• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Mrs  B

Frejis
    Tummarna hålls idag!

zozo
    Såååå söt hon är tjejen er!

• Frejis

Tack tjejer vi får se om embryot hörsammar det här eller inte. Ska bli spännande att höra vad det blev av de sex äggen.

Nu minns jag Lappis att du frågade mig om FET ingår i landstingsivf. Ja, det gör det.

Cicci - ett paket kräftor låter gott din mens har ju inte kommit så det är ju det absolut tydligaste symptomet.
    Stackars Victor som har krupp. Låter jobbigt med nattliga promenader, men bra att ni slapp åka in. Vet du hur lång tid det tar att växa ur åkomman?

Brudsommar - Luciafirandet utomhus låter som en prövning Man kan ju fråga sig hur de resonerar i det här fallet *antecknar för egen del om jag någon gång får barn: INNAN dagiset börjar försäkra dig om att luciagrejen är inomhus*

Telis - relevant fråga. Förra gången tränade jag som vanligt före ÄP och ganska snart efter; tog dock lite lugnare de första dagarna. Och så drack jag vin ganska glatt Doktorerna på Sophiahemmet hade aldrig velat ha mig som patient, de har ju värsta restriktionerna Fast i efterhand tycker jag ju själv att det inte var så klokt så jag försöker ta det lite lugnare.
    ... och igår var det inte tal om SATS när jag reste mig ur stolen hade faktiskt bra ont i magen och såg gravid ut, he he.

• Frejis

Telis igen - har Falun några restriktioner eller rekommenderar de att leva som vanligt?

• Mrs  B

BS
    På ett av förskolejobben jag haft hade de Luciafirande på kvällen, vansinnigt enligt mig, men jag var aldrig med för jag hade huvudansvaret för fritidsbarnen och då behövde jag inte vara med. Ganska skönt faktiskt eftersom Max alltid har firat kl 07 på morgonen.
    Deras skäl var att de lussade tillsammans med skolbarnen och då fick inte alla plats inomhus (föräldrar, syskon osv) eftersom det är en byskola och gympasalen är för liten. Finns ingen aula heller.

Kan säkert vara mysigt ute också men jag föredrar att mysa inne på vintern.

• Telemarkgrrl

Frejis, jag har inte vågat fråga om dom har det. Men å andra sidan så är jag världens sämsta träningsmänniska så det har inte varit aktuellt tidigare. Men nu går jag till en naprapat för att jag har ont i ryggen och hon säger att jag måste träna också om jag ska bli bättre så nu måste jag verkligen bli bättre med tränandet. Jag gick på gym för första gången på evigheter nu i veckan och sen på kvällen råkade jag få se nån på FL som inte fick träna under sprutveckan och då blev jag lite osäker på hur jag skulle göra.

• Telemarkgrrl

Lucia?! Men har det inte precis blivit höst?

• Telemarkgrrl

Cicci, usch vad läskigt det låter med krupp. Stackars lilla V.

• Frejis

Hm, ett alternativ skulle kunna vara att söka mer information om vad som gäller på din klinik på Familjeliv för att där finns det allt

Jag har däremot aldrig förstått varför man inte får träna under sprutperioden.

Nu, när jag skriver, minns jag att läkaren på Huddinge sjukhus sade förra gången att jag skulle ta det lite lugnare med träning, typ inga hopp och så eftersom äggstockarna som är förstorade kan snurra till sig och då blir det akut sjukhus. Men om man undviker hopp och så eller kör ett pass som man är van vid ska det vara ok. Ska faktiskt fråga om träning idag, får se vad hon säger nu.

• BrudSommar2006

Cicci, neej, stackars Victor, det som lät så bra i början av kvällen! Jag tänkte att han kanske skulle klara sig. Hur länge tror man att han ska behöva ha det så stackarn? Min släkting fick som sagt syrgas med sig hem att ge så att de inte skulle behöva hålla på och åka in, kan det kanske vara något för er? Nu har ni ju visserligen inte behövt åka in men det kanske skulle spara er nattliga promenader och sömn för Victor?

Frejis, vilken spännande dag, när är det dags?

Mrs B, Luciafirande på kvällen med småbarn, det går ju inte! Här är det halv åtta på morgonen, vet inte hur vi ska hinna vara på dagiset så tidigt, Iris brukar vakna ungefär då!

Telis, här gäller det att vara ute i god tid med Lucia-övandet!!!

• MSW

Godmorgon alla!

Nu ska vi se om jag kommer ihåg att svara/kommentera allt jag har tänkt.. Läste i fatt i går med sonen i famnen och då är det inte så lätt att skriva långa inlägg..

Ang hans sömn: När han somnar i vagnen brukar han sova i ett par timmar, men igår vaknade han efter en halvtimme båda gångerna han sov i vagnen.. Somnar han i vagnen får han sova där (när det har regnat har han fått stå i carporten då maken ändå har bilen)..
    Annars försökte jag mer att få honom att sova igår och då sov han ganska många gånger men korta perioder. Ibland bara 10 minuter.. Sen somnade han i min famn vid halv fem och sov egentligen ändan till 01.. Fast jag väckte honom för att mata vid ca19 och 21..
    Så vi får se hur det går idag!

Frejis: stort lycka till idag!!

Zozo: Så gullig hon är!

*känns som det var något mer....*

Jaja, återkommer isf!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen