• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

muggles - menar du kanske www.ilva.se? De ligger i Malmö men har en shop-online som det så fint kallas. Vår inredningstjej älskar deras saker och igår kom ett förslag på vardagsrumsbord och matta.

• Lapinette

Om jag ska fortsätta vara OT så letar vi också vardagsrumsbord men allt är i ek eller valnöt!!!

• Piggelin1

Ahhhh, jag gillar Ilvas grejor jag med!! Bra att du påminde om dem, Lappis! Bra att ha i åtanke inför vår flytt till våren!

• Piggelin1

Vad vill ni ha, Lappis? Vilket stuk? Träslag?

• Lapinette

Vår inredningstjej föreslog något supermodernt i svart eller glas medan det jag och maken har tittat på är gediget bord i björk med fyra ben. Varför ljust träslag är för att vårt matsalsbord (som då är i samma rum) är i björk. Sen föreslog hon en vit och svartrandig matta! Jag är fortfarande i chock (överdriver något) då jag alltid har gillat hennes förslag men detta tycker jag absolut inte funkar hemma hos oss ... kanske dags att bjuda över henne igen då det var länge sen hon såg vårt hem.

• fru AM

Middagstid: Hela familjen har nu rättat sig efter Livias behov och vi äter senast 17.30 (vilket är galet tidigt för mig och maken, men vi härdar ut för det är bra att barnen lär sig äta som & med folk ...). Två dagar i veckan har dessutom sonen fotbollsträning kl 18 så då passar den tiden i alla fall bra.

Det är bara det att vi förut åt kanske 19.30 och när vi äter så tidigt så hinner vi (jag & maken) bli hungriga innan det är dags att gå och lägga sig. Herregud, vilka problem!

Ilva blev jag nyfiken på - ska kolla upp. Soffbord brukar vara svårt - liksom tv-bänk, att hitta snygga varianter på (fler i-landsproblem ...) Detta har vi (fast det hade maken med sig när vi flyttade ihop, praktisk stenskiva i alla fall)

• Piggelin1

Det låter som vårt soffbord i björk hemma Fast det har massor av år på nacken, så modellen är nog inte så speciellt trendig...

• Zozo

Här är jag igen!!!! Ja, var lilla Léa föddes förra söndagen, 21/9... nagra timmar efter beräknad födelsedag!
    Det var en lang o jobbig helg. Jag fick ligga inne tva veckor innan för observation av högt blodtryck. Saaaaa trakigt!!!

Pa fredagen 19e försökte de sätta igang det hela, men det
    funkade inte riktigt. Det blev lite värkar av det, men
    inget storartat. Min gyn bestämde da att vi skulle vänta ännu nagra dagar innan vi försökte igen. BF var ju den 20e sa det var inget akut, mer än att jag själv var mer än lovligt trött pa att ligga pa kliniken!
    När jag lagt pa luren efter mitt samtal med henne pa lördagsmorgonen satte det däremot igang med värkar av sig
    själv! Aj! Hela eftermiddagen höll det pa och blev värre och värre. Klockan 18.00 fick jag ga över pa förlossningsavdelningen och fick en underbar
    epiduralbedövning!! Det matte vara guds gava till
    mänskligheten! Efter en laaaang natt när livmoderhalsen
    langsamt öppnades till max men var lilla flicka ända inte
    ville komma ut den naturliga vägen kom budet om
    kejsarsnitt vid 10-tiden pa morgonen. (Hon lag i en
    position med huvudet som gjorde att hon inte kom ner den
    sista biten av vägen och att krystvärkarna inte kom igang.
    Underligt nog var det exakt samma sak för bada mammas och
    systerns första förlossningar) Sedan sade det tjofftjoff,
    vi var inne pa salen, jag fastspänd som pa ett kors och
    10.40 kom hon ut med sina 4020g o 53cm.. var lilla Léa.

Jag fick knappt se henne men maken höll henne nagra
    minuter, sedan fick hon iväg til barnläkaren. Hon andades
    konstigt och hamnade snabbt i kuvös pa barnavdelningen. Sa
    hemskt att inte ens fa halla henne förrän pa tisdagen!!!
    Pa tisdag lunch fick jag dock börja amma henne (tills dess
    hade jag fatt pumpa och lämna ner mlölk som de gav i
    flaska inne i kuvösen.) Ända tills torsdag lunch fick jag
    vänta pa att fa ha henne hos mig pa rummet pga att de
    ville bevaka hennes andning som lät underligt. Sedan fick
    vi slutligen komma hem i lördags eftermiddag! Allt är väl
    och vi mar fint bada tva. Jag har repat mig jättesnabbt
    och ärret ser redan fint ut. Léa snarkar lite men äter som
    en häst och är bara saa söt! Visst är det lite ovant och
    oroligt och nätterna är lite langa, men än gar det fint.
    Vagnen är en hit men badet gillar hon inte. Maken har
    dessutom kunat ta nagra dagars ledigt och det är ju
    jätteskönt.

Nu stod jag imorse och sneglade pa vagen och funderar pa
    om jag verkligen vagar tro den; när maken och jag gick
    omkring i korridoren (läs: hasade mig fram) just innan
    förlossningen sa ställde jag mig pa vagen där som da
    visade +20kg mot före graviditeten. Nu skulle jag bara ha
    4kg kvar av gravvikten... det KAN väl bara inte vara
    möjligt???? Nog för att jag tyckte att det var mysko att
    jag gick upp i slutet men kan man verkligen bli av med saa
    mkt vatten etc pa en vecka??

Hjärtligt tack för alla lyckönskningar- jag har tänkt pa er mycket under sjukhustiden!!! Kram pa er alla!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen