• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Börjar onekligen likna monolog här inne.

Borde kanske göra som Cissi och hoppa in i duschen och få lite saker gjorda. Har sovit 11 timmar i natt!!! Har en enveten liten förkylning som inte vill ge med sig så jag vaknade med huvudvärk ... men den är nu över efter en lång och härlig frukost med ägg, smothies mm. Ska nu iväg och kanske få ett par nya pjäxor (jag har nog redan sagt det men vi åker till alperna på nyår!! ) av maken och kanske blir det ett nytt vardagsrumsbord också ... är ute och letar sedan några veckor. Annars blir det en lugn helg här hos familjen Z.

• Lapinette

Inte på nyår utan över nyår ska det ju vara!!! Firar nyår nere i Frankrike och har inte den sista IVF'n funkat vilket jag borde veta någon gång i mitten av december så tänker jag ta mig fn dricka vin varje kväll, börja röka (har aldrig provat tidigare), prova dricka kaffe (vilket jag tycker smackar peck), äta en massa stark mat, kall mat och allt annat jag inte får göra nu!!! Sen tänker jag boka in mig på Nike-konventet som är i slutet av januari för att träna häcken av mig en hel helg ... och boka den där resan till Bordeaux i maj och till Kalifornien i sommar ... vad mer??!!! Jo, jag lär nog gråta en del också .

• BrudSommar2006

Usch Lapinette, jag hoppas verkligen att du inte får nytta av det där cigarettpaketet!!

Tänk, vår vecka på Öland är redan över och imorgon åker vi hem, snyft, semesterveckan är redan slut! Inte känner jag mig ett dugg piggare heller, trots att jag inte behövt gå upp och ta hand om Iris en enda natt på en hel vecka, ja förutom natten hon kräktes då, stackarn.

• Lapinette

BS - har ni varit på Öland en vecka! Snacka om att jag måste läsa den här tråden som en kratta för det har jag helt missat. Jag längtar också efter semester. Nu är det "bara" två veckor kvar tills vi åker till Andalusien. Ska bli så skönt och jag hoppas, hoppas på fint väder och långa promenader i bergen.

• start september

Lapinette,

det var länge sen jag skrev var vi skulle tror jag. Inte konstigt att du missat det. Vi har varit på Malta. En lagom dos medelhav, italienskinspirerad mat och bra väder. Jag har inte badat på hela sommare så det varma vattnet (typ 24 grader) var en höjdare.

BS, det låter inte bra att du känner dig så trött. Jag förstår att det är tufft med jobb och dagistider och dsessutrom med allt du gått igenom i sommar. Kanske är det en idé att fundera på om kroppen behöver något vitamin/mineral tillskott - efter amning om med lite sömn är det väl lätt att få brister?

• Zozo

En snabb och trött hälsning fran Zozo och Léa... som slutligen föddes med kejsarsnitt förra söndagen 21/9; 4020g och 53 cm..
    Det har inte hörts ngt fran mig sedan i början av manaden da jag lades in för observation av högt blodtryck den 4e och fick stanna fram till födseln... det var langt och trakigt.
    Själva födseln var lang den med, men det tar vi lite senare när jag inte är sa trött. Idag har vi iaf fatt komma hem - äntligen!!!

Kram pa er alla!

• Lapinette

Ahhhhhh Zozo har varit inne. Grattis till dottern och välkommen hem!!

• Lapinette

OT - jag har blivit ägare till ett par nya, superfina, pjäxor ! Attans vad jag ska briljera i pisten ... ser så fram emot nyår!

• muggles

sniff sniff - luktar det inte lite plussss här....?

Zozo: grattis till dottern! Fint namn!

Lappis: grattis till nya pjäxor! Vart i Alperna åker ni? *avis*
    Vad kul med "kokboksidén"! Jag skulle gärna vilja ha de recepten samlade! Jag har sparat några under tiden som de dykt upp men har dem inte samlade som du.

Cicci: låter härligt med dagis och lite mer egentid! Spännande dagar nu då...

Vi drack Ripasso förra helgen och igår provade vi Amaronen (Tommasi). Gott gott...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen