• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Mrs  B

Muggles
    Vad ger du för mellis till Moa???

Lunch ca 12
    Mellis ca 15
    Middag ca 18 Så som det ungefär ser ut på dagis.

Liten
    Bytte ut liggdelen mot sittdelen till Malte redan vid midsommar för han var alldeles för lång för liggdelen. Tycker att sittdelen i vår combivagn är ok för Malte att sova i (fast han föredrar egentligen att sova i sängen) och mycket bättre än sulkyn är sen.
    Har även en trehjulig joggingvagn (fick den gratis) och den är nästan ännu bättre än sittvagnen för den kan man sänka ännu mer.

• Mrs  B

Lappis
    Har också en kompis som älskar ILVA, men själv har jag inte tittat närmare på vad de har för sortiment. Har bara tittat på deras byggnad, ligger vid brofästet.
    Man skulle inte få låna er inredningstjej??????
    Har ett rum som jag inte kan få ordning på (barnrum, kontor, tvätthängning och stora fönster).

• Mrs  B

Stor kram och ett stort grattis än en gång till zozo och Léa!

• fru AM

MrsB: Jag kanske kan hjälpa med idéer? Brukar vara en hejare på att hitta lösningar - åt andras hem!

• sweetstreet

Oh AM Jag ska genast kolla inboxen. Brukar vara dålig på det...
    Tack!

• sweetstreet

Zozo,
    det låter som en riktigt dramatisk entré!!
    Men skönt att allt gick bra.
    och vad underbart att hon fick komma ur kuvösen så snabbt!

Haha det är helt knasigt men jag blir fortfarande alldeles tårögd när jag ser amerikanska TV-serier eller filmer där det föds barn som hamnar i kuvös. Ja även de som itne hamnar i kuvös. Men eftersom de lindar barnen här och sätter på dem små mössor så är det EXAKT så som vår Lill-Skrutta var "klädd" på sjukhuset. Och att se barn i kuvös nu gör att jag minns å otroligt tydligt hur det var den lilla tid hon låg i kuvösen.
    Det är banne mig så mjölken rinner till i tuttarna när jag hör kuvös-beep och känner lukten av purell!!!
    Galet!

• fru AM

Har sett reklam om någon sorts baby-wrap i merinoull som ska vara så bra (AMERIKAAANSkT påfund förmodligen?) Sweet, vet du något om såna?

• sweetstreet

Mrs B,
    sorry vet inget datum än. Vi har änn inte bokat några biljetter från Stockholm till Lund. Vet inte ifall det blir tåg eller ifall vi ska hyra bil..
    Har inte pratat alls om det än. bara bokat biljetter till Sverige.
    Men jag hör av mig så snart jag vet mer. Vi kommer troligen inte åka ner till Skåne förrän tidigast den 27:e dock. Så den dagen kasnke inte är så bra. Kanske bättre närmare nyår eler strax efter. Vi flyger tillbaks hem hit den 4:e så antar att vi åker från Skåne den 3:e eller så.

• sweetstreet

Vad då baby-wrap??
    menar du sådana där typ "sovpåsar" eller swaddlar??
    De har massor av olika sådana i olika material här.
    Eftersom de är paniskt rädda för SIDS (eller plötslig spädbarnsdöd som det väl heter i Sverige)??

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen