• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • start september

FruLlan,

jag ska börja leta extramormor nu själv, återkommer med tips när jag vet mer.

Cicci,

låter plussitivt!

• Fru FruLLan

höstdepression???
    vet inte om det är det, tror att det är mer skaffa barn anknutet. Fast vad vet jag, kombination.

BS: jo jag tror att det är bäst att börja med piller. För om jag inte gör det så kommer man nog omedvetet att försöka ändå och då alltså bli ledsen när det inte funkar. Och det är just bli ledsen som jag inte orkar just nu. Så för att kunna koppla bort allt så....
    måste prata med maken om det bara.... han gillar nog inte den iden. Men det är så det känns just nu. Snacka om svacka.

MRSB. Ja då får vi kämpa vidare, känner mig bara så himla elak när vi tvingar honom och han blir ledsen. Men annars blir det ingen tandborstning. Vi tog ett långt uppehåll från borstningen för att han kanske skulle komma på andra tankar och acceptera det sen. men det kanske var helt fel tänkt. Det blir nog hårt mot hårt.

BS: bra att ni tar tag i nattvällingen, rent åldersmässigt så behöver hon det ju inte det är vel en dålig vana som är bäst att bryta. Men jag förståt att det är jobbigt.

• pirr!

Spännande med äggplocket Frejis! Lycka till på torsdag!
    Tror precis som er andra; att frögurkan Cicci är på smällen !
    Zozo- GRATTIS!

Ang inredning. Jag gillar också svenssons i lammhult. Tror på kombon designklassiker med typ ikea..

Första dan med sittdelen gick över förväntan. Hon har inte varit så nöjd i vagnen på länge! Somnade gott tom!

• Zozo

FrulLan - din gamla häxa! Det är laaaangt kvar till var groggveranda med gungstol och gin o tonic som vi kan spotta pa alla förbipaserande.. Klart du hinner med en eller ett par ggrs förlossning till! Höst är shiiit sa bara tänk pa solen sa blir det genast bättre! Ta annars en liten sup, sa brukar det hjälpa till. Titta bara pa vad all champagnen pa nyarsafton gjorde för mig

Du och ni andra som vet; hur länge är det tänkt att de här superläbbiga kletblödningarna ska fortsätta??? Jag trivdes ganska bra med 9 manader utan mens jag.... (U'säkta detaljerna)

• fru AM

Cicci: Livia går på Styrmansgatan 28 (det gula tvåvåningshuset). De delar gård m nr 30 och är ute jämt! Tror det blir bra för Victor - så länge deinte låter honom klättra i fönstren ... Då ses vi kanske på dagisgården!

zozo: Avslaget är verkligen äckligt! 4-6 veckor tror jag det är normalt att det blöder fast det avtar betydligt efter två ungefär (fast det finns väl alla varianter - efter sonen blödde jag som en gris i tre månader ... Efter Livia 4 veckor)

• Telemarkgrrl

Frejis, härligt att äggplocket är gjort. Jag tycker att det låter helt okej med sex ägg, hoppas att alla blir befruktade som dom ska!

• Telemarkgrrl

Heja Cicci! Jag håller tummarna för att det blir ett plus.

• Telemarkgrrl

Frullan, du kanske kan gå och prata med någon? Ni har ju knappt hunnit börja försöka igen och det gick ju bra förra gången så det finns ju egentligen ingen anledning till att du ska behöva må så himla dåligt. Stor kram!

• Telemarkgrrl

Nenne, jag hoppas att du är hemma och packar inför NY och funderar på heminredning, inte att du är hemma och dör en smula. Kramar till dig med!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen