• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

nennesjuttioåtta skrev 2008-10-01 13:49:50 följande:

Te0lis Gulle dig! Vad dum jag känner mig nu, jag har ju kollat här varje dag men det är ju så krångligt att skriva när jag måste sudda varannat tecken som datorn lägger till helt själv.
    Äsch, hade du inte skrivit så här om att du skulle fira makens födelsedag och sen gå hem och dö så hade jag nog inte reagerat. Man måste ju inte anmäla sig vid liv varje dag på BT.
  • nennesjuttioåtta

hahahah han är väl inte blyg egentligen men funderar så mycket så inget hinner komma ut förrän vi andra har bytt samtalsämne. Han är för söt! och i morgon är hans sista dag på jobbet!

Det har blivit dyrt här i Schweiz!

Telemarkgrrl skrev 2008-10-01 13:47:51 följande:
    Som Hedlund! Stackarn, vet han om att du jämför honom vid det?
  • nennesjuttioåtta

hohoho ja det kanske var lite överilat...

Telemarkgrrl skrev 2008-10-01 13:52:03 följande:
    nennesjuttioåtta skrev 2008-10-01 13:49:50 följande:
    Äsch, hade du inte skrivit så här om att du skulle fira makens födelsedag och sen gå hem och dö så hade jag nog inte reagerat. Man måste ju inte anmäla sig vid liv varje dag på BT.
  • Telemarkgrrl

Vad kul förresten att det inte bara var jag som hade tänkt på det där strumpproblemet.

• Lapinette

Frejis - ja, jag funderar på att leta fram kvittot på kappan och ladda upp med värsta talet (är skitdålig på att klaga). Kappan har några år på nacken men jag hade inte tänkt att köpa någon ny då den funkar och är jäkligt klassik. Nåja, jag hoppas att de hittar kragen tills jag kommer dit nästa gång. Ska ta med mig maken ... han är superbra på att klaga .

nenne - har hört att andra snurrar men inte min. Vet inte varför. Idag kändes det mer då hon träffade typ nervbanorna i armen och sen i foten. Men den i handen var inte att leka med ... dock biter jag ihop och tänker det går över, det går över ... för det gör det ju alltid. Sen somnade jag som vanligt!

Frejis (igen) - glöm SATS och ta promenader de närmaste dagarna. Eller kanske rent av unna dig att sitta i soffan och se en bra film medan det regnar ute. Jag har definitivt coolat ned mig fast visst har jag "eld i brallan" emellanåt och vet då inte vart jag ska lägga all den överblivna energin som jag normalt får ut på hårda träningspass. Ska nog hjälpa maken med att riva lite tapet. Det är nog en bättre terapi än att klistra in kort.

Brukar inte din make följa med på ET? Här har det liksom aldrig varit tal om något annat. Maken får stryka sträck över den tänbara ÄP och ET-veckan och så lydigt stanna hemma i stan (han har ju sina kunder i södra Europa/Israel).

• Telemarkgrrl

Nenne, ja han är för söt! Dessutom känner jag igen mig, man tänker så mycket på vad dom andra säger att när man väl formulerat vad man vill säga själv så har dom andra nytt samtalsämne.

• Lapinette

Telis - nej, du tog upp en fråga som säkert alla har tänkt någon gång. Jag gör det hela tiden men jag tycker det är värst när jag varit där på sommaren och inte har strumpor alls ... för då kan fötterna lukta lite illa . Stackarn, vilket jäkla jobb!

• Lapinette

Frejis - tänkte först när du skrev E.T. på filmen. Fick läsa flera gånger innan jag förstod ... ja, jag vet, hur korkad får man egentligen vara??!!

• Frejis

Nenne - skoj med resan och yes, det är ET imorgon.

Lappis - kan vara bra idé att ta med maken. Hoppas dock att de hittar kragen; kanske var det en dålig ursäkt då själva kappan inte var klar.

Jag vet att jag ska glömma SATS den här veckan, men det är svååårt och jag börjar känna mig så otroligt rastlös. Det känns som en uppladdning så jag vet vad som är på gång. Och vi har inga tapeter som behövas rivas heller Ska kanske satsa på att doppa orkidéer i vatten, det tar några timmar.

Maken följer med på ÄP och ET (och även på vissa gynbesök). Misstänker nog att han egentligen ringde för att höra hur jag mådde för att han sade ganska direkt att ja, jag hör att du mår bra.

Sedan tycker jag att det är bra att han är med just för att komma ihåg vad läkaren har sagt. Förra gången missade jag hälften av all information, har jag maken med så vet jag vem jag kan ringa och rådfråga.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen