett bra tips - bra för att lufta om man blir varm (ska man ta av sig kläder måste man ju ha ryggsäck med). Jag kör underställ, fleecetröja och skidjacka med snölås och dragkejdor under armarna - det funkar för de flesta väder. Problemet är ju ofta att man blir så attans varm när man åker och sedan fryser man i liften - då är det bra att kunna dra dragkedjorna upp och ner...

AM: vilken snäll kompis du är!!! Herregud, stackars människa! Har pappan bara stuckit (el har han gått bort?)???

Cicci: jag läste att är de intresserade av toan så kan man börja med potträning så det hade jag också gjort med Victor. Det blir ju billigare om man kan skippa blöjan - ganska mkt billigare... Och smidigare på ngt sätt. Fast man får väl som sagt ta ett par olyckor på vägen.

Frejis: heja heja!

BS: jag hade nog känt att det inte gör så mkt om inte Iris har Luciakrona el håller i ljus - hon är ju liten ännu. Hon kanske inte ens fattar hela grejen med Lucia än. Tids nog vill de vara Lucia...

• muggles

AM: har du tips på sängar med förvaring under? Behöver förvaring för typ extra täcken/kuddar etc i gästrummet och där får inte plats några garderober. Tänkte att utrymmet under sängen är ju outnyttjat så skulle vilja hitta en schysst sängram (resårmadrass har vi redan) med lådor el likn under. Ikea har jag redan kollat - fanns inget jag ville ha.

• Frejis

*vinkar till MSW och alla frånvarande*

Det har gått bra. Av sex ägg blev fyra befruktade, ett till mig och två till frysen.

• FruCicci

JIPPIE, Fan vad gött!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Grattis!

• gosnosen

Heja Freijs vad glad jag blir att höra att det gick så här bra den här gången! Riktiga kvalitetsembryon med andra ord! Ska hålla tummarna nu i två veckor att det ska bli ett litet pyre som vill stanna kvar också! Kram!

Spännande Telis också med ÄP nästa vecka. Hoppas verkligen på riktig utdelning för er! Det är er tur nu!

Vi har fått tid för prel. ÄP v.47 så jag ska börja med spray i början av v. 43. Ska också äta tabletter redan från dag 12 som heter Provera. Ska visst vara bra om man har lite kort menscykel... Blir säkert bra!

• _koko_

Åh, frejis, det är ju SUVERÄNT resultat, vad glad jag blir!!!!!!!!

Å cicci, du är gravid gumman, du vet ju att man ska akta sig för FL.

Telis - Undrar om svaga kroppar också har med endo att göra? Fick exakt samma "diagnos" av naprapat för ett par år sedan - han knådade bort hundra knutar med gjorde klart att bra blir det inte förrän jag börjar träna ordentligt.

För mig blir det ingen resa i helgen. Farmor är dålig igen, och då det förhoppningsvis inte är kris är det roligare att skjuta på det nån vecka så hon får vara pigg när vi är (fast nästa gång tänker jag inte låta pappa skjuta upp det igen, det är såklart jobbigt för honom, och genom att skjuta upp det behöver han inte hantera det...).
    Ska man se något positivt med det är det att min äl verkar infinna sig i helgen (om jag nu har någon, men jag börjar få utslag på de billiga testerna jag har, får se om CB håller med).

Liten - Vi har också kalla golv och conny får mest vara naken i badrummet där vi har golvvärme.

Nu orkar jag inte skriva mer, batterierna håller på att ta slut i tangentbordet, så jag måste trycka ner varje tangent väldigt noga...
    Kram på er!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen