• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Vännerfan

Hej tjejer!

Först och främst,
    NENNE: Åh, vad ledsen jag blev när jag läste om ditt minus!!! det som lät så positivt! Kan det ha varit ett tidigt mf? Hur mycket gick du över tiden? Men stort grattis till huset! Helt rätt att köpa hus innan barn för då har man fortfarande lite tid att fixa och inreda och renovera. Jag tycker ju inte ens att sånt är särskilt kul, men vi har en hel del vi vill göra i huset. Inget som är nödvändigt mer än för trivselns skull, men den är ju också viktig!

Och när jag nu kom in på temat: Finns det några bra sajter att spana in möbler på? För inspiration eller till och med för att köpa? Nån som vet var man kan köpa ett soffbord liknande detta fast i oljad ek?www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60103793 Helt ny Värld för mig som sagt...

Tinga, Kul att det går så bra för er! Är avis på era föräldrar också som verkar vara sådana som verkligen ställer upp. Hoppas ni inte tar det för givet. Mina var här i helgen och jag såg inte direkt fram emot det. Men det gick bra. Men det är klart att det är lite irriterande när man ber om hjälp att kolla Prinsen i 2 min för att man måste gå på toa och sen när man kommer har alla (utom Prinsen) lämnat köket och han har hävt ur all mat ur sin skål...

Helt OT nu: Izzie: Vilken sajt köpte du Decleor-prudukterna på? Där frakten inte funkade så bra? Jag har just upptäckt att detta märke inte säljs i Karlskrona alls och har kollat på Hudoteket och Donna Beauty på nätet och funderar på att köpa hos någon av de. Maken undrade om jag inte kan byta märke men NÄPP, det kan jag inte!!!

Cicci, Tänkte på dig idag. Hur mår du? Skit med bilen (alltså inbrottet)!! Hade förresten tur i helgen. Glömde ena bildörren öppen (tog ur Prinsen som sov och la honom i vagnen, så jag kunde inte stänga just då). När jag kom tillbaka hade någon snäll människa lagt in dörren intill bilen (ej stängt helt pga larmet) och lämnat en lapp! Såå snällt! Ska skicka in Dagens ros till tidningen. Kommer du till Blekinge denna eller nästa vecka? Spännande med dagis för Victor! Prinsen stormtrivs på sitt! Han är så duktig. I helgen när vi skulle visa dagiset gick han hela vägen dit själv och mer därtill. Plockade ekollon längs vägen.

Mycket att kommentera när man inte varit inne på ett tag, så jag får helt enkelt skicka en KRAM till alla andra! Håller tummarna stenhårt för Frejans äggplock, att akupunktur-sessionerna går väl och att en och annan smygläsare kan tänka sig att donera ägg!!!

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    nenne
    nääääääääääääääääääääj
    hoppades så otroligt mycket
    urs vad ledsen jag blir. M3n det KOMMER bli er tur snart. HELT säker på det.

cicci: jag har inte slutat hoppats för er del! lite brunt är inte mens!

själv har vi påbörjat stora ÄL jakten. Mwen jag är lite nere så jag misströstar redan i förväg den här månaden.

har massa att kommentera men måste iväg nu återkommer

• Fru FruLLan

GRATTIS zozo bara måste jag ju säga!!!!!

• BrudSommar2006

Sweet, kul att höra från dig fast jag förstår att du har det stressigt nu! Hur går det på dagiset? Här har vi varit skadefria ett litet tag nu och det är helt och hållet din salvas förtjänst, det är jag säker på!! Tyvärr har vi inte varit befriade från sjukdomar men, men.

På onsdag är det meningen att Iris ska tillbaka till dagis igen, hoppas att det går bra.

Cicci, du inväntar ev BOM ett tag till då innan du testar? Inte som jag som inte kunde hålla mig utan började tjuvtesta alldeles för tidigt till ingen nytta!

Tinga, era pojkar verkar sova bättre än Iris, vilken tur ni har!

Telis, det är ju lika bra att det inte blir någon hund hos er, man vet ju aldrig, det är ju inte säkert att det bara är pälsdjursallergiker maken är, många är ju allergiska mot t ex saliven också och då hjälper det ju inte att byta ras på hunden.

Piggelin, jag trivs alldeles utmärkt med att jobba faktiskt, även om det är stressigt att hinna hem och hämta på dagis. Sedan kommer jag bli på bättre humör när/om jag får ryggen åtgärdad också men det dröjer nog många månader än vad det verkar.

• FruCicci

Vänner, jag kommer ner den 9 oktober, stannar ett par dagar o vill verkligen jätte jättr gärna träffa dig!

BS, jag inväntar BOM... känner mig alldeles pirrig, så knäppt...
    Men men

• Tinga

Sweet - vad kul med ett livstecken från dig! Jag läser din blogg och har förstått att du verkligen har fullt upp nu. Hoppas att du hinner ta hand om dig själv lite också. Det vore verkligen jättekul om vi kunde träffas i mellandagarna när ni är i Skåne, men känn ingen press. Det ska vara för att du vill och har tid; inget måste.

Vänner - oh ja, vi är verkligen tacksamma för våra fantastiska föräldrar och all hjälp vi får. Skickade som sagt tackkort igår, men som vi skrev i dem till våra föräldrar - det finns inga ord som räcker till för att beskriva den tacksamhet vi känner. Förstår att du blev besviken på din familj - två minuters hjälp tycker jag att man ska kunna förvänta sig.

BS - ja, vi är verkligen glada för att både barnen och vi får sova ordentligt. Tillvaron blir så mycket lättare då.

• Piggelin1

Vad skänt att magsjukan är förbi för denna gången!
    ...och vilka underbara föräldrar ni verkar ha! Just när ni gått igenom så extremt mkt & tufft, då är det verkligen guld att ha dem som avlastning

Vi får inte så jättemkt assistans av mina föräldrar, men jag hade heller inte räknat med det, så det är inget som jag bryr mig om. Det jag vet är att de jättegärna tar hand om A då & då, men att det blir på deras villkor då, dvs att vi i så fall kör ner Amanda till dem (8 mil enekel väg) & sen hämtar upp henne dagen efter. Det var ju så vi gjorde ism bröllopet på Österlen för en månad sen & det funkade hur bra som helst - mina föräldrar tyckte det var superroligt & mysigt att få rå om henne under två dgr. Mannens mamma är mer "traditionell" barnvakt, dvs hon kommer gärna ner till oss några timmar & passar Amanda & sen åker hon hem igen (en timmes resväg för henne). Jag är supertacksam för båda varianterna. Det är ju egentligen inte så ofta som vi velat ha/behövt barnvakt ännu så länge, men framöver kan det säkert bli lite oftare.

• Piggelin1

Vänner, kul att se dig härinne! ...och jag hade också blivit irriterad om föräldrarna inte ens behagat ta hand om prinsen några enstaka futtiga minuter. Herregud, i min värld är ju sånt självklart! ...och då behöver jag inte ens vara barnvakt, utan är kanske hemma hos ngn kompis med barn & kompisen behöver göra ngt en stund. Det är ju så självklart att hoppa in då! Det är ju det jag gjort med alla syskonbarnen i alla år! Sitter ju i ryggraden för tusan! Hmmm, nu blev jag faktist ARG å´ dina vägnar, Vänner! TÄNKER de inte??

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen