• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Ja, då har du verkligen smygläst länge för det är ju minst ett år sedan hon var inne senast.

• viktualia

Liten med Mindre skrev 2008-09-28 21:23:40 följande:

Vickan - "Oliv och pestofylld lax" är i alla fall ett av dina bidrag till receptboken.
    jaaahaaa...det kanske jag har bjudit på här i tråden ja...

Och Piggelin - jag hör också till smygläsarna i den där tråden och jag kände genast igen M som återvände... ha ha ha.... så komiskt!!!
  • Lapinette

Mon dieu, tror alltid man är ensam på tråden när man skriver ... dvs ingen utomstående som läser. Jag vet, jag lever i en liten box.

• Piggelin1

Japp - jag var inne lite då & då på den tiden Sen var det nog ett uppehåll ett tag, men sen trillade jag in där igen... Framför allt är det G's beskrivningar som lockar & är suverän läsning, det har tom hänt att jag läst högt för mannen några ggr

• Lapinette

Vickan - var inne och kollade och visst var det oliv och pestofylld lax jag hade.

• Telemarkgrrl

Vad kul att ni gillade vårt badrum. Tack för fina kommentarer!

• Telemarkgrrl

Grattis till Zozo och Léa! Jättejättefint namn!

• Tinga

Hej, hej!

Tillbaka från magsjukeland och svärisarnas stuga! Tyvärr åkte maken också på en omgång magsjuka, när vi var iväg, men som tur var hade jag återhämtat mig då, så det fanns hela tiden en som var frisk som kunde ta hand om barnen. Tack och lov! En av dagarna när jag tog hand om dem kräkte Piff värre än vanligt, och det var först tredje gången jag gav honom lunchmålet som det stannade kvar i magen. Så Mrs B och Liten - jag förstår mer än väl hur tradigt ni har det med alla kräkningar. Men som läkaren sa - det här med kräkningar är snarare ett tvättproblem än ett medicinskt problem (i alla fall i Piffs fall, för han går upp OK i vikt). Men visst - tvättmaskinen går varm! Jag är otroligt tacksam för att vi har egen tvättmaskin och torktumlare i lägenheten, för annars hade situationen varit ohållbar.

Telis - vilket tjusigt badrum!

Nenne - åh, dumma, dumma tant! Jag lider så med dig. Många kramar! Men himla kul att ni fick huset - det var ni verkligen värda, efter alla missar. Och så är jag jätteavis på dig som ska åka till New York; ni får säkert hur kul och mysigt som helst. Och jag tycker inte att du ska spara alla pengar till skottkärror (eller rullebör som det heter där jag bor ) och så, utan unna du dig lite rejäl shopping i NY också. Alltid kul att veta att man är ensam i stan om ett visst plagg, sen när man kommit hem.

Zozo - grattis till dottern!

Piggelin - vad spännande med huset! Det blir lite lättare att fatta vad det handlar om när huset verkligen börjar finnas i verkligheten och inte bara på papper. Jag har börjat kolla runt lite på hus här i stan, för det är ju inte utan att det är mer praktiskt att bo i villa än i lägenhet när man har barn, men vi får väl se vad det blir av det hela. Vi är ju lite småelaka och går runt och hoppas att många ska få problem med att betala lånen nu när räntan stiger, så att priserna ska sjunka något. Kanske önsketänkande, men man vet ju aldrig.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen