• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • FruCicci

Start sep, ag kläder i backen har jag som lappis, alltid underställ, sen polo o sen tröja/fleece. Bara ta av tröjan vid värme, eller om man vet tar jag en tunnare typ annorak eller så (hur stavas det?).
    Ag utesovandet, vi har en terass utan tak, ett stort parasoll dock, men regnar det så har jag ju regnskyddet så klart (förrutom idag - glömde det och han vaknade av att han var genomblöt ) PÅ vintern har de ju en fäll, iaf Victor, och det räcker ju långt, sen sätter man dem i lite lä om det blåser...Jag hänger aldrig något för suffletten, enligt mig är det inte ok. Om det inte är en mega tunn filt för att man ska distrahera dem från omvärlden, men inte som skydd för varken sol eller vind eller annat....

Hur som helst, Victor verkar må ok nu när vi lagt honom, ¨får se hur det utvecklas, det är ju när man lägger dem som det täpper till...

Vänner: Fick dittt mail, I fix... om du hinner kolla här, hann inte´svara för V vaknade just då jag läste...

Hur vanligt är det att man går över igentligen?
    Läste att om man blir gravid och ägget ej vill stanna kvar, då sköjs det ut med mensen och det är nästan alltid ett par dagar efter just BIM...
    Tänkte på nenne, kanske var ngt iaf....

• nennesjuttioåtta

sept
    Jag har skaljackan året om, så satsa på en med bra kvalitet, då håller den! De har även en riktigt bra garanti om något går sönder, jag fick ju en helt ny efter 5 år (fast det var på gränsen) Jag har haft North face för länge sen men nu har jag en norröna och är jättenöjd. Har alltid underställ när jag åker skidor, mina byxor går upp till hakan nästan så de värmer ju magen. På det en tunn fleece eller collegetröja, nästan samma oavsett väder. En del säljs ju med tillhörande fleece som man hakar bort om man vill ha det. Snölås är bra att ha, dels drar det inte och så håller den snön ute om du åker puder (eller trillar)

cicci
    jag fick min mens på dag 35 och har inte gått så långt över någon gång, förutom första kuren pergo där jag fick en cykel på 40 dagar. Men varför vill det inte stanna kvar? hur mår du nu?

• FruCicci

Vet ej varför de inte vill stanna kvar alltid, nenneleinen. Men eftersom du hade intressanta symptom o det står ganska klart att man får försenad mens om det varit ngt o det inte stannar...

Jag mår som man gör när man är gravid i vecka 5, yr, lite halvskum, känner boobsen lite, inte ont bara som när mjölken rinner till, har varit salt sugen, blir mätt snabbt... tja lite förkylningskänsla (fast jag är ju lite förkyld) kirriterad osv
    Ingen molvärk idag iaf...

• viktualia

jag insåg just att det snart är dags för en ny tråd.. eller har jag räknat galet då?!?!

Svar på Nennes fråga: Näpp jag har inte pratat med maken och näpp vi har inte prickat äl... jag har bara jobbat som en gnu och levt livet i övrigt. Förtränger/skjuter upp... typ

• viktualia

Zozo - nu har jag tittat på filmer och bilder på dottern din... Proffsigt gjort och söt unge! Och lite konstigt att höra din röst... skumt efter allt kackel vi klarat av du och jag!!!

• Lapinette

Men Cissi varför testar du inte så vet du?!

• viktualia

öööö jag är nog mest snurrig... det måste väl vara 2 november som det är dags för ny tråd?!?!?

• Lapinette

saffranin - visst minns vi dig! Hur går det?

• FruCicci

Jag har inget test Lappis, ska köpa ett i morgon och sen vill jag kunna dricka vin med gott samvete i helgen, för det kommer väl bli sista gången på länge.
    Igentligen behöver jag inte testa, för jag är garanterat gravid, jag känner igen känslan. MEN det kan ju bli missfall vecka 5, så jag kan ta det lite lugnt nu innan jag hetsar upp mig alldeles.
    Maken sa ikväll att han kände sig hängig o jag kontrade med att jag kände mig gravid - ha ha ha Han tänker dock inte kommentera vidare sa han förrän vi vet säkert....

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen