• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Cicci, stackars, stackars Victor, har han fått sova ikapp något under dagen? Hoppas att ni slipper åka in inatt då och att det vänder fort.

• Liten med Mindre

Tjaaa - Styrmansgatan verkar verkligen full med dagis...

Cicci, jobbigt med kruppen, tror jag var ett kruppbarn - hoppas att det inte går i arv. Vilka nerver ni måste ha att avvakta natt 2... Fast det ser vi ju på avvaktandet med att testa oxå. Det luktar ju rätt plussitivt. Gör en kul grej av det om du tror att det uppskattas. Eller bara dela dina funderingar med maken och släpp in honom på "kanske-kanske inte"-tåget. Han kan gott få gå och fundera med. De är så " förskonade" männen.

Heja Frejis-äggen! Heja Telis-äggen!

Puss o Kram FruLlis! Vet inte riktigt vad jag ska säga - jag har ju oxå känslorna utanpå och deppar ihop rätt bra när saker inte går som jag vill. Fast det blir ju definitivt inga barn om ni inte försöker. Vet att det är svårt - men njut av att få sexa bäst ni vill utan piller och annat.

Inser att vi nog ska sluta fokusera på Mindres sömnproblem - vårt "problem" just nu är att hon är så vansinnigt trött, fast hon får sova mer än hon borde dagtid. Sen vaknar hon visserligen 30 min tidigt om mornarna, men vad gör egentligen det när hon sovit från 18.30 eller 19 kvällen innan??

Troddes stumpis skulle vara jättehungrig idag efter badet, men det gick knappt i någon mat alls, men sova verkar gå rätt ok både på förmiddag och nu efter lunch.

Själv sitter jag och lider av hicka och trötthet. Önskar jag vore bebis som inte brydde sig om hicka, och som inte bryr sig om annat än sova när de är trötta... skulle ju fixa present till min mor nu, och var hamnade jag...

Ett meddelande som kom bort igår - såg någon orientalisk-aktig inredningsbutik i Stinsen, de kanske har överkast som efterfrågas?

• nennesjuttioåtta

hej!
    tangentbordet fortfarande paj.

Håller på och packar! Sweet, c u snart!

heja äggblåsor och insättning! Nu jävlar!

Nästa vecka kommer vår lgh på hemnet - hoppas nån vill ha den och betala dyyyyyyyyrt . Kolla då efter en 2c:a med adress som innehåller en sorts fisk (lägg gärna ett bud!hahaha) och är ca 65 kvm stor. I morgon ska vi skriva på kontraktet till huset. Känns så jävla bra! Men det hade varit bra med ett jobb oxå...

Cicci hahaha din frögurka! Å du som ville slåss om burken! *håller hårt i den*

Frullan Tråkigt att du mår så dåligt av barnverkstan! Vad är det som gör att du tror dig ha svårt för att bli med barn? 5 ggr sist är ju faktiskt jättebra! Eller tror du bara det eftersom du har endo (visst har du det?)?? Ta tag i det nu och prata med någon för även om ni väntar och börjar med p-piller så ska ni väl på't igen och vad är det som gör att det skulle kännas mindre pressande då, då är ju dels Borren äldre (inte för att det spelar någon roll, men om ni vill ha dem tätt) och då är ni ju åter på försök 1 igen. Akupunktur, kanske?

Telis - jag smygläste också i ditt bildgalleri - tokfint badrum!!!! å nej, jag dör inte sakta här , nu känns det lite bättre men jag har fullt sjå med att kryssa för affärer och restauranger på NY-kartan som vi bara måste besöka samt att fundera på hur lång tid det kan ta att måla alla taken i huset, hur en kattlucka monteras samt hur man smartast inreder en klädkammare. 6 äggblåsor låter lovande! Lycka till!

• Lapinette

Zozo - vilken söt liten tjej!

Cissi - så klart du får skrika ut ditt pluss här inne. Tänk inte på "tröga tanter" som aldrig lyckas få till det. Vi är vana och hårdhudade vid det här laget. Det låter onekligen plussitivt!

Själv är jag åter från akupunkturen och idag fick jag en ny nål i handen. Hon varnade mig innan och sa att den kunde kännas. Kan säga att den känns fortfarande då min tumme känns "trög". Vi får se när det går över.

OT - var även förbi kemtvätten för att hämta min vinterkappa (för andra gången, förra gången jag var där var den inte klar). Nåja, denna gång så fanns inte pälskragen. Hon skulle leta/ringa och jag återkomma (IGEN). En fråga, vad skulle ni säga/göra om denna krage är borta även nästa gång jag går dit? Kappan är i princip inget att ha utan kragen (har aldrig användt den utan).

• Piggelin1

Heja Telis ägg med - missade det innan

• Lapinette

nenne - ha det så jäkla underbart i NY! Och du, ta inte med dig för mycket bagage så allt ryms på vägen tillbaka.

• Lapinette

Angående dagis - vi har ett i vår trappuppgång men jag har hört att kön är lååååååååång. Kan man ställa sig i dagiskö fast man inte har barn?

• Piggelin1

Hej Nenne! Snart drar ni!! Sååååå kul! ...och vad skoj att träffa Sweet!
    Sweet var ju den allra första från tråden som jag träffade IRL. Minns känslan när vi letat oss fram till deras hus & åkte hissen upp till 18:e (?) våningen & sen knackade på deras dörr. Kändes heeeelskumt
    Men vad roligt det var ...och jag tjötade som om jag inte hade gjort det på typ tre veckor (var såååå lycklig/lättad att ha ngn på samma våglängd att prata med efter den första veckan hos de amerikanska släktingarna...). Sen var det ju mkt lättare när man skulle träffa ngn från tråden nästa gång - det var ju när Liten med make var i Götet. Sen har det gått vidare av bara farten & utan sån där "pinsamhetskänsla"

• nennesjuttioåtta

Lapis
    mohahaha nej då, största väskan innehåller hittills ehhhh ingenting. Min packlista är ovanligt kort och maken har en ännu större väska + två bra handbagage.
    Kändes det när hon snurrade? Ska dit igen på fredag och sist hade jag kunnat ge henne en höger för att det gör så ont precis vid snurrögonblicket. Men jag är väl en mes
    Hur var dina värden nu?
    EN riktigt bra sak jag märkt är att mensen kom pangbom som den brukade göra (inga spottings) och väldigt kort. 2,5 dar bara. Mer som förr, så nästa gång kanske...

zozo kunde inte se, men ska installera flash, såååå nyfiken!

• nennesjuttioåtta

Piggelin
    hahaha, ja jag tror att jag är van nu, maken är ju som bekant mer blyg av sig (som Hedlund i Snowroller). Han hinner ju iofs inte säga så mycket efterom jag pratar hela tiden, särsklit när jag är nervös...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen