• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • FruCicci

Ny tråd 2 november Då fyller jag år Vickan!

• viktualia
    FruCicci skrev 2008-10-01 21:21:40 följande:
    Ny tråd 2 november Då fyller jag år Vickan!
    Om jag nu räknat rätt alltså.. fniss fniss...

Grattis i förskott! *fnissar*
  • Tinga

Piggelin - känn ingen panik med att svara; jag tog ju god tid på mig. Alltid kul för en mamma att höra att hon har fina barn!

AM - ojdå; det verkar vara tufft för din kompis! Än så länge är vi ju hemma båda två och kan hjälpas åt, så vi får väl se hur det går sen när man ska vara själv med dem. Men jag har ju provat vid några tillfällen och känner mig inte rädd för det.

Idag har jag varit på neo igen och pratat med psykologen där. Hon tyckte att jag kommit en god bit på väg i min bearbetning av min förlorade graviditet, men vi ska ses åtminstone en gång till. Nu känns det ok att se gravida magar på stan, men jag känner inte direkt för att träffa några gravida bekanta. Skulle träffat några tjejer från jobbet i förra veckan, varav två är gravida, men så blev maken sjuk och jag fick stanna hemma och ta hand om barnen. Kändes på sätt och vis skönt, eftersom jag slapp träffa de gravida då. Så småningom lär jag ju träffa dem ändå, men jag tänker vänligt men bestämt undanbe mig gravidsnack med dem, för det känner jag inte för. Härinne är det ok, men inte "live". Det känns lite fånigt att vara avundsjuk på deras magar när jag har två fina barn, men jag önskar så att jag hade fått gå runt med en stor mage och att få vara stolt över den. Även om jag skulle bli gravid igen kan jag ju aldrig få tillbaka just den här graviditeten och någon mer tvillinggraviditet vill jag inte vara med om.

• BrudSommar2006

Tinga, att få barn så tidigt som ni fick och bli tvungna att vara på neo så länge och med allt de stackarna råkade ut för i början så är det ju ingen som skulle vilja ha det så. Däremot har jag svårt att tro att jag skulle sakna en förlorad graviditet för gick det att klämma ut dem färdiga och klara i vecka två skulle jag göra det, jag hatade verkligen att vara gravid, så just den biten kan jag ju inte riktigt förstå för min egen del. Fast jag förstår ju att du mått dåligt och är glad att du börjar må bättre. Är ni föräldralediga med ett barn var eftersom ni kan vara hemma båda två eller hur fungerar det med tvillingar?

Cicci, haha, nu kör du strutsen - igen!!! Det var roligt att höra och tänk, jag hade glömt hur galet sugen på saltlakrits och turkisk peppar jag var men nu när du nämnde salt så minns jag det tydligt!

• BrudSommar2006

Hoppas så att Victor klarar natten utan besvär förresten.

Jäkla skräp förresten, har precis varit på föräldramöte och fått reda på att dagiset kör luciagrejen utomhus! Tur att jag blivit förvarnad Cicci, annars hade jag fått en ännu större chock än jag fick nu, fasen vad struligt och dumt, luciakläder utanpå overall, då blir det ju bara långsärk som gäller för alla, och hur ska jag få på Iris det, stackarn. Blä.

• Piggelin1

BS - du får ladda & öva med Iris redan nu - du har ju flera månader på dig, så hinner det bli skoj lagom till lucia

Tinga - det är lugnt, känner ingen stress att svara, det var mer att jag VILLE göra det för jag blev så glad av att höra från dig via mailen & få se de små sötisarna på bild!
    Vad skönt att du fått så mkt bra hjälp av psykologen förresten, man ska verkligen ta vara på de möjligheterna när de finns! Få verktygen & klara av att gå vidare. Kraaaam på dig

Cissi - känner igen det där Jag hade börjat misstänka lite smått att jag var gravid, men hade ingen koll på ÄL eller dagarna alls & förträngde det några extra dagar när vi skulle iväg till Frankfurt & syrran över helgen. Vaddå struts?! Skitfånigt, men kunde inte rå för det då Inte gravid tills motsatsen bevisats eller nåt?

• FruCicci

BS, nej du nattn var så jobbig som vi anade att den skulle bli, Victor hade det jobbigt med kruppen o han vaknadr 01.20, sen fick maken gå ut med honom fram till 02. De promenerade runt i kvarteret. Han blev inte bättre, men vi åkte iaf inte in till sjukhuset denna gången. Nu är han pigg och glad, men han rosslar o "skäöller", som sig bör vi krupp...

Har inte varit saltsugen innan vid någon graviditet. Men funderade över detta redan i fredags när jag var tvungen att äta ett paket kräftor tillo förrätt. Maken fick 3 st, jag åt resten och sööööög verkligen i mig all saft... sen i lördags blev det avokado med räkor till förrätt, även det ngt salt...

Det blir strutsen över helgen, men denna gången så vet jag ju tidigare att jag är gravid. Jag misstänkte ju inte ngt förrrän i vecka 7-8 sist... eftersom alla symptom jag hade kunde relateras till värmeböljan vid medelhavet....

Kram till dig Tinga, du måste haft det så extremt jobbigt, har nog inte fattat det...

FREJIS!!!!!!
    Lycka till idag!

Nenne, nr åker du - är det till helgen?
    Krama Sweet från mig...

• Telemarkgrrl

Frejis, håller tummarna för ett perfekt ägg idag!

Lappis och Frejis, hur är det nu, får man inte träna alls under sprutperioden eller är det bara att man ska ta det lite lugnare?

• Lapinette

Telis - man får göra precis som man vill under hela behandlingen! Själv har jag tränat under sprutperioden men däremot inte efter ÄP. Då har jag tagit det lugnt = promenader i cirka 10 dagar. För någon som inte gjort IVF tidigare skulle jag rekommendera att inte träna de sista dagarna för då känns det "tungt" i magen. Jag var på spinning dagen innan ÄP och det var obehagligt i att stå och cykla.

• Lapinette

Frejis - massor av tummar på ett super embryo!!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen